تاریخ : 1396,دوشنبه 20 شهريور14:05
کد خبر : 55344 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

موضع ستاد کل درباره قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر باید رسما به مجلس اعلام شود


موضع ستاد کل درباره قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر باید رسما به مجلس اعلام شود

کریمی گفت: نمایندگان به دنبال اجرای قانون بدون تغییر هستند اما ستاد کل را نمی‌توان اجبار کرد زیرا اجرای قانون مشروط به اذن رهبری است.

فاش نیوز - کریمی گفت: نمایندگان به دنبال اجرای قانون بدون تغییر هستند اما ستاد کل را نمی‌توان اجبار کرد زیرا اجرای قانون مشروط به اذن رهبری است.

علی اکبر کریمی در خصوص تعیین تکلیف قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح باید به شکل رسمی و مشخص نحوه اجرای قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر را بعه مجلس اعلام کند، در حقیقت موضع ستاد کل باید اعلام گردد تا تکلیف فرزندان ایثارگر روشن شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود مخالفت ستاد کل نیروهای مسلح با قانون مصوب مجلس، قانون برای اجرای به هر نحوی باید اصلاح شود، از این رو اصلاحات قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 در قالب لایحه یا طرح باید ارایه گردد.

وی افزود: قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر به صورت مشروط تصویب شده به نوعی که اجرای آن مشروط به اذن فرماندهی کل قواست، بنابراین در هر حال اجرای این قانون نیازمند تایید ایشان است از این رو نمایندگان نمی‌توانند ستاد کل را اجبار به اجرای قانون کنند.

کریمی یادآور شد: نمایندگان برای اجرای قانون و حمایت از فرزندان ایثارگر تلاش خواهند کرد تا حقوق این گروه از افراد جامعه پایمال نشود، زیرا مدت اجرای قانون کسر خدمت گذشته تمام شده و هم‌‌اکنون هیچ قانونی شامل حال کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر نمی‌شود.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در اولین روزهای کاری مجلس یعنی حدود دو هفته آینده تکلیف اجرا یا عدم اجرا یا اصلاح قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر را مشخص خواهیم کرد، در این میان تلاش خواهیم کرد تا قانون به شکل مصوب و بدون هیچ تغییری اجرا شود./

پایان پیام