تاریخ : 1396,چهارشنبه 18 مرداد14:22
کد خبر : 54677 - سرویس خبری : اخبار

کردستان امن‌تر از سال‌های گذشته



«سرهنگ مصطفی سلیمانی» فرمانده سپاه بانه به راهیان نور غرب و شمال غرب، با بیان اینکه ضد انقلاب امروز در کردستان هیچ جایگاهی ندارد، اظهار داشت: اکثر اعضای گروهک‌هایی مانند پژاک در کردستان ترکیه و عراق هستند و کمتر در منطقه کردستان ایران وجود دارند.

وی با اشاره به بی‌معنا بودن موضوعاتی چون تجزیه‌طلبی در کردستان ایران، گفت:‌ وقتی سرکرده‌های گروهک‌های ترویستی حرف از ناتوانی و عجز برای تصرف یک روستا می‌زنند، چگونه می‌توانند حرف از تجزیه طلبی به میان آورند!

 

سلیمانی تصریح کرد: ضد انقلاب و گروه‌هایی مانند پژاک فقط 2 هدف را دنبال می‌کنند. آنها اولاً‌ می‌خواهند موجودیت خودشان را حفظ کنند، دوم از منابعی مانند عربستان و آل سعود استفاده کنند تا اعتبار مالی در اختیار گیرند.

فرمانده سپاه بانه خاطر نشان کرد: ضد انقلاب و گروهگ‌ها به خوبی می‌دانند در ناامن کردن منطقه کردستان ایران ناتوان هستند. استان کردستان امسال در سال 1396 از امنیت بالاتری برخوردار بوده است. گروهک‌هایی مانند پژاک در کردستان درمانده شده‌اند.

سرهنگ سلیمانی درباره عملکرد دولت‌ها در موضوع امنیت کردستان و مناطق مرزی بیان کرد: اگر امنیت مرزها را در ضد انقلاب و تهدیدات خارجی در نظر بگیریم تقریباً سیاست دولت‌ها تاثیر خاصی بر امنیت ندارد اما در بحث فرهنگی دولت‌ها می‎توانند تاثیرگذار باشند.

وی اظهار داشت: شهرهای مرزنشین از نظر فرهنگی مورد تهدید هستند؛ مساله حجاب یکی از مسائل بسیار مهمی است که در شهرهای مرزی نیاز به اقدام فرهنگی دارد.


منبع : دفاع پرس