تاریخ : 1396,شنبه 17 تير12:17
کد خبر : 54122 - سرویس خبری : اخبار

آیا بنیاد به کسب درآمد از ایثارگران روی آورده است؟!


آیا بنیاد به کسب درآمد از ایثارگران روی آورده است؟!

اگر قرار است فرد ایثارگر برای یک نامه به خدمات الکترونیکی مراجعه و از جیب هزینه کند که برای صدور هر معرفی نامه و ارائه هر خدماتی مبلغی دریافت می کنند، پس وظیفه بنیاد چه می شود؟

صنوبر محمدی

فاش نیوز -  مدتی است که وعده تعویض کارت های جانبازی توسط بنیاد دهان به دهان می چرخد و قرار است کارت های جدید با قابلیت های بیشتر جایگزین کارت های قبلی شود اما گویا فعلا از کارت های جدید خبری نیست و در شهرستان ها با وعده توزیع کارت های جدید مبلغ 40000 ریال از جانبازان دریافت شده و زمان توزیع، بنیاد شهید تنها به تمدید این کارت ها مبادرت ورزیده است.

چند وقت پیش من به بنیاد شهید شهرستان شوشتر مراجعه کردم و آنها گفتند که کارت های جانبازی باید عوض شود و برای تعویض باید وارد سامانه شوید و ثبت نام کنید. مسئول تعاون و صدور کارت های جانبازی وارد سامانه شد و اطلاعات بنده را ثبت کرد و  گفت شما به مرکز "هاتف" مراجعه کنید و درآنجا پیگیر کارت هایتان شوید.  با مراجعه و ثبت در سیستم یک برگه ای تحویل اینجانب شد که بنده با مراجعه به کافی نت بازهم یکسری اطلاعات و مشخصات شخصی از بنده گرفتند تا دوباره ثبت سیستم شود و مبلغ 4هزارتومان هم بابت صدور کار جدید دریافت کردند. پس از گذشت چند روز پیامکی دریافت کردیم مبنی بر اینکه کارت شما به بنیاد ارسال شده. به بنیاد که مراجعه کردیم و قبل از اینکه صحبتی بکنیم گفتند که بخشنامه صدور کارت های جدید در حال حاضر لغو شده و  کارت ها همان کارت های قبلی است.

من به ایشان گفتم به نظر شما این کلاه برداری نیست که شما از هر خانواده شهید و ایثارگران پول می گیرید و در عوض خدمتی انجام نمی دهید و تنها کاری که کرده اید کارت های قدیمی را تا پایان سال تمدید کرده اید؟ گفتند: این دستور از بنیاد شهید مرکز (تهران) است و ارتباطی به ما ندارد.

والبته من به ایشان گفتم که این پاسخ قانع کننده ای نیست. باید به بنیاد شهید خوزستان اعلام کنید که خانواده ایثارگران به این عملکرد اعتراض دارند. البته من این اعتراض را تلفنی هم با آقای پرکره مشاور آقای شهیدی اعلام کردم. 

نکته دوم آن است که مشکلات خانواده ایثارگران به سمت خدمات الکترونیک و پلیس +10ارجاع داده می شود که این کار ناشایستی است. پس وظیفه بنیادشهید چه می شود؟ اگر قرار است فرد ایثارگر برای یک نامه به  خدمات الکترونیکی مراجعه و از جیب هزینه کند که برای صدور هر معرفی نامه و ارائه هر خدماتی مبلغی دریافت می کنند، پس وظیفه بنیاد چه می شود؟

با این اقدامات ذهن تمامی ایثارگران به این سمت وسو کشیده می شود که بنیاد با این ترفند سعی در اخاذی یا کسب درآمد از جامعه ایثارگری داشته دارد که این موضوع به هیچ عنوان شایسته این نهاد مقدس و خوشایند نیست.

متاسفانه بنیاد شهید نه سری به ایثارگران می زند و نه احترامی برای آنان قایل است چرا و روز به روز با این طرح ها از ایثارگران فاصله می گیرد. از زمانی هم که فرزندان شهدا به استخدام بنیاد درآمده اند بهانه ای دست بعضی ها افتاده که تا اعتراض می کنیم سریع جبهه می گیرند و می گویند اینها خودشان هم فرزند شهید هستند. در صورتی که اگر فرزند شهید و یا جانباز هم در بنیاد مشغول به کار می شود نباید هویتشان مانع از پاسخگویی باشد و تنها به عنوان یک کارمند بنیاد باید پاسخگو باشند.

*** گفتنی است فاش نیوز برای دریافت پاسخ، جریان را از طریق بنیاد شهید مرکز پیگیر شد تا پاسخی از کریمیان مسوول روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص صدور کارت های جدید بگیرد که متاسفانه  بنیاد برای یک پاسخگویی ساده، آن را منوط به نامه نگاری و یا ارسال فکس از طریق این پایگاه شناخته شده کرده است.

صنوبر محمدی


کد خبرنگار : 17