تاریخ : 1396,پنجشنبه 26 مرداد16:31
کد خبر : 54820 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

گزارش مشروح از کنگره الماس های درخشان

کنگره ملی سالگرد ورود آزادگان برگزار شد


کنگره ملی سالگرد ورود آزادگان برگزار شد

کنگره ملی «الماس های درخشان» به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرفراز به میهن اسلامی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی نماینده دفتر مقام معظم رهبری و حجت الاسلام شهیدی محلاتی ریاست بنیادشهید، در حوزه هنری برگزار شد.

فاش نیوز -  کنگره ملی الماس های درخشان به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرفراز به میهن اسلامی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی نماینده دفتر مقام معظم رهبری و حجت الاسلام شهیدی محلاتی ریاست بنیادشهید،در حوزه هنری برگزار شد.



 به گزارش خبرنگار فاش نیوز، کنگره ملی الماس های درخشان به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرفراز به میهن اسلامی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی نماینده دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی ریاست بنیادشهید و امور ایثارگران، سردار انصاری قایم مقام بنیاد شهید، دکتر صمیمی مدیرکل بنیادشهید استان تهران، فریبرز خوب نژاد، قایم مقام موسسه پپام آزادگان و با حضور بسیاری از آزادگان، عصر روز چهارشنبه در ساختمان حوزه هنری برگزارشد.



 برنامه ها با پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت قرآن مجید آغاز شد

و حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی به عنوان میهمان ویژه کنگره ملی الماس های درخشان، با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهنف خطاب به آزادگان گفت: شما به قصد اسارت نرفتید، شما اسوه های صبر،  شما تندیس های مقاومت و سند افتخار این کشور هستید.

وی همچنین با یادکردی از مرحوم ابوترابی اظهار داشت: حاج آقا ابوترابی به عنوان بزرگ آزادگان نقش بزرگی در هدایت و رهبری آزادگان داشتند.



رییس دفتر مقام معظم رهبری همچنین سلام رهبرمعظم انقلاب را به تمام آزادگان ابلاغ کرد.

سپس حجت الاسلام شهیدی محلاتی به عنوان میزبان این برنامه به شرح جانفشانی آزادگان در طول سال های اسارت اشاره کرد و گفت:  ما مجموعا 42هزارو879 آزاده داشتیم که در چنگال دشمن گرفتاربودند که 450 تن از آنان در زندان ها و اردوگاههای عراق بر اثر شکنجه به شهادت رسیدند و 90 درصد از آزادگان جانباز هم هستند که نشان دهنده آن است که آنها درمقابل دشمن تسلیم نشده و تا آخرین نفس ایستادگی کرده اند.



در قسمت دیگری ازبرنامه فریبرز خوب نژاد قایم مقام موسسه پیام آزادگان که خود جانباز و آزاده ای است که در 16سالگی به اسارت دشمن درآمده در قسمت هایی از سخنان خود عنوان کرد:  آزادگان ایرانی به معنای حقیقی اسیر نبودند چرا که در دل دشمن خاکریز دیگری را به وجود آوردند و با اراده جنگیدند و امروز هم با همین نیروی اراده در مقابل دشمن ایستادگی می کنند.

وی افزود: امروز نیز شهدایی نظیر شهسواری، جان محمدی و محسن حججی را داریم که ایثارگر جان برای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

تجلیل از تعدادی از خانواده شهدای آزاده پس از اسارت، پایان بخش کنگره ملی الماس های درخشان بود.



از حاشیه های این برنامه:

*گفت وگوی کوتاه خبرنگار فاش نیوز با دکترصمیمی به مناسبت سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافرازمان به میهن اسلامی بود که ایشان ضمن تبریک فرارسیدن این روز بزرگ اذعان داشت: یکی از روزهای جمهوری اسلامی  که مردم عزیز ما بسیار خوشحال و شادمان شدند و احساس کردند فرزندانشان پس از سال ها اسارت در دام دشمن، آزاد شده اند و به میهن بازگشته اند، این روز یک یوم الله است.



صمیمی همچنین یادآور شد: بزرگداشت این روز و تجلیل از آزادگان مهر تاییدی بر پایمردی و ایستادگی این عزیزان است.



شعبان ابراهیم زاده آزاده جانبازی که 8 سال اسارت در پرونده خود دارد، زمانی که از حس و حالش در زمان آزادی جویا می شدیم از آزادی خود به عنوان یک رویا نام برد و گفت: آزادی به واقع برای من مانند یک رویا بود چرا که جنگ تمام شده بود و ما هنوز اسیر بودیم. زمانی که آزاد شدیم و به خاک وطن رسیدیم گویی وارد بهشت شده بودیم. هرچند که شهادت نصیب ما نشد و همانند خاندان امام حسین(ع)، اسارت نصیب ما شد اما به هرحال آن ایام گذشت و زمانی که به  مرز ایران رسیدیم به جای آب به ما شربت و میوه دادند.

وی متذکر شد: اگر برنامه هایی که برای آزادگان تدارک دیده شده خانوادگی بود بهتر بود. چرا که خانواده هایمان هم دوست داشتند در این جمع حضور داشته باشند.



حسن مشایخی آزاده ی 27ماه اسارت و یکی از آزادگانی که به این برنامه دعوت شده است نیز وقتی از احساسش درباره شنیدن خبر آزادی .بازگشت به وطن سوال کردیم گفت: ما جزو گروه مفقودین بودیم که صیلب سرخ از وجود ما بی خبر بود بنابراین در حقیقت از خبر بازگشتمان غافلگیر شده بودیم و باورمان نمی شد. یک هفته ای را در شوک بودیم و البته بازگشت به وطن حس بسیار خوب و خوشایندی بود.

 


* حضور نمادین یکی از آزادگان با لباس زرد رنگ اسارت درحال سجده بر خاک مقدس کشورمان که پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران نیز بر فراز آسمانش در اهتزاز است، یکی از دیدنی ترین و زیباترین خاطرات بازگشت از اسارت آزادگان را به تصویر کشیده بود.

*اجرای زنده  و نماهنگ های مرتبط با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی از دیگر بخش های تاثیرگذار این برنامه بود.

* حضور پر تعداد خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران از شبکه های مختلف صداوسیما و همچنین خبرگزاری ها و سایت های خبری قابل توجه بود.


گزارش از صنوبر محمدی


کد خبرنگار : 20