تاریخ : 1396,سه شنبه 13 تير18:43
کد خبر : 54076 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

5 پیشنهاد برای بهبود خدمات ایثارگری



شهریار- جانباز 40درصدشاغل هستم.چندماهی است که با سایت ها وکانال های ایثارگری آشنا شدم و مقررات ایثارگری را مطالعه کردم قبلا هم نسبت به اجرای ناقص و حتی ناعادلانه با عنوان "چرا سه بار" با شما ارتباط داشتم. پیشنهادی داشتم که به کانال شورای عالی جانبازان ارسال زدم متاسفانه و ظاهرا توجه نشد. مزاحمتان می شوم وامیدوارم که موردعنایت واقع شود.

 1. کارت هوشمندی طراحی وکلیه خدمات رفاهی و درمانی با آن انجام شود و از هزینه های زاید کاسته شده و با اجرای الکترونیک کارها; کوچک و چابک سازی سازمان عریض و طویل هم ممکن خواهد بود.

2 . با نظر کارشناسان حقوقی کلیه بازبینی و قانون جامع به معنای واقعی طراحی شود و چون اکثرا" قبلا وجود داشت بار مالی هم مطرح نیست البته موارد جدید اضافه شود. الان وضعیت طوری است که وکلای غیرمرتبط کاری ازدستشان برنمی آید و لذا ادارات مختلف در بیشتر موارد سردرگم هستند.

3. بنیاد شهید از امور خدماتی منفک و به وظیفه ذاتی خودش بپردازد. الان نه خدماتشان درست انجام می شود و نه التفات به اشاعه مفهوم شهادت وایثار
4. اعاده و بازگشت به کار جانبازان و ایثارگران را جدی بگیرید و در سازمان اداری و استخدامی راه حلی بیابید. مثلا اساسا" ملغی نمایید. چرا که بعد از خروج این بچه ها دیگر ظواهر و شعایر هم مراعات نمی شود. میتوانید نظرسنجی دهید. دیگر کسی جرات نمی کند که خودش را  ایثارگر معرفی کند. چه برسد به فرزندان ما !

5. شاید و البته حتما بیشتر و بهتر از بنده میدانید و لمس می کنید که بچه ها از گرفتن حق وحقوقشان در بنیاد و ماده 16 عاجزند. چه رسد به سایر سازمان ها؟ به نظر بنده ماده 16 و معاونت حقوقی باید به ایجاد رویه بپردازند و با رفع ابهام ازطریق نهادهای مسئول. مثل معاونت حقوقی ریاست جمهوری طی بخشنامه ای رفع مشکل و ارایه طریق کنند.

 خلاصه حرفم همان دو مورد اول است که قانون تجمیع واصلاح و یا با رفع ابهام ها رویه واحد بدهند و با کارت هوشمند رفاه و درمان را راحت تر کنند. دیگه به کهولت رسیدیم و امکان دوندگی را نداریم و حرف دلم که ای کاش با ایجاد اشتغال برای رزمندگان به پیش بینی امام راحل توجه می کردند و ماها را در پیچ و خم ادارات رها نمی کردند و جز برای جانبازان جسمی و حرکتی و بصایرعزیز و شیمیایی های حاد، خدمات مادی نمی دادند ولی امروز بنیاد بیش از سایر ادارات سنگ اندازی می کند. و ما را در پیچ وخم بروکراسی گرفتار کرد و نهایتا" ای کاش کارکنان بنیاد از قشر غیرایثارگر بودند تا قدر بچه ها را می دانستند

از ماست که برماست

شرمنده شما

درپناه خدا

سالم وتندرست باشید


کد خبرنگار : 20