تاریخ : 1396,دوشنبه 20 شهريور20:03
کد خبر : 55357 - سرویس خبری : مقاومت بین الملل

اسارت ۱۴۰۰ خانواده داعشی در عراق



فاش نیوز ـ مسئولان امنیتی عراق اعلام کردند که ۱۴۰۰ زن و کودک که احتمال می رود از اعضا و خانواده های گروه تروریستی داعش باشند، در اسارت نیروهای عراقی هستند.

اکثر این خانواده ها از مرز ترکیه به عراق وارد شده اند و یکی از افسران امنیتی عراق گفت که اغلب این افراد از کشورهای جدا شده شوروی سابق مثل تاجیکستان، آذربایجان و روسیه هستند. همچنین عناصری از آسیا و تعداد کمی از فرانسه و آلمان در زندان ها حضور دارند و نیروهای عراق این تعداد از زنان و کودکان را در پایگاه نظامی در جنوب موصل نگهدای می کند.

سرهنگ احمد الطائی فرمانده عملیات استان نینوا گفت: خانواده های داعش را به عنوان اسیر نگهداری می کنیم و منتظر دستور حکومت در مورد تعامل با آنها هستیم. دولت با خانواده های داعش به خوبی برخورد می کند و برخی از زنان داعشی در بازجویی ها اعتراف کردند که تبلیغات داعش آنان را فریب داده است.

گفتنی است گروه تکفیری داعش و دیگر گروه های تروریستی با وعده های واهی، بسیاری از شهروندان کشورهای مختلف به ویژه جوانان نا آگاه با توانایی مالی کم را جذب خود در عراق و سوریه می کنند که این امر به یکی از بحران های کشورهای آفریقایی تونس، الجزایر، مغرب و سومالی تبدیل شده است.


کد خبرنگار : 24