تاریخ : 1396,چهارشنبه 25 مرداد19:50
کد خبر : 54815 - سرویس خبری : اخبار

کانکس‌هایی عجیب در تهران/تصاویر



تجربه حجاب با «یک حس خوب»/ کانکس‌هایی عجیب در برخی مناطق تهران+تصاویر

خبرگزاری فارس: تجربه حجاب با «یک حس خوب»/ کانکس‌هایی عجیب در برخی مناطق تهران+تصاویر

«یک حس خوب»، طرح تبلیغی ترویجی شهری است که توسط گروهی برپا شده است که زندگی‌شان تغییر کرده و اکنون آرامش و یک حس خوب دارند که می‌خواهند دیگران را در این شادی و آرامش‌شان سهیم کنند.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس،‌ چند روزی است که طرحی به نام «یک حس خوب» حال و هوای مناطق 2 و 5 تهران را عوض کرده است، به طوری که مورد استقبال خانم‌ها و آقایان زیادی قرار گرفته، اما این طرح یک حس خانومانه است که نسیم فرح بخشش به آقایان نیز می‌رسد و این از لبخند رضایت مردمانی که با آن مواجه می‌شوند، پیداست.

«یک حس خوب»، طرح تبلیغی ترویجی شهری است که با هدف راه‌اندازی فضای استدلالی و گفتمانی در حوزه عفاف و حجاب کار خود را در 10 نقطه از شهر تهران آغاز کرده است.

این اقدام مردم نهاد در کانکس‌هایی با طراحی خاص و جذاب و اهدای هدایایی پذیرای مراجعه‌کنندگانی است که در خصوص هویت و نحوه پوشش خود   سؤالاتی دارند و کارشناسان پاسخگو هستند.

 

 

کانکس‌های «یک حس خوب»، شامل کارشناس، خانم‌های ره‌یافته(تازه مسلمان) و خانم‌هایی است که روزی خود زندگی متفاوتی داشتند و دچار تغییر شدند حالا سعی دارند تا این حس آرامش را به اذهان مشوش و دچار تبلیغات اشتباه انتقال دهند که به گفته یکی از این‌ خانم‌ها به حس رهایی و حفظ کرامت نفس برسند.

این‌ خانم‌ها به بانوان پرسشگر و مراجع علاوه بر پاسخگویی درست و منطقی، کمک می‌کنند تا حجاب درست را تجربه کنند و هدایایی مانند گل، طومار، بروشورهایی با موضوعات متعدد درباره شبهات مطروحه و کتاب‌های کودکانه مخصوص خردسالان اهدا می‌شود.

 

 

سارا 25 ساله از مراجعه‌کنندگان کانکسی که روبه روی پاساژ کوروش قرار گرفته است، این چنین می‌گوید: غافلگیر شدم! با اینکه -ظاهرم متفاوت است اما با بیان درست حقیقت موافقم، به نظرم این کار خیلی مناسب است و در ایران زنی نیست که حیا را دوست نداشته باشد و این فرنگ ما است منتهی شاید تا الان درست تبیین نشده بود و به نظرم یه حس خوب به من و دوستانم کمک کرد هر چند که در ماهواره می‌بینم که تلاش می‌شود تا این تمدن ایرانی از ما گرفته شود.

مرجان امیدی دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته روانپزشکی نیز ادامه می‌دهد: به نظرم این درست است و باید سال‌ها پیش چنین اتفاقاتی می‌افتاد، این حفظ کرامت و حریم با شعار و جمله درست نیست بلکه عملی باید به جامعه عفیفی مانند مردم ایران کمک کرد تا این سیر رشد انسانی را داشته باشند که بهره‌اش و آرامش روانی‌ حاصل از آن ابتدا به خود فرد و بعد جامعه می‌رسد. رفتار اخلاق‌مدار و حفظ حرمت روح و جسم همان حس خوب محبت در جامعه است که شاید خود من با وجود تحصیلاتم مدتی بود که به آن کمتر اهمیت می‌دادم.

 

 

اشرف کارمند بازنشسته که 67 سال سن دارد، با انتقاد از کم بودن مدت اجرا ابراز می دارد: حیف نیست که این همه زحمت برای فقط 2 هفته باشد؟ طوری که از مسئولین غرفه پرسیدم فقط برای 2 منطقه؟ پس مردم سایر نقاط ایران چه؟

شهاب با شلوار لی سنگی و کمی با مد؛ پاره و کلاه کپ خود جلو آمد و با لبخند می‌گوید: این درسته! این طوری باید به مردم راه رو نشان داد! حتی اگر جایی به آقا نیاز بود حاضرم برای کمک به شهرم و مردمم، من هم به این طرح کمک کنم!

باران به همراه سه نفر از دوستانش پس از خروج از کانکس رو به روی بازارچه سنتی ستارخان و انداختن عکس سلفی با دکور بیان می‌کند: تا الان با این دید به خواست خدا از زن نگاه نکرده بودم و خیلی جذاب بود، شاید به خاطر تعریف‌های غلط و تبلیغات نادرست درباره حجاب متوجه هدف الهی و اهمیت زن نشدیم، با دوستانم فرار گذاشتیم تا با پیج‌هامون ماهم «یه حس خوب» را معرفی کنیم!

 

 

«یه حس خوب» از روز یکشنبه 21 مرداد ماه آغاز به کار کرده تا 3 شهریور ماه  ادامه دارد و در مناطقی مانند: روبه‌روی پاساژ کوروش، روبه‌روی ایستگاه متروی شادمان، چهارراه پونک، روبه‌روی بازارچه سنتی ستارخان، ورودی بوستان میعاد، میدان صنعت، میدان کاج رو به روی بوستان سنگی و پل گیشا دایر است علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی   Bahejab.com یا اینستاگرام bahejab_com@ اقدام کنند.