تاریخ : 1396,چهارشنبه 18 مرداد13:56
کد خبر : 54648 - سرویس خبری : اخبار

حق پرستاری و بازنشستگیِ همسران جانبازان70%


حق پرستاری و بازنشستگیِ همسران جانبازان70%

درود بر همسران جانبازان ۷۰درصدی که شرایط استخدام داشتند ولی بنا به طبیعت زن و مادر بودنشان، در محیط گرمِ منزل ماندند و وظیفه پرستاری همسران جانباز خود را به نحو احسن به انجام رساندند.

همسران جانبازان70%

همسران جانبازان 70% - درود بر همسران جانبازان ۷۰درصدی که شرایط استخدام داشتند ولی بنا به طبیعت زن و مادر بودنشان، در محیط گرمِ منزل ماندند و وظیفه پرستاری همسران جانباز خود را به نحو احسن به انجام رساندند؛ البته نه مثل یک پرستار،که در استخدام بیمارستان ها می باشد، بلکه پرستاری ۳شیفت تمام وقت بودن در کنار جانبازان که حتی سلامتی خود را نیز فدا کردند و خواهند کرد،البته بدون هیچ چشمداشت مادی. به خاطر این پرستاری جانانه از همسر، مبلغی تحت عنوان حق پرستاری در فیش حقوقی جانبازان واریز می شود و تا زمانی که جانباز در قید حیاط است پرداخت می شود ولی به محض این که شهید می شوند، این مبلغ (حق پرستاری) قطع می شود و تنها حقوق جانباز باقی می ماند! آن هم با هزار و یک مشکل اقتصادی. تازه اگر پدر و مادر جانباز درقیدحیاط باشند، این حقوق اندک، ازطرف بنیاد تقسیم می شود و به آنها نیز سهمی داده می شود.

با توجه به شرایط سنی و مشکلات جسمی که بر همسران جانبازان وارد گردیده و اینکه شرایط استخدام ندارند، جادارد بنیاد همین مبلغ حق پرستاری را بصورت جداگانه به همسران جانبازان ۷۰درصد پرداخت و آنان را بیمه  تامین اجتماعی کند و شایسته است حق بیمه و بازنشستگی همسران، از سالی که باجانباز ازدواج نموده اند توسط بنیاد و خودِ همسران به تامین اجتماعی پرداخت شود و سال های گذشته را نیز جزء سابقه برایشان  محسوب نمایند. 

با توجه به اینکه سه شیفتِ تمام خدمتگذارِ یادگاران دفاع مقدس هستند، نیر جزء مشاغل سخت محسوب شوند تا بعداز۳۰ سال، همانند مابقی افراد بیمه شده، بازنشسته شوند. (مثل بعضی ازهمسران جانبازان ۷۰درصد که استخدام شده اند و حق پرستاری هم دریافت می کنند).

باید همسران جانبازان 70% تازمانی که جانباز درقید حیاط است حق پرستاری دریافت نمایند و بعد از عروج جانباز، حق پرستاری قطع نشود و حقوق جانباز برای بازماندگان او شامل همسر و فرزند، و درصورت در قید حیات بودنِ پدر و مادر جانباز، تقسیم شود.

این یک حق قانونی برای همسران جانبازان ۷۰درصد است که شرایط استخدام داشتند ولی ترجیح دادند در منزل بمانند و پرستاری همسران خود را با تمام وجود انجام دهند.

امیدواریم این موضوع به گوش دولت مردان برسد و این مشکل بزرگ را مرتفع، و فکری برای آینده این قشرزحمت کش بکنند.


 * ازطرف جمعی از همسران جانبازان۷۰درصدِ فاقد هرنوع بیمه بازنشستگی!


کد خبرنگار : 23