تاریخ : 1396,جمعه 03 شهريور19:40
کد خبر : 54995 - سرویس خبری : اخبار

فقط ما جلوی داعش محکم ایستادیم!



دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: دشمنان ما می‌دانند ایران بر گنجی ایستاده که از این قله مهم می‌تواند بر ۵۰۰ میلیون نفر از مدیترانه تا آسیای مرکزی کنترل داشته باشد، دشمنان به دنبال سلطه بر این مناطق هستند.

  به گزارش جماران؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان ایران به دنبال استقرار دوباره در منطقه خاورمیانه هستند، گفت: دشمنان ما می دانند ایران بر گنجی ایستاده که از این قله مهم می‌تواند بر ۵۰۰ میلیون نفر از مدیترانه تا آسیای مرکزی کنترل داشته باشد، دشمنان به دنبال سلطه بر این مناطق هستند.

  محسن رضایی شامگاه گذشته (پنجشنبه ٢ شهریور) در یادواره شهدای مسجد اعظم همدان اظهار کرد: همدانی‌ها علاوه بر لشکر انصار در لشکر ویژه خراسان، حضرت قائم(عج) و لشکر ۴۳ امام علی(ع) نیز حضور داشتند، در ۵۰ عملیات شرکت کردند و هشت هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند، این جانفشانی‌ها نشان می دهد حقیقتا معجزه ای در همدان در خدمت به ایران و اسلام روی داده است.

  وی عنوان کرد: یکی از سوالات مهم دنیا که موجب شگفتی جهان شده سرسختی و ایستادگی ملت ایران در مقابل استکبار جهانی است چرا که ملت ایران خسته و منحرف از راه خود نمی‌شوند و این دشمنان هستند که از هر جناحی به ایران حمله می‌کنند و شکست می‌خورند.

  رضایی تصریح کرد: ۲۰۰ سال است ملت ایران می خواهد به جایی برسد اما دشمنان تاکنون اجازه ندادند، ملت ایران به جایی برسد چرا که دشمنان مانع شدند و ملت ایران نمی‌خواهد بدون دستاورد برگردد بنابراین این بار محکم ایستاده‌ایم.

  وی ادامه داد: دشمنان ما می‌دانند ایران بر گنجی ایستاده که از این قله مهم می‌تواند بر ۵۰۰ میلیون نفر از مدیترانه تا آسیای مرکزی کنترل داشته باشد، دشمنان به دنبال سلطه بر این مناطق هستند.

  رضایی عنوان کرد: دشمنان ایران به دنبال استقرار دوباره در منطقه خاورمیانه هستند، از زمانی که انقلاب اسلامی شروع شد، ایستادگی در مقابل دشمنان عیان شد به طوریکه نخستین موج در مقابل انقلاب حمله دموکرات‌ها به سنندج بود، شورش در کردستان روی داد و سر پاسداران را در پاوه در اوایل سال ۵٨ بریدند.

  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با توطئه منافقان در سال ۶۰ جانباز شدند، هر سه رئیس قوا به شهادت رسیده بودند، دولت انقلابی بدون سران شده بود، عراق نیز در ۵ استان وارد شده و در تهران نیز منافقان دست به ترور می زدند. همه از منافقان حمایت می کردند، غربی ها حتی یک بیانیه نفی اعمال آنان نمی دادند، منافقان ۱۷هزار عضو و ۷۰ هزار سمپاد داشتند.

  وی اضافه کرد: مردم همدان در خنثی سازی کودتای نوژه نقش موثری داشتند، درباره این موضوع اطلاعاتی داشتیم اما از زمان شروع اطلاع نداشتیم، با اطلاعاتی که یکی از خلبانان به بنده داد متوجه زمان انجام‌کودتا شدیم و توانستیم ۶۰۰ نفر را دستگیر کنیم، آنان قصد داشتند محل زندگی امام  خمینی(ره) را بمباران کنند و فقط کاخ بنی صدر در لیست بمباران نبود.

  رضایی خاطرنشان کرد: ۵۸ تا ۶۱ موجی از درگیری ها در کشور شکل گرفت، به خاطر فشارهایی که وارد شد نمی خواستم خاطرات را بنویسم اما شروع  کردم. عراق با حمله به ایران باعث آواره شدن سه میلیون نفر از مردم  شد، هر چه توان داشتند پای کار آوردند اما ملت ایستاد، در سومین ‌موج فشار ها تحریم اقتصادی اکنون تبدیل به جنگ شده است، از طریق اقتصاد قصد فشار بر ایران را دارند، از دل تهدیدات توانستیم ضعف ۲۰۰ساله ایران در امنیت و دفاع را برداریم و اکنون آنچنان صنایع دفاعی و نظامی قوی شده که مانع حمله شده، دو بار اسرائیل و یک بار آمریکا قصد حمله به ایران را پس از جنگ تحمیلی داشتند.

  وی یادآور شد: عللی که می توانست موجب حمله به ایران شود را از بین بردیم بنابراین باید کاری کرد که مشکلات اقتصادی نتواند راهی برای تضعیف ایران باشد، باید دشمنان را از تضعیف ایران مایوس کرد، برای حل این ضعف باید از تجارب گذشته استفاده کرد، به قدری قدرت موشک های ایران دقیق بود که فقط به خانه داعشی ها برخورد کرد، اگر اینگونه نبود دنیا را پر کرده بودند که ایران مردم را می کشد، این نخستین قدم مبارزه است، ایستادگی به ما این فرصت را می دهد که خود را بسازیم.

  وی تصریح کرد: حل ضعف اقتصادی تنها راهی است که می توان مانع تحریم های دشمنان شود بنابراین باید جوانان وارد صحنه شوند، از فرصت ایستادگی مردم و رهبر معظم انقلاب باید استفاده کرد، باید دشمنان را مایوس کرد، این آخرین مبارزه ماست و به فضل الهی سر دشمنان را به زمین‌خواهیم ‌کوبید.

  رضایی ادامه داد: ملت با همه وجود پای انقلاب اسلامی ایستاده اند و امید ها و انتظارات فراوانی از انقلاب اسلامی دارند پس نباید ارزش ها و روحیه انقلابی ضعیف شود، اگر در همجمه اقتصادی ایستادگی نکنیم همه چیز را از دست می دهیم، ۶۰ میلیون از جمعیت کشور نه جنگ را دیده و نه پیروزی انقلاب را بنابراین امروز باید بیش از همه چیز روحیه انقلابی را حفظ کرد چرا که اینگونه می توانیم صنعت را بسازیم.

  وی اعلام کرد: اکنون کره شمالی التماس می کند که پیشرفت های جدید در عرصه فناوری‌های جدید موشکی را به ما یاد بدهید، می توانیم به جایی برسیم که کشورهای خارجی چون آلمان و فرانسه التماس کنند که فناوری‌های جدید را به ما بدهید.

  رضایی اضافه کرد: تنها ملتی که توانسته داعش را شکست دهد ایران است، قهرمان مبارزه با تروریست ایران است، همه کشور های عربی و اسلامی حسین همدانی را می شناسند.