تاریخ : 1396,دوشنبه 20 شهريور15:30
کد خبر : 55345 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

فرزند جانباز 20درصد مشمول سهمیه دانشگاه می شود



س - با سلام و وقت بخیر بنده جانباز و شاغل در ناجا هستم مدت ۸سال سابقه تامین اجتماعی قبل از شاغل بودن در ناجا دارم
که ناجا این سنوات را قبول ندارد آیا راه حلی برای این مشکل وجود دارد که ناجا سنوات تامین اجتماعی را جزو سنوات حال قبول کند؟

ج-  سلام این سنوات فقط از جهت بازنشستگی قابل پیگیری و محاسبه است . حق انتقال سوابق صندوق به عنوان ایثارگر برای شما محفوظ است و ناجا نمی تواند مانع این امتیاز شما شود.

 

س - سلام . خدا قوت . توسط یکی از دوستان جانباز و ایثار گر با کانال شما آشنا شدم سوال داشتم. من در سال شصت و دو در ژاندارمری ان  زمان مدت هفده ماه در منطقه عملیاتی کردستان در بانه گردان مرزی خدمت میکردم . تاکنون هیچ اقدامی برای گرفتن مدرک یا کارت ایثار گری نکردم . با توجه به اینکه تنهاپسرم با مدرک لیسانس مشمول خدمت وظیفه شده ایا سابقه هفده ماه من تاثیری در خدمت سربازی پسرم دارد و اگر داره از کجا باید اقدام کنم . موفق و پیروز باشید .
ج- سلام اگر مصوبات اخیر مجلس مورد موافقت ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح قرار بگیرد و اجرایی شود فرزند شما می تواند از معافیت یا کسر خدمت برخوردار شود.  منتظر اطلاع رسانی باشید. شما باید از طریف ایثارگران نیروی انتظامی پیگیر سابقه خود باشید .

 

س - سلام  من داداشم جانباز 20درصداعصاب روانه است و6ماه بسیجی جهبه دارد آیا برای سهمیه دانشگاه برای دخترش استفاده کنه ممنون از لطف حصرت عالی
ج- سلام فرزند ایشان مشمول سهمیه دانشگاه می شود و در سالجاری هم اجرایی شده است

 

 

س - سلام خسته نباشید خیلی متشکرم ممنون بنده کارمند دانشگاه علوم پزشکیم  حدود سه ماهه بازنشسته شده ام اداره مربوطه جهت پرداخت سنوات وپول مرخصی هام کوتاهی میکنه و میگه ما هنوز از سال 95 بدهکار یم من باید چیکار کنم در ضمن بنده در راستای اجرائی نشدن قانون جامع ایثارگران ماده 40 (اخرین فیش حقوقی)به دیوان شکایت کردم ایا به کمسیون ماده 16 هم باید شکایت کنم یا دیوان کافیه......متشکرم
ج- سلام شما ابتدا باید به کمیسون ماده 16 شکایت کنید . ضمنا" موضوع پاداش و سنوات را باید با پیگیری جدی دنبال کنید تا به نتیجه برسد.

 

س - سلام و درود به شما بزرگوار ببخشید دوباره سوال می کنم همان جانباز 25% بسیجی از کار افتاده هستم که 55 سال سن دارم از بنیاد کمک معیشت میگیرم و میخواهم بازنشسته بشوم سوال کردم شما فرمودید: ( کمک معیشت  و مستمری پرداختی بنیاد بازنشستگی ندارد شما باید حتما حالت اشتغال شوید تا بازنشستگی و پاداش پایان خدمت شامل شما شود ) خواهش میکنم توضیح دهید که چگونه و چطوری باید حالت اشتغال شوم تمنا میکنم دقیقا بفرمائید در ضمن در پرونده پزشکی من که تصویر نامه کمیسیون پزشکی مرکز را در زیر قرار میدهم ارتوپدی ، جراحی مغز و اعصاب ، و جراحی عمومی نشانه گذاری شده ، همچنین نوشته شده اعصاب و روان واکنشی و ناتوانی زانوی پای چپ و معلولیت جسمی و شکستگی شدید استخوان ران بوسیله گلوله مستقیم کالیبر50  ولی تنها چیزی که مرا از کار افتاده صد در صد کرده تعریق مفرط من است کافی است کمی تحرک داشته باشم یا چند تا پله را بالا بروم و یا به حمام بروم چنان به شدت عرق می ریزم و ضعف می کنم که بلافاصله حالت تهوع به من دست می دهد اینها به خاطر عوارض داروهای بیهوشی در مدت زمانی دو سال در هفت بار عمل های جراحی سنگین رخ داده است که در پرونده کمیسیون پزشکی ام در پائین نوشته نشده است بسیار ممنون میشوم از شما که مرا راهنمائی کنید انشالله همیشه در پناه خداوند تبارک و تعالی موفق سربلند و سرافراز باشید    خداحافظ شما
ج- سلام تشخیص مشمول حالت اشتغال  شدن شما با کمیسیون پزشکی بنیاد است . با توجه به سن شما که از پنجاه سالگی گذشته اید ، می توانید تقاضای تعیین وضعیت ازکارافتادگی خودتان را از کمیسیون پزشکی بنیاد داشته باشید و کمیسیون موظف است بررسی و پاسخ بدهد. اکنون سخت گیری بیشتری توسط کمیسیون برای صدور آرای ازکارافتادگی می شود. ولی باید پیگیر باشید.

 

س- سلام خسته نباشی عکس بدنم رافرستاده ام زخم های شیمیایی کل بدنم هریکماه خارش شدیدمیگیردرفتم کمیسیون پزشکی پرونده ازدکترهای فوق تخصص بیمارستان‌ بقیه الله بردم ولی دکترهای سپاه تابید نکردندالان سه سال شده هروقت میگم بهشان درچوابم میگویند پنج سال بشه کمیسیون مجددا ولی خداشایدهست هروقت خارش بدن شروع میشه شب روزخواب ندارم ازشما خواهش می‌کنم دردهایم رابه کجاببرم تاجوابم رابگیرم یه ده درصدجانبازی دارم که ترکش وموج انفجار وکوش دارم تشکر ازکانالتان
ج- سلام باید زمانی که آثار شیمیایی بر پوست تان مشهود است پیگیری کنید . علاوه بر آن از پزشک معالجتان گزارش وضعیت درمانی خود را به کمیسیون ببرید ، امید است نتیجه بگیرید.