تاریخ : 1396,چهارشنبه 22 شهريور14:11
کد خبر : 55394 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

روایت سیدحسن نصرالله از پیش بینی رهبری




دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه‌ای در اوایل بحران سوریه، علیرغم تحلیل‌ها مبنی بر سقوط قریب‌الوقوع دمشق، پیش‌بینی کرده بودند محور مقاومت در این میدان پیروز خواهد شد.
به گزارش فارس، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار سالانه خود با مبلغان دینی در آستانه ماه محرم تأکید کرد؛ مقاومت در سوریه پیروز شده و آنچه باقی مانده «نبردهای پراکنده» است.
براساس گزارش الاخبار، وی گفت: ما به امور خود در این نبرد (جنگ سوریه) آگاهیم، شهدا، مجروحان و اسرای ما معادلات را تغییر می‌دهند و تاریخ کل منطقه را می‌نویسند نه فقط تاریخ لبنان. ما در سوریه پیروز شده‌ایم؛ پروژه آخر شکست خورد و می‌خواهد مذاکره کند تا برخی دستاوردها را کسب کند.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: مسیر پروژه آخر شکست خورد و مسیر پروژه ما که متحمل سختی‌های بسیاری در آن شدیم، پیروز شد و نتایج بزرگی، معادلات را به نفع امت تغییر خواهد داد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه خاطرنشان کرد: نبرد با داعش و النصره بزرگ‌ترین رنجی بود که از سال 2010 تا کنون با آن زندگی کردیم و خطرناک‌تر از جنگ 2006 بود. از سال 2011 مطمئن بودیم که فتنه بزرگی رخ خواهد داد و پروژه‌ای آمریکایی- اسرائیلی- قطری- سعودی با هدف نابودی مقاومت و آرمان فلسطین وجود دارد.
وی ابراز داشت: در آغاز حوادث سوریه، به ایران رفتم و با آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی دیدار کردم؛ در آن زمان همه معتقد بودند که نظام سوریه طی 2 یا 3 ماهه سقوط خواهد کرد، ما دیدگاه خود را مطرح کردیم و گفتیم اگر در دمشق نجنگیم باید در هرمل، بعلبک، ضاحیه، الغازیه، بقاع غربی و جنوب لبنان بجنگیم.
سیدحسن نصرالله ادامه داد: رهبر جمهوری اسلامی ایران حرف من را با موافقت تکمیل کرد و گفت: نه فقط در این مناطق بلکه در کرمان، خوزستان و تهران و... این جبهه چند محور دارد: محور ایران، محور سوریه و محور لبنان. فرمانده محور سوریه «بشار اسد» است و باید کاری کنیم که پیروز شود و پیروز خواهد شد.
دبیرکل حزب‌الله افزود: با گذشت یکسال و نیم یا 2 سال، عربستان پیامی برای بشار اسد فرستاد و گفت سوریه در کنفرانسی قطع روابط با حزب‌الله و ایران را اعلام کند تا بحران کشورش تمام شود.
وی گفت: ما از همان ابتدا به برادران عراقی خود هشدار دادیم اگر با داعش نجنگند و این گروهک بر دیرالزور مسلط شود، هدف بعدی داعش، عراق خواهد بود. پیش‌بینی ما درست از آب درآمد و این گروهک تروریستی بر ثلث عراق مسلط شد. سؤال می‌کنم: اگر ما از جهاد و تکلیف عقب کشیده بودیم، چه بر سر لبنان می‌آمد و اگر اهالی عراق با فتوای جهاد کفائی آیت‌الله سیستانی عمل نمی‌کردند چه اتفاقی در این کشور رخ می‌داد؟
سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: این نبرد (سوریه) «مبارک» بود و ما برای ادای تکلیف به سوریه رفتیم وگرنه چه چیزی یک جوان را به حلب و دیرالزور با آن شرایط سخت می‌کشاند؛ برادران ما حدود 8 ماه در این مکان‌ها محاصره بودند. برخی در لبنان هرچه ما انجام دهیم، راضی نمی‌شوند.