تاریخ : 1396,دوشنبه 06 شهريور12:50
کد خبر : 55042 - سرویس خبری : اخبار

اشتغال جامعه ایثارگری مشکل اصلی بنیاد



اشتغال جامعه ایثارگری مشکل اصلی پیش روی بنیاد شهیدحجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته دولت و تجلیل از کارکنان نمونه بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ما اشتغال را یکی از مهمترین دغدغه های جامعه ایثارگر معرفی کرد و اظهار داشت: به گفته رئیس جمهوری در سال 950 هزار شغل باید ایجاد شود و کل کشور درگیر این مشکل است. در سال های گذشته 60 هزار شعل ایجاد کرده ایم اما به همان تعداد نیازمند شغل برای جامعه ایثارگری هستند.

اشتغال جامعه ایثارگری مشکل اصلی در بنیاد شهید

وی با اشاره به راه حل بنیاد شهید در خصوص حل این مسئله گفت: برنامه هایی برای حل این مشکل داریم، در جایی که استخدام وجود داشته باشد از سهمیه 25 درصدی برای خانواده های شهدا و ایثارگران استفاده خواهیم کرد و افراد جویای کار را جایگزین افرادی می کنیم که خدمتشان تمام شده است؛ تا از این طریق فرزندان شهدا و ایثارگران مشغول به کار شوند.

حجت الاسلام شهیدی تصریح کرد: در سازمان های اقتصادی بنیاد شهید نیز تعداد زیادی از فرزندان شاهد و ایثارگر مشغول به کار هستند.

پرداخت معوقه 600 میلیاردی در سال جاری

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به پرداخت معوقات ایثارگران اشاره کرد و گفت: سعی می کنیم معوقات باقی مانده سال 95 که مبلغی حدود 600 میلیاد تومان است را امسال پرداخت کنیم.

وظیفه نظارتی حوزه نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید

حجت الاسلام شهیدی در خصوص وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه گفت: وظیفه این حوزه نظارت بر کار اجرایی بنیاد شهید است و کسانی که در این حوزه فعالیت دارند به طور معمول کارهای نظارتی خودشان را انجام می دهند و ما انتصابی به عنوان قائم مقام نداریم و من خودم مدیریت می کنم.

نیازمند تامین بودجه از سوی دولت هستیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به برنامه های این سازمان در دولت دوازدهم اشاره داشت و افزود: مسئله توسعه فرهنگ ایثار و شهادت جزو برنامه های ذاتی ما است. مسئله اشتغال و درمان مهم است. حوزه حقوقی در حال کار و آیین نامه های برنامه ششم توسعه در حال تدوین است. باید در سازمان برنامه و بودجه برای اجرای برنامه ششم توسعه تامین بودجه کنیم در این صورت هرچه سریعتر برنامه ها اجرایی می شود.

وی در خصوص اجرایی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران گفت: باید بار مالی را دولت قبول کند تا ما بتوانیم قانون جامع و برنامه ششم توسعه را اجرایی می کنیم.

 
تخصیص 100 هزار مسکن در سال به ایثارگران

حجت الاسلام شهیدی با اشاره به برنامه های بنیاد شهید در حوزه مسکن و درمان ایثارگران اظهار داشت: دولت به 100هزار نفر در سال مسکن تخصیص می دهد. در حوزه درمان فعالیت 80 درصد از ایثارگران از درمان راضی هستند و 20 درصد نارضایتی طبیعی است که سعی داریم این تعداد را هم کم کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر جانبازان و والدین شهدا که متوسط 80 سال سن دارند در سنینی هستند که نیاز بیشتری به درمان دارند.

انتهای پیام


منبع : دفاع پرس