تاریخ : 1396,سه شنبه 14 شهريور13:24
کد خبر : 55154 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

حذف مصوبه معافیت فرزندان ایثارگران عاقلانه نیست


حذف مصوبه معافیت فرزندان ایثارگران عاقلانه نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار ارائه پیشنهادات جدید و تعدیل کننده در موضوع معافیت فرزندان ایثارگران از سوی ستاد کل نیروهای مسلح شد.

فاش نیوز - عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار ارائه پیشنهادات جدید و تعدیل کننده در موضوع معافیت فرزندان ایثارگران از سوی ستاد کل نیروهای مسلح شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد جواد جمالی نوبندگانی نماینده ایثارگر مردم  فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق مصوبات قانون برنامه ششم توسعه کشور، معافیت هایی برای فرزندان ایثارگران لحاظ شده است اظهار داشت: روال کار در مجلس شورای اسلامی به این صورت است که مصوبات عادی غیر نظامی باید هم از کانال کمیسیون ها  و هم از صحن علنی بگذرد و پس از آن شورای نگهبان آن را تصویب کند، اما اینکه مصوبه بطور کلی حذف شود عاقلانه و امکان پذیر نیست..

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم افزود: در مورد مسائل نظامی شیوه کار به این صورت است که مصوبات مجلس شورای اسلامی علاوه بر اینکه باید به تصویب شورای نگهبان  برسد، ستاد کل نیروهای مسلح که ستاد فرماندهی کل قوا نیز هست باید نظر بدهد، که البته در آنجا هم آنها بررسی های خودشان را دارند تا به طور مثال اگر طرح یا لایحه ای به تصویب برسد آیا بر کیفیت یا کمیت کار اثری خواهد گذاشت یا نه؟

نماینده ایثارگر شهرستان فسا درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابر این من اخیرا مصاحبه سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را با رسانه ها که

گفته بودند اجازه بدهید که ما در یک فضای کارشناسی این کار را انجام بدهیم را مشاهده کردم. حالا ممکن است سوال این باشد که مگر آنها در مورد مصوبه کسر خدمت و معافیت فرزندان ایثارگران کار کارشناسی کارشناسی نکرده بودند؟ که باید پاسخ داد البته دوستان ما به عنوان رابطین پارلمانی ستاد کل در جریان مسائل مجلس قرار می گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: این طور نیست که به طور مثال در کمیسیون ها از آنها نظری خواسته شود و هر چه هم آنها بگویند در موضوع الزام آور نیست تا به عنوان نظر کارشناسی قرار بگیرد و ممکن است مطلبی بر خلاف نظر رابط پارلمانی قرار باشد.

 جمالی نوبندگانی با بیان اینکه لازم است نظر ستاد کل مورد توجه مجلس قرار بگیرد متذکر شد: اینکه مردم از ما تصویب  کسر خدمت و معافیت فرزندان ایثارگر را می خواهند از دست ما خارج است چرا که  در حقیقت مجلس نظارت مستقیمی بر نیروهای مسلح ندارد و آنها تحت نظارت فرمانده کل قوا هستند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس دهم در خصوص این سوال که قرار بود گردشکاری به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شود  موضوع  به کجا رسید؟ یادآور شد: هنوز چیزی به مجلس شورای اسلامی اعلام نشده است اگر چه ما اصرار داریم که تکلیف مشخص شود چرا که سرنوشت خیلی ها با این مصوبه  که می خواهند به سربازی یا دانشگاه بروند گره خورده است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنظر من ستاد کل باید کیفیت کار را  افزایش داده  و سرعت رسیدگی به آن را بیشتر کند تا ایثارگران از این بلاتکلیفی خارج شوند.

جمالی نوبندگانی در پایان در خصوص این سوال که گفته می شود یکی از موانع اجرای مصوبه تعداد زیاد مشمولان ایثارگر است خاطرنشان کرد: از اینکه ایثارگران ما  زیاد هستند جای بسی خوشحالی است اما  بالاخره ستاد کل نیروهای مسلح باید برای یافتن راه حل میانی، پیشنهادات تعدیل کننده ای مطرح کند، اما اینکه مصوبه را بطور کلی حذف کنیم امکان پذیر نیست.


کد خبرنگار : 18