تاریخ : 1396,پنجشنبه 26 مرداد19:17
کد خبر : 54827 - سرویس خبری : استان ها

لزوم ثبت خاطرات آزادگان



رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل تأکید کرد:

لزوم ثبت خاطرات آزادگان و نقش آن در انتقال فرهنگ انسان ساز اسارت به آینده سازان جامعه

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: آزادگان گنجینه‏ هاى ارزشمندى هستند که فرهنگ انسان‏ ساز دوران اسارت را در خود نهفته دارند و ثبت وقایع اسارت، پلى براى انتقال این فرهنگ به جوانان و آینده سازان جامعه است.

حجت الاسلام سمیع الله مردان رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با گرامیداشت ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان در سال ۱۳۶۹ به ایران اسلامی گفت: در این روز، شکیبایى ملت ایران به‏ بار نشست و سال‏ هاى نگرانى و شوق دیدار به پایان رسید.

وی افزود: آزادگان گنجینه‏ هاى ارزشمندى هستند که فرهنگ انسان‏ ساز دوران اسارت را در خود نهفته دارند و ثبت وقایع اسارت، پلى براى انتقال این فرهنگ به جوانان و آینده سازان جامعه است.

این رزمنده انقلاب و دفاع مقدس بیان فرهنگ اسارت را امرى حیاتى براى جامعه جوان دانست و خاطر نشان کرد: آزادگان به عنوان حاملان این فرهنگ بایستی ضمن حفظ آن، براى ترویج آن در بین جوانان با استفاده از ابزار خط، تصویر و انتقال سینه به سینه تلاش کنند.

مردان افزود:  نظام اسلامى هم باید در این حرکت ارزشى فرهنگى سهیم باشد و با همه امکانات برای ثبت خاطرات رزمندگان و آزادگان تلاش کند تا اثر مجاهدت و مقاومت آنان در قالب فرهنگ مصوّر و مکتوب براى نسل آینده محفوظ بماند.

  رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، صبر و پایداری خانواده آزادگان را ستودنی خواند و تصریح کرد: در عرصه پربرکت دفاع مقدس، قاطبه ملت سرافراز ایران حماسه‏اى به‏یادماندنى و جاودان به یادگار گذاشتند و در این بین خانواده آزادگان هم نقش بسیار مهمی ایفا کردند که کمتر از حماسه آزادگان نبود.

حجت الاسلام مردان اسارت طولانی فرزندان این ملت را امتحان الهی خواند و افزود: رزمندگان اسلام با پیروى از تعالیم عالیه اسلام و تحت زعامت امام خمینى(ره) به جبهه های حق علیه باطل رهسپار شدند و آزادگان اگرچه در بازگشت از اسارت، امام و مقتدای خویش را ندیدند، اما با نایب بر حقش حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) میعادى همیشگى بستند و بر عهد خویش با خون شهیدان پایبند ماندند.

پایان پیام/