تاریخ : 1396,سه شنبه 14 شهريور15:28
کد خبر : 55239 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

فوق العاده ایثارگری به جانبازان 25 درصد و بالاتر تعلق می گیرد



س -  سلام بابت حق نگهداری که ساتا میگویدحق نگهداری جانبازان درساتاوجودنداردایااینطور است؟قانونی است یاقوانین داخلی وخارج ازظوابط دولت؟
ج- سلام این ادعا خلاف است و بخشنامه ای که به آن استناد می کنند از مرجعی صادر شده است که حق وضع قانون را ندارد. قانون یا توسط مجلس تصویب می شود و یا مقرراتی است در نیروهای مسلح که در قالب گردشکار مصوب فرماندهی کل قوا اقدام می شود.

 

 

س - باعرض پوزش فوق العاده ایثارگری چیست وایابه جانبازان بازنشسته نیروهای مسلح تعلق میگیرد؟ میزان ان چقدر است
ومن جانباز45درصداعصاب وروان بنیادم . بابت حق نگهداری ساتامیگویدبایدمجداکمسیون برویدوچنانچه صعب العلاج باشیدبشماتعلق میگیرد تحت عنوان صعب العلاج! درصورتی که زمان شاغلی کمسیون بدوی رفته وگروه دو پنجاه ودودرصدتعین کرده ان!

ج- سلام
* فوق العاده ایثارگری بر اساس ماده 51 قانون جامع به جانبازان 25 درصد و بالاتر تعلق می گیرد و میران آن معادل 25 درصد حداقل حقوق کارکنان دولت است که هرساله توسط هیات وزیران تعیین می شود. بازنشستگان از موارد ابهام این قانون هستند که دستگاه محل پرداخت آنان مشخص نیست . این موضوع را مجلس باید حل کند.
**اقدامات ساتا در خصوص ایثارگران تخلف از قانون است و موارد متعدد تخلف توسط این سازمان صورت می گیرد که به دفعات این موارد به مسئولین تا حد وزیر سابق دفاع  منعکس شده است ولی اعتنایی نمی کنند.

 

س -  سلام بنیادبهم حق نگهداری اعصاب وروان میده ومتوسط تاشدید هستم ونسبت به پارسال فرق نکرده ایاهمان پانصدوشصت هزارهست یافرق کرده واگر فرق کرده امسال چقدرشده که پرداخت نمیکنند؟خداقوت ونگهدارتان باد
ج- سلام حق پرستاری نسبتی از حداقل حقوق کارگران در هر سال است که به شما پرداخت می شود و مبلغ حق پرستاری همه کسانی که از بنیاد این حق را می گیرند نسبت به سال گذشته تفاوت کرده است . اگر برای شما چنین نشده است پیگیری کنید .

 

س - سلام بازنشسته سپاه ازسال 93شده ام حکم حالت استغال بنیاد جانبازان دارم باتوجه به باز نشستگی ایاحقوق اشتغال بنیادبهم تعلق میگیره؟
 فوق دیپلم علوم نظامی هستم ایا یک مقطع بالاترلیسانس بهم تعلق میگیره؟
چهل ونه سالمه ایامیتوانم اعاده بخدمت بدهم؟
 ازکجاوچطوراینهارو پیگیری کنم باتوجه به اینکه جانباز45درصداعصاب وروان هستم بعدبازنشستگی حق نگهداریم روقطع کرده انداز کجاوچطورپیگیری کنم وحق ایثارگریم روپرداخت نکرده ودرحقوق ثاثیرنداده انداز کجاوچطورپیگیری کنم؟خوا هش میکنم راهنمایی کنیدبه همه سوالاتم؟توان جسمی پیگیری ندارم فرزندانم پیگیر باشندوحق وحقوقم رونمیدانم

ج- سلام
*یک تفاوتی کارکنان پایور نیروهای مسلح با سایر مستخدمین کشوری در موضوع حالت اشتغال دارند این است که نیروهای مسلح چون اختیار تعیین ازکارافتادگی نیروهای خود را دارند این افراد می توانند در رده خدمتی خود حالت اشتغال شوند و در صورتی که در محل دیگری استخدام شوند منعی برای دریافت حقوق استخدامی از این محل جدید را  نخواهند داشت . موضوع شما از موارد اختلافی است که باید با طرح شکایت در کمیسیون ماده 16 و سپس دیوان عدالت اداری آن را پیگیری کنید.
هر مدرکی که حسب قوانین شرایط دریافتش  را داشته باشید یک مقطع تحیلی بالاترجانبازی  هم به آن تعلق می گیرد . مقطع نظامی شما تابع مقررات اعطای درجه به نیروهای سپاه بوده و ارتباطی با یک مقطع تحصیلی  ایثارگری ندارد.
* سن فعلی شما محدودیتی برای اعاده به خدمت شما نیست . پیگیری این امور از طریق ایثارگران رده خدمتی خودتان خواهد بود . قطع ردیف هایی از حقوق ایثارگران در زمان پرداخت از طریق ساتا مغایر با قوانین حمایتی ایثارگران است و باید به صورت جدی از سوی ایثارگران پیگیری شود.