تاریخ : 1396,یکشنبه 25 تير16:15
کد خبر : 54267 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

آیا اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد، چیز مفیدی هم چاپ می کند؟!


آیا اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد، چیز مفیدی هم چاپ می کند؟!

وظیفه اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد چاپ کتب و مجلات مربوط به یادگاران دفاع مقدس و حفظ آثار و اسناد بجای مانده از این عزیزان است. ببینند از عملکرد چنین اداره کل عریض و طویلی چه در خاطر دارند؟

یک مطلع - شما این جسارت و شهامت را در حرفه ی مقدس رسانه دارید و گزارش مربوط به اداره کل هنری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی را منتشر کردید. در بخش دوم به بررسی اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد می پردازم.

 وظیفه ذاتی این اداره کل، چاپ کتب و مجلات مربوط به یادگاران دفاع مقدس و حفظ آثار و اسناد بجای مانده از این عزیزان است. از ایثارگران عزیز خواهش می کنم به حافظه شان رجوع کنند و ببینند از عملکرد چنین اداره کل عریض و طویلی چه در خاطر دارند؟

  این اداره کل موظف است با بودجه میلیاردی که در اختیار دارد مجلات در رده ی سنی مختلف تولید کند و در اختیار خانواده های جامعه هدف قرار دهد. فکر می کنید چقدر ایثارگران از این ماموریت با خبر هستند و از این مجلات استفاده می کنند؟ اطمینان داشته باشید که اکثرا" به درد خمیر شدن می خورند. آیا سایت این اداره کل توانسته است به اندازه یک صدم همین سایت وزین فاش نیوز با مخاطبین جامعه ی هدف ارتباط برقرار کند؟


  در حوزه چاپ کتاب یک بررسی ساده نشان می دهد که با چاپ هزاران جلد کتاب در این اداره کل، تعداد کتب قابل خواندن و مشهور در بین اهل مطالعه به انگشتان دست هم نمی رسد. رهبر معظم انقلاب به جرات بزرگ ترین مشوق کتاب خوانی در کشور هستند - در سال های اخیر چاپ کتب حوزه دفاع مقدس که به فرمایش رهبری معظم ثبت و ضبط خاطرات در این حوزه همچون گنج گرانبهایی ست که تاریخ را پربارتر و درس ها را پرشمارتر می کند افزایش قابل توجهی داشته است. معظم له به عنوان یک کتابخوان حرفه ای و یک صاحب نظر در این عرصه شناخته شده اند. ایشان پس از مطالعه این کتاب ها تقریظی بر آنها می نویسند و توصیه به خواندنشان می فرمایند.

 


 

 به لیست ذیل که بعضی از کتبی هستند که مورد توجه رهبری گرانقدر قرار گرفته و تقریظ بر آنها نوشته و توصیه فرموده اند به عنوان نمونه دقت فرمایید:

ضربت متقابل -بابا نظر - پایی که جاماند - عباس دست طلا - آتش به اختیار - از الوند تا قراویز - خاک های نرم کوشک - مقتل - گلستان یازدهم - دختر شینا - وقتی مهتاب گم شد - خداحافظ کرخه - جشن حنابندان - جنگ پابرهنه ها - آن بیست و سه نفر - زنده باد کمیل - همپای صاعقه - نونی صفر - خط فکه - پنجره های تشنه - نورالدین پسر ایران -دختران آفتاب - لشکر خوبان - کالک های خاکی - فرمانده من و ...

 



 

چرا با وجود اینکه سوژه های کتب فوق الذکر همه عضو جامعه ی هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند یک اثر که توسط رهبری توصیه و یا تقریظ داشته باشد نمی بینیم؟ اگر دارند نام ببرند. (ظرفیت بزرگ و بی بدیل نماینده ی ولی فقیه در بنیاد شهید و ارتباط آسان با بیت معظم له را هم در نظر بگیرید).

  همه ی کتب اینچنینی متعلق به نشر سوره و بعضا دیگر ناشرانی هستند که با وسع بسیار ضعیف تر از نشر شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت می کنند. علت موفقیت شان کاملا مشهود و معلوم است. همه ی آنها تحت نظر ایثارگران -نویسندگان و فعالین مشهور دفاع مقدس اداره می شوند و به قول معروف کار را به کاردان سپرده اند. به خروجی کارهایتان نگاه کنید. فکر می کنید اگر در اداره هایتان را ببندند یک ایثارگر متوجه و معترض می شود؟ این بودجه میلیاردی را هر سال به شما می دهند که کاری قابل تامل ارایه دهید و لااقل یک یا چند اثر در بین اثرات بی شماری که مشهور و معروف هستند و مورد تایید بزرگ کارشناس این حوزه هستند از شما هم ببینیم. چاپ کردن و خمیر کردن هنر نیست.

 



والله این بودجه حساب و کتاب دارد و اینگونه نیست که فعلا کسی با شما کاری ندارد! روز جزا و حساب و کتابی در پیش است. ایمان دارید؟ که حتما ان شاالله دارید . پس لطفا عرصه را بعد از این همه سال به اهلش واگذارید.


کد خبرنگار : 20