تاریخ : 1396,چهارشنبه 01 شهريور15:30
کد خبر : 54913 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

سخنی درباب مجمع باصطلاح «ایثارگران اصلاح طلب»


سخنی درباب مجمع باصطلاح «ایثارگران اصلاح طلب»

این آرزوی ماست که ای کاش همه اصلاح طلبان ایثارگر بودند چرا که در آن صورت این همه انحراف و فاصله گرفتن از ارزش ها و وادادگی در جبهه آنان مشاهده نمی شد و در آن صورت آنان نیز بخواهی نخواهی اصولگرای به معنای واقعی بودند که البته ما کسانی راهم که عنوان اصولگرایی را یدک می کشند و به نوعی دیگر به نظام و ارزش ها لطمه می زنند اصولگرای واقعی یا همان انقلابی و ارزشی نمی دانیم.

جانباز هوادار انقلاب

جانباز هوادار انقلاب -  این آرزوی ماست که ای کاش همه اصلاح طلبان ایثارگر بودند چرا که در آن صورت این همه انحراف و فاصله گرفتن از ارزش ها و وادادگی در جبهه آنان مشاهده نمی شد و در آن صورت آنان نیز بخواهی نخواهی اصولگرای به معنای واقعی بودند که البته ما کسانی راهم که عنوان اصولگرایی را یدک می کشند و به نوعی دیگر به نظام و ارزش ها لطمه می زنند اصولگرای واقعی یا همان انقلابی و ارزشی نمی دانیم.

بحث سر عنوان نیست؛ عناوین اصولگرایی و اصلاح طلبی کارایی خود را از دست داده اند و در هردو طیف، انقلابی و غیر انقلابی کم و بیش هستند. اما در باره مجمع ایثارگران اصلاح طلب هم باید گفت اینکه اصلاح طلبان هم بیایند و تشکل های ارزشی ایجاد کنند و با عناوین مختلف به پاسداشت ارزش ها بپردازند کار خوبی است ولی معمولا ما در طیف های اصلاح طلبی این چیزها را لا اقل بطور سازمان یافته نمی بینیم و اگر چیزی مثل این را هم ایجاد می کنند برای بهره برداری سیاسیست و برای این است که از طرف مقابل خود عقب نمانند و از مواهب آن بهره مند شوند.

اگر گروهی با عنوان مجمع ایثارگران اصولگرا هم ایجاد شود مورد اعتراض است چرا که ایثارگران ایثارگران انقلاب و نظام هستند و نباید از این عناوین پیشوند و پسوند دار استفاده کنند و وارد سیاسی بازی شوند.

آیا فکر کرده اید که چرا طیف های اصلاح طلبی پیرامون اینگونه امور نمی گردند و مثلا" به حمایت و بزرگداشت مسایل ارزشی اقدام نمی کنند و برفرض برنامه ای برای حمایت از مدافعان حرم و شهدایشان ندارند و برای تبلیغ و ترویج مفاهیم ارزشی هیچ رغبت و اقدامی نمی کنند؟ چرا در رویدادها و مقاطع خاصی که پیدا می شود و نیاز به اعلام موضع و دفاع از نظام وانقلاب و ارزش ها شدیدا" احساس می شود این طیف ها، حتی بخش ارزشی آنها بطور رسمی وارد نمی شوند  و اعلام موضع نمی کنند، تازه اگر مقابل نظام ورهبری موضع نگیرند؟!

چرا مثلا در فتنه علیه آشوبگران و شعاردهندگان علیه اصل نظام و ولایت فقیه اعلام موضع نکردند؟ چرا در مسئله سوریه، یمن میانمار، نیجریه و.... یا موضع حمایتی نمی گیرند و یا اصلا" موضع مخالف می گیرند؛ مانند آن اوایل که علنا" به حمایت از تروریست های سوریه پرداختند و تروریست ها را انقلابی و الهام گرفته از فتنه 88قلمداد می کردند و هنوز هم گاه و بیگاه به مدافعان حرم مظلوم و شهدای مظلوم تر آنان اهانت می کنند؟!

و مهمتر از همه اینکه چرا مواضعشان را در باره مسایل مختلف بصورت یک مانیفست و مرامنامه معلوم و منتشر نمی کنند تا تکلیف موافقان ومخالفانشان را معلوم کنند و پشت غباری از ابهام و تردید قایم باشک بازی نکنند و نان را به نرخ روز نخورند! چرا میترسند رسما از مواضع انقلابی و ارزشی اعلام حمایت کنند؟ نکند می ترسند که بخشی از افراد و گروه هایی که گوش به فرمان و تعالیم بیگانگان دارند و به آنان امید بسته اند از کنارشان پراکنده شوند؟!

کسانی که ادعای اصلاح طلبی و در عین حال ارزشی و انقلابی دارند و افزون برآن می خواهند از عنوان ایثارگران هم برای خود مایه بگذارند باید از موضع ثابتی اعلام نظر و عقیده کنند نه اینکه یکی به نعل و یکی به میخ بزنند و هرجابه نفعشان هست زیر چتر حمایتی اینگونه عناوین پناه بگیرند. اینطور حرکت کردن به نفاق می انجامد حتی اگر از نوع خفی آن باشد!


کد خبرنگار : 19