تاریخ : 1396,شنبه 24 تير13:59
کد خبر : 54231 - سرویس خبری : عکس

همایش "حجاب و عفاف" در اهواز برگزار شد


همایش

21 تیرماه روز گرامیداشت حجاب و عفاف نامگذاری شده است. در 21 تیر ماه سال 1314، عمال رژیم رضاخان با حمله به مسجدگوهرشاد، متحصنین را به خاک و خون کشیدند. مردم و علمای متحصن، نسبت به اجباری کردن"کلاه شاپو" و "کشف حجاب" اعتراض داشتند

فاش نیوز - 21 تیرماه روز گرامیداشت حجاب و عفاف نامگذاری شده است. در 21 تیر ماه سال  1314، عمال رژیم رضاخان با حمله به مسجدگوهرشاد، متحصنین را به خاک و خون کشیدند. مردم و علمای متحصن، نسبت به اجباری کردن"کلاه شاپو" و "کشف حجاب" اعتراض داشتند.

بر این اساس، بعد از پیروزی انقلاب همه ساله بانوان متدینه، مذهبی و دوستدار حجاب فاطمی در سراسر کشور، این روز را گرامی می دارند و با خدا عهد و پیمان می بندند تا  به دستورات و اوامر الهی در حفظ حجاب و پوشش پایبند بمانند.

لذا امسال نیز ستاد مردمی بزرگداشت روز حجاب و عفاف در اهواز مراسمی را با نام "اجتماع بزرگ صیانت از حریم خانواده" در حسینیه ثارالله اهواز برگزار کرد.

سخنران این مراسم پرشور خانم موسوی، عضو ستاد بانوان استان خوزستان بود که طی بیاناتی به نقش حجاب در استحکام بنیان خانواده پرداخت

 بعد از آن "شاهزاده احمدی زاده" همسر شهید مدافع حرم «کجباف» به نیابت از بانوان حاضر در جلسه بیانیه ای را با سه بند قرائت کرد که
بانوان خانواده دوست و معتقد به حجاب، با سر دادن شعار الله اکبر، مفاد قرائت شده را مورد تایید قرار دادند.

اصول این بیانیه بر اهتمام داشتن به رعایت حجاب اسلامی در حفظ بنیان خانواده تاکید داشت.

در یکی از بندهای این بیانیه، انزجار بانوان مذهبی و معتقد از مفاد سند 2030  اعلام شد و آن را نوعی خیانت و عامل متلاشی شدن بنیان خانواده معرفی کرد.

در این بیانیه از همه دلسوزان و مدیران فرهنگی جامعه خواسته شده بود برای داشتن جامعه ای بدون تهدید فرهنگی، در اجرای قوانین مربوط به حجاب و عفاف در جامعه اقدامات لازم را به عمل آوردند.


در حاشیه این مراسم همکار فرهنگی سایت فاش نیوز در استان خوزستان با تعدادی از نونهالان حاضر در جلسه گفت و گویی انجام داد و نظرات آنها را در باره اهمیت حفظ حجاب و عفاف جویا شد که خواندن این نظرات خالی از لطف نیست.

فاطمه زهرا ولی پور: من حجاب را دوست دارم و خودم با علاقه حجاب را انتخاب کردم و چادر پوشیدم.

نرگس: حجاب برای ما دختران خیلی خوب است، اگر حجاب نداشته باشیم همه به ما نگاه تحقیر آمیزی می کنند.

آرزو سعیداوی: من فکر می کنم اصلا حجاب زینت زن است و اهمیتش این است که ما را در مقابل نگاه بدِ نامحرمان محفوظ نگه می دارد.

فردوس فرهادی: حجاب برای خانمها خوب است و اگر نباشد هر جا برود از دست مزاحمان اذیت می شود.

صدفی: ما با حجاب است که پوشیده می شویم و حجاب زینت زن است.

آتنا چلداوی: من می خواهم درباره حجاب صحبت کنم. کسانی که حجاب را رعایت نمی کنند همیشه پشت سرشان شیطان ایستاده است.


کد خبرنگار : 17