تاریخ : 1396,چهارشنبه 08 شهريور15:42
کد خبر : 55078 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

محرومیت خانواده های ایثارگران و بیکاری فرزندان ایثارگران!


محرومیت خانواده های ایثارگران و بیکاری فرزندان ایثارگران!

نماینده مردم خرمشهر خواستار محرومیت زدایی از خانواده های ایثارگران و ایجاد زمینه های اشتغال برای فرزندان آنها از سوی دولت شد.

فاش نیوز -  نماینده مردم خرمشهر خواستار محرومیت زدایی از خانواده های ایثارگران و ایجاد زمینه های اشتغال برای فرزندان آن ها از سوی دولت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، عبدالله ثامری نماینده ایثارگر مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری حماسه فداکاری و ایثار مردم خرمشهر در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اولین هجمه ارتش رژیم بعثی صدام در ابتدای جنگ تحمیلی به شهرستان قهرمان خرمشهر بود و نخستین شهدای جنگ تحمیلی نیز از بچه های خرمشهر بودند که پس از آن جوانان غیور کشورمان به داد این شهر رسیدند و در آن دوران شهبد و یا جانباز شدند.

نماینده ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در خصوص مسائل ایثارگران شهرستان خرمشهر باید بگویم که نگاه به ایثارگران در استان خوزستان بسیار ضعیف و در خرمشهر هم بی توجهی ها بسیار زیاد است و بطور مثال شما محرومیت گلزار شهدای خرمشهر را ا نگاه کنید چرا که این گلزار در جایی واقع شده است که آن شهرستان پیشانی نظام جمهوری اسلامی است.

ثامری اضافه کرد: هر آن کسی که از کشورهای همسایه و یا سایر جاها به خرمشهر وارد می شود به عینه محرومیت مردم و گلزار شهدا را مشاهده می کند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم با یادآوری ایثار و فداکاری مردم و رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی متذکر شد: خانواده های ایثارگران پس از جنگ به این امید بودند که وقتی فرزندانشان بزرگ شوند به سر کار بروند و برای آنها شغل فراهم شود، اما در عمل می بینیم با وجودی که در بین ایثارگران فارع التحصیلانی با رشته های برتر دانشگاهی وجود دارند اما هنوز هم بیکار هستند و کاری هم نمی شود برای آنها کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من نماینده که وظیفه ایجاد اشتغال را برعهده ندارم و وظیفه من اشتغال زایی نیست تا سرمایه گذار را به منطقه بیاورم و او را ترغیب و حمایت کنم تا شرکتی را راه انداخته و از کنار این شرکت 10 تا 15 نفر از این بچه ها را منجمله فرزندان ایثارگران را مشغول به کارکنم.

ثامری با بیان اینکه ایثارگران شهرستان خرمشهر و استان خوزستان واقعا محروم و ضعیف هستند اظهار داشت: ما از بس که در دوره قبل و در دوره فعلی و به دولت در مورد ایثارگران تذکر دادیم خسته شدیم و متاسفانه  باز هم نگاه دولت ها  به خانواده ایثارگران نگاه ضعیفی است.

نماینده ایثارگر مردم خرمشهر ادامه داد: خواهشی که من از آقای رئیس جمهور در این قضیه دارم این است که با توجه به قانون جامعی که برای ایثارگران در برنامه ششم توسعه کشور لحاظ  و ابلاغ شده است آن را عملی  و کار را به جدیت شروع کند؛ چرا که در آن برنامه خوبی  یرای ایثارگران در نظر گرفته شده است.

نمابنده مردم استان خوزستان در پایان تاکید کرد: امیدوارم دولت آقای روحانی برنامه هایی که برای ایثارگران لحاظ شده است را عملیاتی کند و به داد این خانواده های محروم در جامعه برسد، چرا که خانواده های ایثارگران در نظام جمهوری اسلامی ایران واقعا محروم هستند.


کد خبرنگار : 18