تاریخ : 1396,سه شنبه 24 مرداد14:41
کد خبر : 54783 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

برگزاری 29مین مسابقات قرآنی خانواده ایثارگران در مشهدمقدس


برگزاری 29مین مسابقات قرآنی خانواده ایثارگران در مشهدمقدس

نشست خبری مدیرهنری و مدیرگروه تلویزیونی شاهد بنیادشهید و امورایثارگران با حضور اصحاب رسانه درساختمان بنیادشهید برگزار شد.

 فاش نیوز -  نشست خبری مدیرهنری و مدیرگروه تلویزیونی شاهد بنیادشهید و امورایثارگران با حضور اصحاب رسانه درساختمان بنیادشهید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، حسین علی بیات در ابتدا ضمن خیرمقدم به حاضرین و گرامیداشت شهادت شهید محسن حججی، از برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی برای خانواده ایثارگران خبر داد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری بیست ونهین دوره مسابقات کشوری قرآن ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر را در 4 رشته حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم به صورت دو مرحله‌ای از تاریخ 26 الی 29 مردادماه برای ایثارگران و فرزندان ذکور آنها و 30 مرداد الی 2 شهریورماه برای همسران ایثارگران و فرزندان دختر آنان در 3 بخش آموزشی تمرین محور، مسابقات و سایر فعالیت‌ها درمشهدمقدس برگزار خواهدکرد.

وی در ادامه گفت: جامعه ایثارگری 470 حافظ کل قرآن و 150 قاری درجه یک دارد که از پیشتازان بنیاد به شمار می‌روند و این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهدشد که  خوشبختانه استقبال خوبی از سوی خانواده‌های شاهد و ایثارگر در این زمینه  شده است.
بیات همچنین افزود: 400 هزار نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر در فعالیت‌های قرآنی بنیاد شرکت می‌کنند  که این امر نشان  دهنده اهتمام مسئولین بنیاد به ترویج فرهنگ قرآنی است.

مدیرهنری بنیادشهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران 1350 مدرسه شاهد در سطح کشور دارد که مزایا و رتبه عالی این مدارس از نظر علمی و به ویژه معنوی، رقابت زیادی را در تابستان برای ثبت نام در این مدارس به وجود آورده است. همچنین توسط خانواده‌های شهدا 1100 حسینیه و 90 کانون به اقدامات قرآنی اختصاص داده شده و 730 هیئت مذهبی ایثارگران نیز در کشور فعال هستند.
 

وی همچنین خاطرنشان کرد: در آخرین ارزیابی که در سال 1394  از سوی شورای توسعه قرآنی صورت گرفته،  بنیاد شهید در میان 8 سازمان از 30 سازمان، به عنوان یکی از دستگاههای برتر در حوزه قرآنی انتخاب شده است.

مدیر گروه تلویزیونی شاهد در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح  فعالیت های هنری بنیاد شهید  در زمینه  فیلم های تلویزیونی و سینمایی ساخته شده اشاره کرد و اظهار داشت:  26 فیلم سینمایی در این حوزه از" گل پامچال"تا "شوق پرواز" تولید و پخش شده است ودرحال حاضر نیز  سه برنامه "قاصدک"، "خط ویژه عشق" و "امروز با تو" (جشن تولد شهدا) درخصوص شهدایی که تاکنون به آنها پرداخته نشده است، خواهد پرداخت.


وی همچنین گفت: برنامه "مثبت جنگ" مربوط به خاطرات طنز ایثارگران که 20 قسمت آن تولید و پخش شده و 20 قسمت دیگر در دست تولید است و فیلم های کوتاه "نامه های آسمانی" وصایای شهدا هر روز پخش می شود.


بیات ادامه داد: نمایش "هفت روز از تیر شصت"در خصوص  فاجعه هفتم تیر پرداخته که با استقبال خوبی ازطرف خانواده شهدای هفتم تیر مواجه شده که  قرارداد آن بسته  شده و نسخه نهایی آن  8شهریور به بنیادشهید تحویل داده خواهدشد.

 وی در خاتمه یادآورشد: سال گذشته  10 مستند درباره شهدای منا ساخته شده که امسال نیز کنگره شعر شهدای منا و شهدای مدافع حرم را نیز در برنامه های خود خواهیم داشت.


کد خبرنگار : 17