تاریخ : 1396,شنبه 21 مرداد19:19
کد خبر : 54725 - سرویس خبری : اخبار

معاون حوزه هنری گیلان خبر داد:

رونمایی کتاب «رقص روی یک پا»



محمد پرحلم، معاون فرهنگی حوزه هنری استان گیلان اظهار کرد: اهتمام به تاریخ شفاهی آزادگان گیلانی در راستای تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ادبیات پایداری از اولویت های حوزه هنری گیلان است و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به انتشار کتاب «رقص روی یک پا»، افزود: کتاب «رقص روی یک پا»، خاطرات شفاهی اسماعیل یکتایی لنگرودی، آزاده و جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس است که توسط مصطفی مصیب زاده نگاشته شده و روز دوشنبه، ۲۳ مردادماه ۹۶ همزمان با روز مقاومت اسلامی در لنگرود رونمایی می شود.

پرحلم با اشاره به اینکه پروژه انتشار خاطرات شفاهی آزادگان گیلانی از سال ۸۸ آغاز شده و همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: سال گذشته ۳۹ محصول فرهنگی از سوی حوزه هنری گیلان منتشر شد که از این تعداد چهار اثر شامل آلبوم موسیقی و سایر کتاب هایی  بوده که منتشر شده است.

این مسئول فرهنگی از انتشار ۱۳۱ عنوان کتاب، ۷ آلبوم موسیقی و بیش از ۴ هزار دقیقه اثر صوتی پژوهشی در موسیقی بومی گیلان طی چهار سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین تولید ۱۵۲ اثر نقاشی و ۷۵ اثر هنری و پژوهشی آماده انتشار از سوی حوزه هنری گیلان است.

معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان یادآور شد: کتاب های انتشار یافته با مضامین انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گیلان شناسی، تجسمی، تاریخی و... است.


منبع : ایکنا