تاریخ : 1396,چهارشنبه 01 شهريور15:17
کد خبر : 54947 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

حل و فصل خدمت سربازی در هفته دفاع مقدس


حل و فصل خدمت سربازی در هفته دفاع مقدس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از احتمال به نتیجه رسیدن رایزنی های نمایندگان ملت با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص خدمت سربازی فرزندان ایثارگران در شهریور ماه خبر داد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از احتمال به نتیجه رسیدن رایزنی های نمایندگان ملت با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص خدمت سربازی فرزندان ایثارگران در شهریور ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید قاسم جاسمی نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی های نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی با ستاد کل نیروهای مسلج خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال جاری برنامه ششم توسعه کشور به دستگاه های دولتی و وزارتخانه ها ابلاغ شده است در خصوص کسر خدمت و خرید خدمت فرزندان ایثارگر از سرلشگر باقری درخواست کردیم که  دستور جدی و صریح را به سردار کمالی صادر کنند تا این قدر بچه های ایثارگر اذیت نشوند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر چه از نظر کمی تعداد فرزندان ایثارگر مشمول کسر خدمت و خرید خدمت در سراسر کشور کم است اما از نظر کیفی تعداد آنها زیاد است و ذیحق هستند، لذا امیدوارم تا قبل از اینکه نمایندگان مجلس به تعطیلات تابستانی بروند این موضوع تا هفته آینده حل و فصل شود.

گفتنی است طبق ماده 87 برنامه ششم توسعه دولت موظف است، معافیت هایی را برای رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس در نظر بگیرد که یک مورد از این امتیازات موضوع کسر خدمت و یا معافیت فرزندان آنها است.

همچنین طبق بند 7 این ماده در صورت اذن فرماندهی کل قوا، فرزندان رزمندگان با سابقه حضور درجبهه به ازای هر ماه حضور، از یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه،  فرزندان آزادگان به ازای هر ماه اسارت از یک ماه کسر خدمت و فرزندان جانبازان با هر درصد جانبازی یک ماه از خدمت نظام وظیفه برخوردار می شوند .

 لازم به ذکر است این کسر خدمت، شامل همه فرزندان رزمندگان دوران دفاع مقدس می شود و ارتباطی به تاریخ تولد آنان ندارد.


کد خبرنگار : 18