تاریخ : 1396,چهارشنبه 25 مرداد14:02
کد خبر : 54809 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

پس جانبازان حالت اشتغال بیکار چه؟



س - همش از بازنشستگی جانبازان شاغل در دستگاه ها صحبت میکنین، پس جانبازان حالت اشتغال بیکار چه؟؟؟؟
ج- به این سوال به دفعات پاسخ داده شده است . بازنشستگی و پاداش پایان خدمت جانبازان حالت اشتغال مانند سایر جانبازان است با تفاوتهایی که در ماده 40 قانون جامع وجود دارد که در ادامه بررسی  قوانین بازنشستگی ایثارگران توضیح داده خواهد شد.

 

س- سلام،به بنیاد ایثارگران زنگ زدم درمورد بازنشستگی جانبازان پرسیدم،گفت جانبازان بازنشستگی ندارند..!!!..‌درست گفته.؟؟!!
ج- احتمالا" کسی که به شما پاسخ داده یا صلاحیت این کار را نداشته است یا از قانون بی اطلاع بوده .  جانبازان مشمول قانون حالت اشتغال که از بنیاد حقوق می گیرند مانند سایر جانبازان شاغل مشمول بازنشستگی و دریافت پاداش پایان خدمت می شوند.

 

س - برادرم جانبازیست فعلا20درصد،و در جبهه های خط مقدم بستان سومار خدمت کرده و چند بار زخمی شده، اماکمیسیون پزشکی در کردستان در حقش اجحاف کرده و مدارک مستتد و مستدل اورامورد توجه قرار نمیدهند! دارای 4نفر عایله و همسرشم دو سالیست سرطان سینه گرفته... آیا کسی دراین کشور هست که پیشش برود تا حقوق پایمال شده اش را بستاند و بازنشست شود. در کردستان کسانی دربنیادهستتدکه نمی دانندجبهه چطورنوشته میشودوچندحرفیست؟
درآمدی ندارد بیکار و مشکل اعصاب وروان هم دارد...خواهشمنداست راهنمایی کنید

ج- اعتراض به رای کمیسیون پزشکی و تقاضای تجدیدنظر در درصد منع قانونی ندارد لکن مستندات باید توسط پزشکان متخصص کمیسیون پزشکی که صلاحیت این کار را دارند بررسی شود . شما می توانید به دبیرخانه کمیسیون مرکز مراجعه و تقاضای راهنمایی کنید.

 

س- باسلام و احترام؛ همسر من، رزمنده دارای ۲۴ ماه خدمت سربازی در جبهه و ۶ ماه رزمندگی داوطلبانه می باشد.پسری دارم متولد مهرماه ۷۴ که در اواخر سنوات تحصیلی خود در مقطع کارشناسی است.
خواهشمندم به سوال من‌ در رابطه با شرایط خدمت پسرم پاسخ دهید.با توجه به سنوات خدمت همسرم ،آیا معافیت شامل حال پسرم می گردد؟ درغیر اینصورت در مورد چگونگی احتساب ماههای خدمت فرزندم با توجه به سنوات خدمت پدرش، توضیح بفرمائید.
بسیار سپاس گزارم.

ج- فرزند شما با قوانین فعلی هم می تواند از معافیت استفاده کند در ماده 45 قانون خدمت  وظیفه عمومی شرط معافیت فرزندان رزمندگان سی ماه جبهه است که جمع سنوات جبهه همسر شما به عدد سی می رسد. ضمنا بنابر همین ماده لازم نیست خدمت  جبهه حتما" داوطلبانه باشد .

 

س - سلام  وقتتون بخیر ببخشید میخواستم بدونم سهمیه ایثارگری بالای 25درصد ایا در کنکور امسال برای رشته های پزشکی در دانشگاه ازاد اعمال میشود یا نه؟. چون موقع ثبت رشته ها فقط سهمیه بسیجی فعال رو میاره وهیچ سهمیه دیگری نیست!!"
ج- این مورد قانون است و امکان ندارد که اعمال نشود.