تاریخ : 1396,یکشنبه 05 شهريور12:17
کد خبر : 55004 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

زییس فراکسیون ایثارگران مجلس خبر داد:

جلسه با وزیر دفاع درمورد کسرخدمت و معافیت فرزندان ایثارگران


جلسه با وزیر دفاع درمورد کسرخدمت و معافیت فرزندان ایثارگران

وظیفه بنیاد شهید فقط اعطای حقوق و تسهیلات و... بر مبنای بودجه ای که دریافت می کند نیست، بلکه یک وظیفه ملی و فراملی دارد و باید چهره شهدا و ایثارگران را به جهانیان بشناساند و ایثارگری و جانبازی را در فرهنگ ایرانی نهادینه کند.

فاش نیوز - نمایندگان عضو فراکسیون ایثارگران از بلاتکلیفی و نامشخص بودن معافیت فرزندان ایثارگران ناراحت و نگران هستند.

حجت الاسلام نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در گفت و گوبا خبرنگار پارلمانی فاش نیوز،با اعلام این مطلب درخصوص آخرین رایزنی های نمایندگان ملت در بهارستان در مورد قانون کسر خدمت و معافیت فرزندان ایثارگر خاطرنشان کرد: در هفته جاری قرار شد که با امیر "سرتیپ حاتمی" وزیر جدید دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد مشترک جلسه بگذاریم تا مواردی که در برنامه ششم توسعه کشور و قانون بودجه 96 (از جمله موضوع معافیت و کسر خدمت فرزندان ایثارگران) ذکر شده است را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی کفت: ما نگرانی های ایثارگران و فرزندان آنها را به حق می دانیم و به جد پیگیر حل مشکلات شان هستیم و می دانیم که این حق یک وظیفه ملی و قانونی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، چرا که خودمان آنرا تصویب و به عنوان قانون به دولت ابلاغ کرده ایم.

 نوروزی تصریح کرد: ما قانون تصویب کردیم و باید از حیثیت خودمان دفاع کنیم و حقوق حقه فرزندان کسانی که جان و مال خود را فدای نظام کردند را به آنان برگردانیم.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با گذشت شش ماه از زمان اجرای برنامه ششم وضعیت قوانین ایثارگران چگونه خواهد بود اظهار داشت: بسیاری از مصوبات برنامه ششم توسعه در حال اجرایی شدن است، بطور مثال سهمیه مربوط به کنکور سال 96 امسال اجرایی شده است و در سایر موارد هم بنیادشهید به عنوان متولی باید پیگیر اجرایی شدن مصوبات باشد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس دهم ادامه داد: در این راستا ما با بنیادشهید مذاکراتی داشتیم و مقرر شدکه هفته ای دو روز(شنبه و دوشنبه) جلساتی با مسئولان بنیاد داشته باشیم و این کارها را پیگیری کنیم.

نوروزی تاکید کرد: من به همه مسئولین وزارتخانه ها و افراد ذیربط عرض می کنم که قوانین مربوط به ایثارگران دربرنامه ششم و بودجه سال جاری، خلق الساعه نیست و بر روی آنها کار کارشناسی شده است و آنها باید راه را برای کسانی که سرمایه های نظام هستند باز کنند.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخاب مجدد رئیس بنیاد شهید متذکر شد: روابط ما از قبل با بنیاد و آقای شهیدی مستحکم بوده است و طبیعتا چون ایشان ذی تجربه و یک دوره مدیریت در بنیاد را تجربه کرده است، می تواند قوی تر و بهتر از گذشته فعالیت و با ما همکاری کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما به ایشان (شهیدی) و معاونانش عرض کردیم که باید از کار عادی و اداری بنیاد بیرون آمده و در حوزه ارتباط با مجلس و دولت، فعال تر عمل کنند و بدانند که وظیفه بنیاد شهید فقط اعطای حقوق و تسهیلات و... بر مبنای بودجه ای که دریافت می کند نیست، بلکه یک وظیفه ملی و فراملی دارد و باید چهره شهدا و ایثارگران را به جهانیان بشناساند و ایثارگری و جانبازی را در فرهنگ ایرانی نهادینه کند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم متذکر شد: آقای شهیدی و بنیاد شهید به عنوان یک مرکز مهم و حتی بالاتر از یک دستگاه دولتی باید به میدان بیاید تا با نهادهایی که گاهی از سر ناآگاهی مخالفت می کنند به عنوان معاون رئیس جمهور به موضوع ورود کند.

نماینده مردم استان تهران در پایان یادآور شد: مسئولان بنیاد شهید این را بدانند که ما به عنوان پل ارتباطی مردم و دولت با آنها همگام و همراه هستیم و با توجه به این موضع با تمام قدرت به میدان بیایند و نباید کاری بکنند که همکاران ما به فکر چاره ای دیگر بیفتند.

 


کد خبرنگار : 18