تاریخ : 1396,چهارشنبه 15 شهريور15:31
کد خبر : 55263 - سرویس خبری : اخبار

حضور جانباز ۷۰ درصد در سالن برگزاری مسابقات قرآن



سردار صفایی، جانباز 70 درصد که با احساس تکلیف خود در سالن برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم ارومیه حاضر شد و با این کار  همه مردم را برای حضور در این محفل نورانی دعوت کرد.

این سردار والا مقام در جمع خبرنگاران گفت: قرآن برترین کتاب هدایت بشر است و نهادینه سازی فرهنگ قرآنی در جامعه تلکیفی برای تک تک مسلمانان است.

وی افزود: جوانان و نوجوانان ما باید با تاسی از قرآن و آموزه های قرآنی و همچنین دنبال کردن راه شهیدان و آرمان های امام راحل برای فردایی بهتر بکوشند و اجازه ندهند دشمن بر نفس و جسمشان غلبه کند.

سردار صفایی، همسرش را تمام زندگیش عنوان کرد و گفت: این بانوی بزرگوار سال هاست که دست و پای من شده است و در واقع تمام زندگیم است که نمیدانم چگونه می توانم از ایشان تشکر کنم.

وی ادامه میدهد: از سال 1360 همسرم با تمام وجود از من مراقبت می کند و امروز بعد از 36 با اینکه جنگ تمام شده است ولی همسر من در جهاد است.

 درباره چگونگی مصدومیتش در جنگ می گوید: در سال ۱۳۶۰ برای نخستین بار به جبهه اعزام شدم و در عملیات «طریق‌القدس» در «تپه‌های الله‌اکبر» شهر "بستان" مسئول خط بودم.

وی اضافه کرد: در عملیات  طریق القدس از ناحیه پا مجروح شده و از همرزمان خود عقب ماندم ولی بعد از اینکه تا حدودی خونریزی پایم کم شد با همان وضعیت به عملیات که تکلیفی بزرگ می دانستم ادامه دادم تا اینکه با کمک دوستم  تعدادی از سنگرهای عراقی ها را که از آنها به دوستان ما شلیک می کردند را تسخیر کردیم.

این سردار والا مقام ادامه میدهد: در این عملیات دو نفره دوستم به شهادت رسید و این یکی از تلخ ترین خاطرات من است.

وی می گوید: روز ۱۷ بهمن‌ماه سال ۶۰ بود نیروهای بعث عراقی به «چزابه» حمله کردند ساعت حدود ۱۱ بود که چند گلوله پی در پی از ناحیه چپ گردنم رد شد و من از بالای سنگر پایین افتادم و قطع نخاع شدم.

تابلوی زیبایی از رشادت و ایمان در کنار هم خودنمایی می کردند، این حضور پیامی بزرگ داشت، پیامی که خیلی از ماها از درک آن نیز عاجز هستیم.

مجاهدی که همراه خانواده اش 40 سال است که می جنگد، امروز در برابر قرآن و جامعه قرآنی احساس تکلیف کرده است ولی خیلی از جوانان و همشهرهای ما از تلوزیون و رادیو مسابقات را دنبال می کنند و حوصله ندارند که به سالن برگزاری مسابقات آمده و در برابر قرآن به خضوع بنشینند.

پایان پیام