تاریخ : 1396,شنبه 21 مرداد15:10
کد خبر : 54717 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

شرایط معافیت از خدمت سربازی فرزندان ایثارگر چگونه است؟



شرایط معافیت از خدمت سربازی فرزندان ایثارگر چگونه است؟1- کلیه فرزندان ذکور شهدا و جاویدالاثرها از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می باشند.

۲- به ازای هر شهید یا آزاده با حداقل ۲۴ ماه سابقه اسارت یا جانباز با حداقل ۲۵% جانبازی فاقد فرزند ذکور یک نفر از برادران آنها از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.

۳- به ازای هر۲۴ماه آزادگی ، ۲۵%جانبازی یک نفراز فرزندان آزادگان وجانبازان معاف می گردند. در مورد معافیت کسانی که مدت جانبازی یا حضور در جبهه یا مدت آزادگی و اسارت آنها در حد معافیت یک فرزند آنان نیست با درصد جانبازی و مدت حضور در جبهه و مدت دوران اسارت محاسبه می شود. توجه: به موجب ابلاغیه شماره ۸/۵/۲۱۰/م/۴/ن مورخ ۱۶/۲/۹۲ ستاد کل نیرهای مسلح تلفیق باقیمانده سوابق جبهه ، جانبازی و آزادگی ایثارگران به منظور بهره مندی فرزند دیگر آنان از معافیت بلامانع اعلام شده است.

۴- کلیه مشمولین جانباز دارای حداقل ۱۰% جانبازی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می باشند.

۵- یک فرزندخوانده قانونی ذکور جانبازی که برابر گواهی بنیاد شهید و امور ایثارگران صاحب فرزند نمی شود از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می شود.

۶- مشمولانی که با جانبازان اناث دارای ۲۵% جانبازی و بالاتر ازدواج کنند بصورت موقت از خدمت معاف وی شوند و پس ازگذشت ۵ سال معافیت موقت آنان در صورت استمرار ازدواج معافیت موقت به معافیت دائم تبدیل می گردد استنادات : قانون اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۲۲/۸/۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی ( ماده ۴۵ ) – نحوه رسیدگی به معافیتهای مندرج در ماده ۴۵ قانون صادره از سوی سازمان وظیفه عمومی به شماره ۵۳۸/۱/۲-۲۳ مورخ۳۰/۲/۱۳۹۱ – معافیت داماد ( همسر فرزند) یا یکی از اقوام درجه یک جانباز و همسر جانباز قطع نخاعی استنادات : مقررات اعطای امیتازات ویژه به ایثارگران (جانبازان قطع نخاعی) صادره از ستاد کل نیروهای مسلح به شماره ۷۳/۱۴/۲۰۱/م/۴/ن مورخ۱۹/۸/۱۳۹۰ – کلیه مشمولین سال ۹۰ ( متولدین ۷۲ و قبل ) که به سن مشمولیت رسیده و در سال ۹۰ غایب نبوده و بر اساس قانون خدمت وظیفه به خدمت اعزام نشده اند مانند ادامه تحصیل و یا درحال خدمت می باشند در شمول مقررات کسر خدمت ابلاغی سال ۹۰ می باشند. استنادات : ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح به شماره ۱۸/۱۴/۲۰۱/م/۴/ن مورخ ۹۲.۳.۱۳