تاریخ : 1396,چهارشنبه 18 مرداد13:23
کد خبر : 54672 - سرویس خبری : اخبار

دیدار با خبرنگار جانباز نیشابوری در روزخبرنگار



فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه و اعضای بسیج رسانه شهرستان نیشابور به مناسبت روز خبرنگار با خبرنگار جانباز نیشابوری دیداروگفتگو کرد.

خبرنگار و جانباز دوران  دفاع مقدس نیشابور دراین دیداراظهارکرد:جانبازان و همه یادگاران هشت سال دفاع مقدس همچون خورشید در کشور می‌درخشند و کشور را به راه صحیح هدایت می‌کنند.

محمدکاظم کول آبادی افزود: مسئولان جانبازان را از یاد برده‌اند و معتقدم که نیاز است به جانبازان با نگاه ویژه برخورد شود، جانبازان ولی‌نعمتان این سرزمین هستند ما که می‌توانیم کارهای روزمره خود را انجام دهیم لایق این کلمه ارزشمند نیستیم ولی کسانی که واقعاً توانایی‌های خود را ازدست‌داده‌اند و مشکلات شدیدی داشته و دارند باید یاری شوند.

وی خاطرنشان کرد:ما همه‌چیز را برای رضای خدا تحمل می‌کنیم اما مسئولان می‌توانند با عملکردشان اقداماتی انجام دهند که خانواده جانبازان به زندگی‌امیدوارتر شوند و با اقدامات کوچک دیدهای منفی را مثبت کنند.

این خبرنگار جانباز  بابیان اینکه برخی مسئولین فقط در تشییع‌ جنازه شهدا حضور پیدا می‌کنندعنوان کرد: برخی ازمسئولین از نام شهید سوءاستفاده می‌کنند؛ چه خوب است از جانبازان که شهدای زنده هستند یادی کنیم تا این عزیزان احساس کنند اندکی از رنجی که آن‌ها کشیده‌اند توسط مسئولان قدردانی شده است، اگر چنین حسی در بچه‌های جانباز ایجاد شود فشارهای روحی و روانی آن‌ها کمتر می‌شود. این فراموشی‌ها بد است.

کول آبادی تاکیدکرد: تکریم ایثارگران وجود ندارد، کم کم این جانبازان به سنی می‌رسند که طی 30 سال آینده همه پر می‌کشند و دیگر در شهر جانبازی پیدا نمی‌شود، وقتی همه جانبازان پر کشیدند آن‌وقت دیگر نمونه‌های زنده ایثار برای نشان دادن به بچه‌هایمان وجود ندارد.

 این فرهنگی جانباز اذعان کرد:آموزش‌ و پرورش همان‌گونه که دهقان فداکار را به مردم معرفی کرد باید جانبازان و ایثارگری‌های آن‌ها را به کودکان بیاموزد، باید در جامعه اسطوره داشته باشیم و بهترین اسطوره‌ها همین جانبازان و خانواده شهدا هستند.

خبرنگار و جانباز دوران  دفاع مقدس نیشابورتصریح کرد: جانبازان نشانه‌های حفظ ارزش‌ها هستند، وقتی تمام شوند اگر معرفی نشده باشند ارزش‌ها نیز به فراموشی سپرده می‌شود، جانبازان هدفشان رضایت خدا بوده و هست، برخی سعی می‌کنند هدف را پول و مقام معرفی کنند، همه پول دنیا جبران یک دقیقه از درد بچه‌ها نیست.

گفتنی است محمدکاظم کول آبادی  در طول 60 ماه حضور در جبهه، پنج بار بر اثر تیر و ترکش و عوارض شیمیایی مجروح شد  ومدت 17 سال خبرنگار خبرگزاری پانا نیز می باشد  وی دارنده مقام اول کشوری در بخش شهید پژوهی وکارمند نمونه کشور و استان در سه مرحله می باشد او چهار سفر کربلا از سوی مقام معظم رهبری و مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی هدیه گرفت وی همچنین جزء هیئت امناء دو مسجد و دو انجمن خیریه می باشد و در حیطه فعالیت خبرنگاری نیز دو بار به‌عنوان خبرنگار نمونه کشوری و یک‌بار به‌عنوان خبرنگار نمونه استان معرفی‌شد.