تاریخ : 1396,چهارشنبه 22 شهريور19:04
کد خبر : 55411 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

هدیه عید غدیر ایران به یمن



توزیع بسته‌های غذایی در میان جنگ‌زدگان یمنی

امدادرسانی جوانان ایرانی در ۹۰۰مین روز جنگ یمن / تصاویر

یمن/توزیع بسته های کمکی/1

بسته‌های کمک غذایی و ارزاق که به همت جوانان مرکز عدالت برای صلح و با کمک‌های مردمی تهیه شده بود، در میان جمعی از خانواده‌های جنگ‌زدگان و آوارگان یمنی در مناطق حاشیه‌نشین صنعا توزیع شد.

به گزارش گروه دفاتر خارجی تسنیم به نقل از روابط عمومی مرکز بین‌المللی عدالت برای صلح، همزمان با گذشت قریب به 900 روز از آغاز جنگ یمن و در ایام عید سعید غدیر، بسته‌های کمک غذایی و ارزاق که به همت جوانان مرکز عدالت برای صلح و با کمک‌های مردمی تهیه شده بود، در میان جمعی از خانواده‌های جنگ‌زدگان و آوارگان یمنی در مناطق حاشیه‌نشین صنعا توزیع شد.

محمد اصغری، سخنگوی مرکز عدالت برای صلح با بیان این خبر گفت: در آستانه 900مین روز از جنگ یمن و نظر به سنت حسنه اطعام مستضعفین در عید غدیر، جمعی از جوانان مرکز بین‌المللی عدالت برای صلح با کمک‌های مردمی توانستند بسته های امداد غذایی و ارزاق را تهیه و به جمعی از جنگ زدگان و خانواده شهدا و مجروحین یمنی اهدا کنند.

اصغری افزود: این بسته‌های غذایی شامل مواد ضروری از قبیل آرد، برنج، روغن، شکر و شیرخشک بود که در مناطق حاشیه‌نشین صنعا و به مناسبت عید سعید غدیر به ابتکار مرکز بین‌المللی عدالت برای صلح و با پشتوانه کمک‌های مردمی توزیع شد.

وی با اشاره به اوضاع ناگوار انسانی در یمن گفت: شرایط انسانی در یمن به واسطه تهدید دائمی رژیم سعودی و گروه‌های تروریستی از سویی و محاصره این کشور از سویی دیگر، در مرز هشدار قرار دارد و شیوع گستره وبا نیز اوضاع را بحرانی‌تر کرده است. هم اکنون نزدیک به 7 ملیون یمنی در آستانه مرگ به دلیل بیماری و گرسنگی هستند و این شرایط لزوم توجه جدی تر گروه‌های مردمی را در میانه سکوت قدرتمداران منطقه و جهان می‌طلبد.

این فعال بین‌الملل در ادامه گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند وظیفه جوانان آتش به اختیار ایرانی، حمایت صریح و قاطعانه از مظلومین در هر نقطه از دنیاست و ما نیز با توجه به این رسالت انسانی در ایام عید غدیر که به تعبیر امام خمینی(ره) عید مظلومین و مستضعفین جهان است، تلاش خود را برای جلب توجه افکار عمومی به شرایط نگران‌کننده یمن و همچنین امدادرسانی به مردم مقاوم آن کشور به کار بسته‌ایم و امیدواریم اراده‌ای واقعی در قدرت‌های منطقه برای پایان بحران یمن شکل بگیرد.

اصغری در پایان گفت: تعداد جنگ‌زدگان و آوارگان نیازمند امدادرسانی فوری دارویی و غذایی در یمن، بیش از تعداد افراد دریافت‌کننده کمک‌های بشردوستانه است و این کمک‌ها تنها بخش بسیار کوچکی از آسیب‌دیدگان مظلوم یمنی را پوشش می‌دهد.

لازم به ذکر است مرکز بین‌المللی عدالت برای صلح پیش از این نیز در ایام عید قربان، گوشت قربانی در میان خانواده‌های تحت محاصره  در غزه و یمن توزیع کرده بود.

انتهای پیام/.