تاریخ : 1396,دوشنبه 20 شهريور15:19
کد خبر : 55164 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

طنز سال ایران:

رتبه برتر بنیاد در بین دستگاه های دولتی!


رتبه برتر بنیاد در بین دستگاه های دولتی!

چطور می شود باور کرد که چنین سازمانی دو سال پیاپی رتبه برتر را در این جشنواره کسب می کند و با چه ملاک و معیاری؟!

فاش نیوز - «رتبه نخست جشنواره شهید رجایی برای دومین سال پیاپی در بین کلیه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در شاخص‌های عمومی و اختصاصی به بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص یافت و لوح تقدیر این جشنواره توسط رییس جمهور به حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعطا شد»!

این که سازمان بنیاد شهید در جشنواره شهید رجایی که هر سال با هدف تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت برگزار می شود به عنوان یکی از ده دستگاه برتر دولتی در ارائه خدمت به مردم شناخته شده از دو جنبه حایز اهمیت است؛ نخست اینکه به بنیاد شهیدی! این رتبه اعطا شده که رئیس سالخورده و کاهل آن در همین سال 95 که ملاک ارزیابی جشنواره فوق بوده، بارها به مناسب نبودنش برای این پست و سمت، ناتوانی اش در انجام امور، و کم آوردنش در مقابل مشکلات و معضلات ایثارگران بصورت صریح اذعان کرده است.

حجت الاسلام شهیدی محلاتی در دوره تصدی اش در دولت یازدهم بقدری ضعیف عمل کرده و اطرافیانش حواشی ایجاد کرده اند و در نتیجه نارضایتی بی سابقه یا حداقل، کم سابقه ای در میان اقشار مختلف ایثارگران ایجاد کرده است (تنها یکی از بروزات عینی آن، تجمع بی سابقه تعداد بسیاری از جانبازان 70درصد ویلچری از سراسر کشور در ساختمان بنیاد مرکز بود.) که با درنظر گرفتن عدم تمایل اعلامی وی به قبول مسئولیت در دولت دوازدهم، هیچ کس تصور و پیش بینی نمی کرد که رئیس جمهور اداره یکی از مهمترین و پر چالش ترین معاونت هایش را بار دیگر به او بسپارد.

جالب است بدانید که اصلی ترین بخش این سازمان و اساسی ترین نیاز قسمت اعظم جامعه هدفش که اقشار مختلف جانبازان هستند "بخشِ درمان" است. از طرفی اتفاقا" مهمترین معضل این بنیاد نیز بحث درمان و بیمه خدمات درمانی است که علی الاصول باید کم مشکل ترین بخش ها و مورد توجه ترین آن ها بوده باشد.

اواخر پارسال بود آقای شهیدی در باره حل مشکل بیمه به نمایندگان جانبازان در انجمن جانبازان نخاعی توضیح می داد که: این چند ماه باقی مانده از سال 95 را هرطور شده حل کرده ایم و بدهی خود به بیمه را با فروش زمین پرداخته ایم و برای سال آینده به طور اساسی موضوع را حل کرده ایم. اما با کمال تأسف می بینیم که در اواسط سال 96 هم بیمه و درمان جانبازان، این گرامی ترین اعضای جامعه، با معضل بدهی 1800 میلیارد تومانی به بیمه در خطر جدی  قرار گرفته است.

حال با این اوضاع چطور می شود باور کرد که چنین سازمانی که عدم اداره صحیح آن در طول سالیان گذشته تا کنون عامل اصلی انباشت مشکلات و معضلات بوده دو سال پیاپی رتبه برتر را در این جشنواره کسب می کند و با چه ملاک و معیاری؟!

اما از جهت دیگری هم می توان به این موضوع نگاه کرد؛ دولتی که برترین هایش چنین سازمان های بی برنامه، با مدیریت های ملوک الطوایفی و بدون برنامه و روز گذران هستند، کل کابینه در چه حال و روزی بسر می برد؟!

 


کد خبرنگار : 23