تاریخ : 1396,پنجشنبه 02 شهريور13:21
کد خبر : 54963 - سرویس خبری : اخبار

فراکسیون ایثارگران و اجرای قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر



خبرگزاری خانه‌ملت: سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به پیگیری اجرای قانون کسرخدمت سربازی فرزندان ایثارگر، گفت: نحوه اجرای قانون بستگی به دایره شمول این افراد بعد از بررسی های کارشناسی دارد.

  علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص آخرین اقدامات فراکسیون ایثارگران در رابطه با اجرای قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر، گفت: فراکسیون ایثارگران هفته گذشته جلسه‌ای با رئیس و تعدادی از معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران داشت که به دنبال مقرر شد که کارگروهی متشکل از نمایندگانی از بنیاد شهید و مجلس تشکیل شده و جلسه‌ای با مسئولان مربوطه در ستاد کل نیروهای مسلح به ویژه حوزه نظام وظیفه ستاد کل برگزار شود.

 نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در جلسه مذکور آثار و ابعاد اجرای قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر بررسی خواهد شد؛ به ویژه به لحاظ تعداد افراد تحت پوشش و آثار و عواقب اجرای آن، بررسی ها انجام خواهد گرفت.

وی افزود: این اقدامات در راستای کمک به ستاد کل نیروهای مسلح در اجرای قانون مذکور صورت می‌گیرد، البته این قانون به صورت مشروط مصوب شده و تایید و اخذ مجوز از فرماندهی کل قوا را برای اجرا لازم دارد به همین منظور اقدامات و بررسی‌های مشترک انجام خواهد گرفت تا گردش کار سریعتر خدمت ایشان ارایه شود.

  کریمی یادآور شد: در جریان تصویب این قانون به عنوان یکی از مواد قانون برنامه ششم توسعه، ارزیابی‌ها با توجه به آمار اجمالی، افراد بسیاری را شامل نمی‌شد، لذا به نظر ما آثار گسترده‌ای در صحنه نظام وظیفه ایجاد نمی‌کند اما هم‌اکنون مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح دغدغه خالی شدن پادگان‌ها با اجرای این قانون را مطرح کردند که برای رفع آن اقدامات مذکور دنبال می‌شود.

  سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بعد از اتمام بررسی‌ها شاید تغییری در قانون صورت گیرد به نوعی که دایره شمول یا کسر خدمت کمتر شود، در هر حال اجرای قانون منوط به انجام کارهای کارشناسی و بررسی‌های مذکور است لذا بعد از آن نحوه اجرای قانون مشخص می‌شود.