تاریخ : 1396,سه شنبه 10 مرداد16:26
کد خبر : 54465 - سرویس خبری : اخبار

شورای عالی ایثارگران و تعاونی ایثار، بحث روز انجمن جانبازان


شورای عالی ایثارگران و تعاونی ایثار، بحث روز انجمن جانبازان

نشست هفتگی انجمن جانبازان نخاعی با حضور اعضای هیأت مدیره دیروز با بررسی چند موضوع مهم برگزار شد.

فاش نیوز - نشست هفتگی انجمن جانبازان نخاعی با حضور اعضای هیأت مدیره دیروز با بررسی چند موضوع مهم برگزار شد.

در این جلسه موضوع ابهام و ایراد وارده به شورای عالی انجمن های ایثارگران و بررسی مشکلات جانبازان نخاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی، در این نشست پس از تلاوت آیاتی از کلام وحی، غیاثی رییس هیئت مدیره انجمن با تبریک ولادت باسعادت کریمه اهل بیت،حضرتِ فاطمه معصومه سلام الله علیها، در مورد پیگیری های صورت گرفته بر اساس مصوبات جلسات قبل، توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه هر یک از اعضای هیئت مدیره در باره تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی انجمن، طرح نقدی کردن برخی از لوازم مصرفی - بهداشتی جانبازان نخاعی، موضوع بازدید از روند ساختِ مجتمع توانبخشی بقیه الله،اشکالات وارده به استفاده جانبازان نخاعی از مراکز توانبخشی، و بحثِ مربوط به بهداشت، درمان و بستری و لوازم و تجهیزات مورد استفاده جانبازان نخاعی مطالبی را مطرح کردند.

یکی از مهم ترین مباحث صورت گرفته در نشست این هفته انجمن جانبازان نخاعی بررسی اهمیت نقش و جایگاه شورای عالی تشکل های ایثارگری خصوصا" درمقطع کنونی که انسجام واتحاد اقشار مختلف ایثارگران و هوشیاری همه آنان را می طلبد بود که اعضای انجمن ضمن تأکید بر اهمیت این نهاد و حمایت از آن، برخی مسایل و ابهامات ساختاری و تشکیلاتی این شورا را متذکر شدند و خواستار آن شدند که به منظور صیانت از این تشکیلات مهم و ضروری، اشکالات و ایرادات موجود هرچه سریع تر برطرف گردد.

مواردی مانند این که شورای عالی تشکل های ایثارگران در بحث عضو گیری از جانبازان و ایثارگران ورود کرده است، در حالی که نفسِ ایجاد شورای عالی تشکل های ایثارگران براساس عضویت تشکل های ثبت شده در وزارت کشور شکل گرفته و این انجمن هاهستند که خود راسا" عضو می پذیرند؛

همچنین حضور ثابت کسانی در این شورا که نماینده هیچ تشکلی نیستند، که استحکام ساختاری شورای عالی را دچار خدشه خواهد کرد و چنانچه به این اشکالات ماهوی توجه کافی نشود ممکن است درآینده چنین تجربه ارزشمندی ضربه بخورد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد حسین اسرافیلی رئیس شورای عالی تشکل های ایثارگری که عضو و مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی نیز می باشد، این اشکالات را به هیئت مدیره شورای عالی منتقل کند تا زمینه سوءاستفاده احتمالی و دور شدن از اهداف اولیه شورا، براساس اساسنامه آن از بین برود.

در ادامه این مباحث، موضوع شبهات موجود پیرامون تعاونیِ طلایه دارانِ ایثار و پایداری (طاپ) و عملکرد آن، به اعتبار اعضای جانباز آن، خصوصا" جانبازان نخاعی، از طرف تعدادی از اعضای هیأت مدیره که خود نیز عضو این تعاونی محسوب می شوند، مطرح شد؛ اینکه این تعاونی تا کنون چه عملکردی داشته، چرا مجمع عمومی آن برگزار نمی شود، چرا در باره اساسنامه و هیأت مدیره و روند امور، اعضا درجریان قرار نمی گیرند و چرا مجمع عمومی تشکیل نمی شودو... نیز مطرح گردید.


کد خبرنگار : 21