تاریخ : 1396,پنجشنبه 26 مرداد16:59
کد خبر : 54823 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

استقبال پرشور مردم مشهد از خانواده شهید حججی



خانواده شهید مدافع حرم، محسن حججی دیروز با استقبال پرشور مردم مشهد وارد این شهر شدند.

خانواده محسن حججی که به دعوت آستان قدس رضوی در مشهد حضور پیدا کردند، پس از ورود در این شهر و مورد استقبال قرار گرفتن در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد، برای زیارت بارگاه منور رضوی عازم حرم امام رضا‌(ع) شدند.
مردم مشهد که از ساعت‌ها قبل در فرودگاه بین‌المللی مشهد برای استقبال از خانواده این شهید مدافع حریم آل‌الله انتظار کشیدند، با شعارهایی همچون «لبیک یا زینب»، «لبیک یا حسین» و «ای پدر شهید سر بریده، محسن تو حماسه آفریده» ارادت خود را نسبت به خانواده شهید حججی ابراز کردند.
در جمع مردم مشهد، مسئولانی همچون قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، استاندار خراسان رضوی، فرماندار مشهد، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و برخی مسئولان دیگر استان و مشهد به چشم می‌خورد.
‌ دیدار تولیت آستان قدس رضوی
با خانواده شهید حججی‌
تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیام‌هایی که از سوی خانواده شهید حججی به جامعه انتقال داده شد، امید و آگاهی‌بخشی، بصیرت‌آفرینی، مقاومت و انتخاب راه حقیقت با چشمان باز بود.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر دیروز در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم محسن حججی اظهار داشت: اگر تربیت اسلامی مادری مؤمن، نان حلال و تربیت صحیح پدری با دیانت و همسری فداکار و متدین نبود، قطعاً شهید حججی به این سعادت و عزت نمی‌رسید.
رئیسی با اشاره به اینکه تکفیری‌های داعشی سربازان رسمی صهیونیسم و استکبار هستند، گفت: شهادت شهید حججی موجی از توجه به خدا و ارزش‌های دینی، ایثارگری، دشمن‌ستیزی و نفرت از دشمن را در میان آحاد جامعه ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه وقایع اخیر ثابت می‌کند که عاشورا همچنان برای جهاد با دشمنان خدا، شهادت در راه دین و صبر برای حفظ ارزش‌ها ادامه دارد، تصریح کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب، انقلابی‌تر از جوانان روزگار اول انقلاب هستند.
پاسداشت شهید حججی
 در حرم مطهر رضوی
همچنین دیروز مراسم پاسداشت شهیدان مدافع حرم شهید محسن حججی و شهید احمد محمد مشلب از لبنان با حضور مادر شهیدان حججی و مشلب و همسر شهید حججی و عموم بانوان در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار ‌شد.
بزرگداشت شهید مدافع حرم محسن حججی امروز در حسینیه حضرت فاطمه زهرا‌(س) تهران برگزار می‌شود
مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محسن حججی امروز در حسینیه حضرت فاطمه زهرا(س) واقع در میدان سپاه تهران برگزار می‌شود.
از ساعت 16 تا 18 امروز پنجشنبه مراسم «میثاق با فرزند ایران، بزرگداشت شهید مدافع حرم محسن حججی» در حسینیه حضرت فاطمه زهرا‌(س) واقع در میدان سپاه‌، خیابان پادگان ولی‌عصر(عج) برگزار می‌شود.
«محسن حججی» از جهادگران و اعضای فعال موسسه شهید احمد کاظمی که در عملیاتی مستشاری نزدیک مرز سوریه با عراق به اسارت گروه تروریستی داعش درآمده بود، پس از دو روز اسارت به دست تروریست‌های تکفیری در سوریه به فیض شهادت نائل شد.
این جهادگر فرهنگی از فعالین ترویج و تبلیغ کتاب بود و اقدامات جهادی را در اردوهای سازندگی برای خدمت به مناطق محروم انجام داده و از خادمین راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بود.
شهید حججی 25 ساله و  اصالتاً اهل نجف‌آباد اصفهان بود که از وی  فرزندی دو ساله به یادگار مانده است.