تاریخ : 1396,یکشنبه 19 شهريور18:55
کد خبر : 55313 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

با قانون فعلی باید جمع درصد و سابقه جبهه به 30 برسد



س - باعرض سلام خسته نباشی از زحمات شما ایثارگر م با 23 ماه فرزندم متولد 75  بخاطر 2 ماه دیرتر کرفتن دفترچه  6 ماه اضافه  خدمت زدن وآموزشی در استان سیستان  بوده وبعد از آموزشی باید یگان مرزی  زاهدان که خودش معرفی می کرد نرفت ادامه خدمت آیا با 23 ماه کسری  معاف از خدمت میشود یانه لطفا راهنمایی کنید که چه کاری انجام  دهم وبه کجا مراجه  کنم استان گلستان  با تشکر از زحمات شما
ج- اگر مصوبات اخیر مجلس با موافقت ستاد کل اجرایی شود بله معافیت به ایشان تعلق می گیرد لکن بعد از رسیدگی به غیبت ایشان.

 

س - سلام برادر عزیز کمک معیشت رزمندگان را در چه تاریخ واریز می کنند مسولین به فکر رزمندگان باشید چهار سال که قرار کمک معیشت بدی هنوز خبری نیست
ج- سلام همان هایی هم که تصویب شده و در لیست هستند با تاخیر و کمتر از حق قانونی پرداخت می شود. برای افزودن افراد جدید به لیست اقدام موثری در پیش رو نیست .

 

 

س - سلام خسته نباشید من چند باره پیام دادم برای معافی یا کسری خدمت شوهرم 24ماه ایثارگری و 5 درصد جانبازی داره یک پسر دارم متولد 74است آیا این ماده که میگین اجرا میشه بعد بچه‌ها ما غیبت میکنن تکلیف چی اگر اجرا بشه به بچه‌ها ما تعلق میگیره خواهش میکنم ما رو راهنمایی کنید متشکرم
ج- سلام غیبت مانع از تسهیلات و امتیازاتی که قانونگذار تصویب می کند نیست مگر اینکه در همان قانون تصریح شود، ولی برای اقدام ابتدا به غیبت رسیدگی می شود و سپس معافیت یا کسر خدمت اقدام می شود.

 

س - سلام خدا قوت خسته نباشی پدر من 5درصد جانبازی و24 ماه ایثارگری دارد من متولد سال 74هستم ایا من میتونم معاف بشم یا کسری خدمت بگیرم ومن تک فرزند هستم خواهش میکنم منو راهنمایی کنید
 ج- سلام با قوانین فعلی و جاری باید جمع درصد و سابقه جبهه به سی برسد ولی با مصوبات جدید در صورت نهایی و اجرایی شدن می توانید معاف شوید.

 

س - سلام بنده رزمنده بسیجی حدود 18 ماه جبهه کارمند رسمی یکی از دستگاههای دولتی و دارای مدرک تحصیلی لیسانس علوم اداری با ارزش استخدامی هستم آیا مشمول یک طبقه و 35 سال می شوم؟
ج- سلام یک مقطع تحصیلی بالاتر و ادامه خدمت تا سی و پنج سال شامل شما می شود.

 

س - سلام  ما فرزندان جانبازان استخدام شده در وزارت نفت هستیم طبق قانون ما باید دربدو استخدام رسمی قطعی بشویم اما وزارت نفت این قانون را اجرا نکردن چکارکنیم.
ج- سلام وظیفه اساسی بنیاد دفاع از حقوق ایثارگرانی است که توسط سایر دستگاههای اجرایی تضییع می شود وقانونگذار ابزار این دفاع از حقوق را  در قالب کمیسیون ماده 16 و . . . به بنیاد داده است . اگر بنیاد در این زمینه به هر دلیلی کوتاهی می کند به نوعی رسالت خود را زیر پا گذاشته است .

 

س - با سلام اگر قانون و یا رای دیوان در خصوص برداشتن سن بالای 50 سال برای جانبازان یا آزادگانیکه با احتساب سوابق ایثارگری بازنشسته شده و یا می شوند دارید در کانال تون بگذارید بنده چون با پست مدیر کل و مدرک دکتری بازنشست شدم با 26 سال سابقه خدمت و بهره مندی از سوابق ایثارگری در سال گذشته متاسفانه سقف حقوق که 6300000تومان بود برایم برقرار شد و حدودا 4/5 میلیون از دریافتی ام کسر گردید سازمان بازنشستگی نپذیرفت با آخرین دریافتی بازنشست شوم و اعلام کردند اولا سنم بالای پنجاه است و ثانیا آیین نامه مربوطه تدوین و ابلاغ نشده.علی ایحال سازمان بازنشستگی زیر بار این قانون نمی رود.
ج- سلام در قانون اصلاح قانون نحوه بازنشستگی جانبازان و هم در ماده 24 قانون جامع و براساس تبصره یک ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری شرط سنی از بازنشستگی جانبازان حذف شده است .