تاریخ : 1396,سه شنبه 20 تير13:22
کد خبر : 54194 - سرویس خبری : استان ها

برگزاری گردهمایی عفاف و حجاب



عفت دیابی،مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان امروز ۲۰ تیر با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده از مهم ترین اهداف برگزاری این راهپیمایی و اجتماع مردمی است گفت: خانواده با اهمیت‌ترین نهاد و تاثیرگذارترین محل برای پرورش کمال ارزش‌های اخلاقی در جامعه است و رشد همه جانبه اجتماع در گرو وجود خانواده‌ای معتقد و ارج نهادن به ارزشها و رعایت اصول اخلاق است.
وی  با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استحکام بنیان خانواده اسلامی مقابله با تهاجم فرهنگی، اجرای برنامه های هماهنگ با بهره گیری از توانمند سازی دستگاه‌های دولتی و تشکل های مردمی و به‌کارگیری رسانه‌های نوین در فضای مجازی و محیط های اجتماعی لازم و ضروری است متذکر شد: گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب با عنوان صیانت از حریم خانواده و با شعار 'من امنیت خانواده ام را دوست دارم' از ساعت ۱۸ الی ۲۰ از میدان کوثر به سوی پارک آبشار برگزار می شود.
مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان ، زمان برگزاری راهپیمایی مردمی صیانت از حریم خانواده در شاهرود را ساعت ۱۸ و ۳۰ عصر از مدرسه ۱۷ شهریور به سمت خیابان ۲۲ بهمن (پارک کودک)اعلام کرد و افزود : گردهمایی صیانت از حریم خانواده در گرمسار نیز ساعت ۱۸ و ۳۰ عصر از گلزار شهدا به سمت میدان شهدا برگزار می شود.
دیابی اجتماع مردمی آرادان را هم ساعت ۱۸ و ۳۰ عصر از مقابل مسجد صاحب الزمان(عج) به سمت میدان امام (ره) اعلام و اضافه کرد : در دامغان این آیین از ساعت ۱۹ از چهار راه آیت الله کاشانی به سمت امامزادگان جعفر و محمد(ع) برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد : اجتماع بزرگ مردمی صیانت از حریم خانواده در مهدی شهر ساعت ۱۷ و ۳۰ عصر از اداره آموزش و پرورش به سمت پارک آبشار، در سرخه از ساعت ۱۸ و ۳۰ عصر از حسینیه شهدا به سمت فرهنگسرای باران و در میامی- روستای نردین ساعت ۱۸ از مسجد جامع به سمت گلزار شهدا برگزار می شود.
دیابی متذکر شد: اجتماع بزرگ روز حجاب و عفاف با حضور بانوان و مسئولان، با هدف گسترش این فرهنگ و مطالبه برای حفظ و صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب و به همت ستاد بزرگداشت هفته حجاب و عفاف استان سمنان برگزار می شود.
گفتنی است؛ مسئله حجاب امروز اهمیت بسیار بالایی در جامعه دارد چرا که دین اسلام، دین فضیلت و جامعه محور است و برعکس فرهنگ غرب که فردگراست، زندگی اجتماعی را ترویج می دهد لذا در این سبک زندگی اسلامی جایگاه زنان، مانند مردان به خوبی تبیین و تعریف شده و در میان آنها حجاب مصونیتی در برابر گوهر وجودی و اصالت بانوان تلقی می شود.
۲۱ تیرماه به عنوان «روز عفاف و حجاب» و ۱۹ تا ۲۵ تیرماه به منظور پاسداشت اندیشه شهدای مسیر عفاف و حجاب و پاکدامنی به عنوان «هفته عفاف و حجاب» نامگذاری شده است.
منبع: ایرنا