تاریخ : 1396,دوشنبه 20 شهريور15:28
کد خبر : 55346 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

ستاد کل با کسر خدمت و معافیت ایثارگری مخالف است



س - باعرض ادب یک سئوال داشتم بنده اسفند ماه از مخابرا ت بازنشسته شدم ۴ماه جبهه داوطلب داشتم که حق ایثارگری هم میگرفتم نامه ۱۸ ماه جبهه داوطلب را نیز از ستاد ارتش گرفتم وچند سال پیش به مخابرات دادم ولی متاسفانه بابت این نامه هیچگونه اقدامی انجام نداد ایا میتوانم از مخابرات بابت این موضوع شکایت کنم و حقوق از دست رفته را خواستار شوم (حق ایثارگری این ۱۸ ماه و برگشت مالیات که بابت این چند سال از بنده کسر شده است )
ج- سلام بازنشستگی مانع از تسهیلات و امتیازاتی که در دوران خدمت شامل شما می شده و به دلیل کوتاهی دستگاه استخدامی اجرایی نشده است ، نمی باشد. لذا با طرح شکایت در دیوان می توانید احقاق حق کنید.

 

س - با سلام و خسته نباشید لطفا بفرمائید در حال حاضر کسری خدمت به ازای هر ماه جبهه چند روز است و اگر قانون جدید تصویب شود عطف ماسبق میشود
ج- سلام در حال حاضر چیزی به اسم کسر خدمت نداریم و فقط متولدین سال 72 و قبل از آن که به دلایل موجه مثل تحصیل اعزام آنان به تعویق افتاده می توانند استفاده کنند . در خصوص مابه ازای اجبهه و درصد جانبازی برای  مدت کسر خدمت هنوز  اختلاف مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح حل نشده است در صورت نهایی شدن اطلاع رسانی می کنیم.

 

 

س - با سلام وعرض ادب وخداقوت به همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی وحامیان تمامی ایثارگران
بنده 10 ماه جبهه دارم وبدون استفاده از سهمیه ایثارگران در دانشگاه صنایع ومعادن ایران در رشته دکترای مدیریت کسب وکار گرایش استراتژیک dbaپذیرفته ومدرک گرفتم ووزارت علوم نمپذیرد چون دانشگاه بر اساس اساسنامه دانشگاه اقدام به جذب دانشجو نموده ومن بیش از مبلغ سی میلیون تومان هزینه نمودم وسه سال هم طول کشید وتعداد ایثارگران زیادند خواستم  در این خصوص اگر میشه برای رزمندگان کاری کرد لطفا راهنمایی بفرمائید وازچه کانالی ورود نمائیم از اینکه وقت گرانبهایت را برای ما رزمندگان اختصاص میدید تشکر فراوان را داریم.

ج- سلام رشته ها و مقاطع تحصیلی باید به تایید    شورای‌عالی برنامه ریزی که به اسنتاد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عهداه دار این وظایف است ، رسیده باشد در غیر انیصورت مورد قبول وزارت علوم نخواهد بود. در هر صورت بعد از پیگیری چنانچه به نتیجه نرسیدید ، دیوان عدالت اداری می تواند به شکایت شما رسیدگی کند.

 

س - سلام با این حکم که تصویر ارسال میشود مرا مستمری بگیر کردند ،ایا میتوانم حالت اشتغال بشوم،ممنونم
من دچار موج گرفتگی شدید دراثر انفجار کامیون حامل مهمات بودم در پاوه ،چرا زده غیر جنگی؟الان 20 درصدم

چ- حکم شما رویت شد برای تحت پوشش حالت اشتغال شدن باید کمیسیون پزشکی بنیاد رای ازکارافتادگی کلی برای شما صادر کند.

 

س - باسلام مجدد خدمت شما برادر عزیز. مدتی است جوابهای ارسالی را میبینم اما. جواب سئوال من خبری نیست ولی باز سئوال میکنم (س) سال 67درحین خدمت سربازی ل77مشهدارتش مجروح شدم چون ساکن اراک بودم به بنیاد مراجعه وکمسیون شدم.و30%شدم  ولی از من خواسته نشد که ارتش کمسیون شوم. سال 94ازم خواسته شد برای ماده 38 به ایثارگران لویزان رفتم شورا وکمسیون 120شدم که خبری از درصد ارتش بهم ندادن.حالت اشتغال هستم. وازکارافتادگی بهم داده شده. بازنشستگی من چه سالی میشود واینکه. پاداش تعلق میگیرد.واینکه حقوق بنده زیر1500است.اضافه میشود؟عقب افتادگی دارد؟ قبلا از زحمات جنابعالی که صبورانه پیامم را خواندید سپاسگذارم.یا علی مدد.
ج- سلام  تاریخ تکمیل سی سال سنوات شما از تاریخ مجروحیت شما ست که سنوات قابل قبول قبل از آن هم به آن افزوده می شود. نهایتا" سنوات شما سال آینده به پایان می رسد و مشمول دریافت پاداش پایان خدمت می شوید. ضمنا حکم حقوقی شما باید توسط ارتش با رعایت همطرازی با کادر ثابت ارتش و با دو درجه بالاتر صادر و به بنیاد برای پرداخت ارسال شود.

 

س - با سلام  آیا ایین نامه جدید مبنی بر اینکه فرزندان جانبازان 40 درصد نیز در دانشگاه اگه درسی افتادن یا اینکه کمتر از 12باشه رو میتونن حذف کنن تصویب شده ؟! با تشکر از شما خدا اجرتان دهد
ج- سلام جزییات آموزشی دانشگاه را از واحد آموزش دانشگاه محل تحصیلتان  پیگیری کنید.

 

س - سلام  خسته نباشید خواهشا پ بدید-متولد 72 هستم و دارای لیسانس عمران-متقاضی شرکت در کنکور 97 تجربی-پدرم رزمنده بودن و دارای کارت ایثار با سابقه25 ماه-دی اعزامم-سوالم اینه قانون یک ماه یک ماه اجرا میشه که برای کنکور بخوانم؟؟سرگردانم زمین در هوا
ج- سلام آخرین گزارشها حاکی از این است که ستاد کل با میزان تعیین شده برای کسر خدمت و معافیت در مصوبات مجلس مخالف است . احتمال دارد با تعدیل این مدت و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح اجرایی شود.