تاریخ : 1396,شنبه 17 تير15:24
کد خبر : 54133 - سرویس خبری : هنر

تدوین مستند یکی از شهدای منا



بهزاد پروین‌ قدس در حال تدوین مستند زندگی شهید محمد‌رضا جلالی است.
 
مستند شهید حاج محمد‌رضا جلالی تدوین می‌شود
 
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ بهزاد پروین‌قدس عکاس و مستندساز گفت: در حال تدوین مستند تلویزیونی درباره یکی از شهیدان حادثه «منا» هستم. این مستند، به شهید محمد‌رضا جلالی می‌پردازد.

این عکاس و مستند‌ساز درباره ویژگی‌‌های شخصیتی شهید جلالی توضیح داد: وی از سپاهیان مدافع حرم، ورزشکار و استاد دانشگاه بود و در سفر حج، جانباز 70 درصد را برای اجرای اعمال حج همراهی می‌کرد.

به گفته وی، شهید حاج محمد‌رضا جلالی از شخصیت‌های شاخص در تبریز بود و به دلیل مداحی‌هایش در سفر حج هم بسیار مورد توجه قرار داشت. از آن‌جایی که وی از نیرو‌های مدافع حرم نیز بود، همواره از سوی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان اوقاف تحت نظر بود زیرا خطر را احساس می‌کردند.

پروین‌قدس با اشاره به این‌که حاج محمد‌رضا جلالی در حادثه سقوط جرثقیل به شهادت رسید، افزود: او سعی رمی جمرات را برای جانبازی که همراهش بود، به انجام رساند و سپس به شهادت رسید.

وی با بیان این‌ که در ساخت این مستند با دوستان، آشنایان و خانواده شهید جلالی صحبت شده است، گفت: پیش از آن‌که اعلام کنند حاج محمد‌رضا جلالی در زمره شهیدان است، در پوستری که برای مراسم تشییع پیکر جانباختگان حادثه منا طراحی کرده بودم، از وی به عنوان شهید یاد کردم اما عده‌ای این را قبول نداشتند تا آن‌که بعد‌ها مشخص شد آن‌ها به شهادت رسیده‌اند و این فقط یک حادثه اتفاقی نبود.

این عکاس و مستند‌ساز تاکید کرد: معتقدم همانند وقایع 28 مرداد سال 1332 که هنوز اطلاعات تازه‌ای درباره آن منتشر می‌شود، ابعاد دیگری از این فاجعه روشن خواهد شد. در آینده نقش مشارکت گروه‌های حفاظت و نظارت حج و اسرائیل در وقوع حادثه حج سال 1342 روشن‌تر می‌شود.

پروین‌قدس گفت: سیره شهید حاج محمد‌رضا جلالی برایم جذاب بود و این مستند اکنون مراحل تدوین را پشت سر می‌گذراند.
 

منبع: نوید شاهد