تاریخ : 1396,پنجشنبه 23 شهريور14:20
کد خبر : 55416 - سرویس خبری : اخبار

ابراز ارادت وزیر بهداشت به ایثارگران



هاشمی: توجه به خانواده شهدا و ایثارگران یکی از اولویت های وزارت بهداشت است

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران وجانبازان را برای مسئولان افتخار بزرگی دانست و گفت: دستاوردهای نظام اسلامی مدیون خانواده شهدا و ایثارگران است و یکی از اولویت های این وزارتخانه توجه بیشتربه آنان است.

به گزارش ایرنا، دکترسیدحسن قاضی‌زاده هاشمی چهارشنبه شب درجمع پزشکان پیشکسوت دوران دفاع مقدس با بیان اینکه موتورمحرکه ما درجنگ هشت ساله ایمان به تحقق وعده الهی به معنای واقعی کلمه بود، اظهارکرد: شاید مهمترین کاری که یک مسئول می تواند انجام دهد، عمل صحیح به وظایفی است که بر عهده دارد.

وی افزود: درصورتی که مسئولان به طور صحیح به وظایف خود عمل کنند، شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده های آنها خوشحال خواهند بود چرا که خواهند دید راهی را که انتخاب کرده اند، گم نشده و ادامه دارد.
وی با اشاره به فعالیت ها و خدمات ارایه شده به خانواده معظم شهدا، ایثارگران در مدت چهارسالی که گذشت کافی نیست، بیان داشت: خانواده شهدا ، جانبازان و ایثارگران در دولت و بدنه اجرایی خیلی مظلوم هستند و هر چه برای این جامعه کار شود در مقابل ایثارگرای آنان کم است.

وزیر بهداشت اضافه کرد: ما باید بیش ازاینها به جامعه ایثارگرمان توجه کنیم چرا که نسل جوان ما که علاقه مند به امنیت و اقتدار کشور هستند نگاهشان به این است که ما با قهرمانانمان در دوران هشت سال دفاع مقدس چگونه برخورد می کنیم.
قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: با آمدن سردارفتحی مشاور وزیر در بهداری رزم، یک کار مقبول باید انجام می شد و آن این است که خاطرات و تجربیات جنگ درباره فداکاری های پزشکان و پرستاران تدوین شود.

وزیر بهداشت گفت: از مسئولین امر در وزارت بهداشت درخواست کرده ایم برای نشان دادن فداکاری های پزشکان در دوران دفاع مقدس سریال هایی از گروه A تهیه کنند، چرا که این امر برای تقویت باور مردم به پزشکان موثر است.
قاضی زاده هاشمی بیان داشت: چند سناریو نوشته شده و امیدواریم با حضور ایثارگران و پیشکسوتان حوزه بهداشت شاهد به تصویر کشیدن بخشی از حقیقتی باشیم که در آن دوران اتفاق افتاده است.

وزیر بهداشت با اشاره به نزدیک شدن هفته دفاع مقدس گفت: بهترین دوران زندگی ما در سال های دفاع مقدس بود که با افراد و شهدایی مانند شهید فتاحی گذراندیم که امروز خانواده این شهید را در جمع خود داریم.

قاضی زاده هاشمی یادآورشد: کشور ما باید بتواند به تمام معنای نه شرقی، نه غربی در دنیا جلوه کند و همچنین با برخورداری از آزادی در حدی که در قانون اساسی تعیین شده معنای واقعی حقوق شهروندی را در کل جهان نشان دهیم.
وی افزود: ما هنوز در میانه راه هستیم و تلاش می کنیم به وعده هایی که خداوند به ما داده، که همان نصرت و پیروزی است برسیم.
وزیر بهداشت ادامه داد: در حوزه اقتصادی و اشتغال کشور مشکل داریم و همین آسیب های اجتماعی محصول این مشکلات است که زیبنده ای کشوری مانند جمهوری اسلامی نمی باشد.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: باید برای حل آنها تصمیم گرفت و جراحی کرد تا بهبودی حاصل شود.

خبرنگار: حسن حیدری * انتشار: حسین فتح الهی