تاریخ : 1396,جمعه 28 مهر13:30
کد خبر : 55526 - سرویس خبری : اخبار

نامه شهید "شعبان قلی‌زاده" به رییس جمهور!


نامه شهید

سردار شهید «شعبان قلی‌زاده» در فرازی از نامه خود به «بنی‌صدر» نوشته است: آقای رئیس جمهور! مردم به شما رأی نداده‌اند که مقابل امام قرار بگیرید و اگر به اینگونه اعمال ادامه بدهید مانند همه کسانی که تاکنون در مقابل امام قرار گرفته بودند از نظر مردم طرد خواهید شد.

نامه یک شهید به رئیس جمهور وقت سردار شهید «شعبان قلی‌زاده» در سال 1337 در خانواده‌ای مذهبی در شهر رامسر به دنیا آمد. دوران کودکی را در دامان گرم خانواده‌اش سپری کرد. حدود پنج سالگی به مکتب رفت و خواندن قرآن را فرا گرفت. به مدرسه که رفت همراه با کسب علم عصای دست پدرش در کار کشاورزی بود.

این شهید بزرگوار مسائل شرعی و دینی را با حساسیت خاصی رعایت می‌کرد. همزمان با انقلاب به خدمت‌سربازی فراخوانده شد. عاشق امام بود و در همه حال فرامین امام خمینی را اطاعت می‌کرد. پس از اتمام سربازی به نهاد انقلابی سپاه پاسداران پیوست.

از خصوصیات بارز این شهید صداقت و یکدلی‌اش بود. قبل از اعزام به جبهه به خانواده‌اش گفت: «این جنگ (ایران و عراق) جنگ حسین (ع) با یزید است. حسینی که اطرافیان خود را برای زنده ماندن اسلام به میدان شهادت دعوت کرد و خود سالار آن شهیدان تاریخ اسلام گشت و حال امام خمینی نایب امام زمان (عج) است...» او عاشق شهادت بود و سرانجام در تاریخ 60/1/25 در منطقه شوش دانیال شربت شهادت را نوشید.

گزیده‌ای از نامه شهید «شعبان قلی‌زاده»

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام الله آنکه نامش سرلوحه دفتر هستی است

«هر کس وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد و آنچه که به او دستور می‌دهند خوب انجام دهد خیالش راحت خواهد بود»

«شما فقط به فکر داخل کشور باشید که افراد جاه‌طلب و غرب‌زده چگونه خون شهدا را به بازی گرفته‌اند و شهدای انقلاب چه میراث‌خوارانی پیدا کرده‌اند. در حالی که شهرهای جنوب توسط میگ‌های روسی بمباران می‌شوند، در حالی که اهواز، ‌دزفول و آبادان توسط موشک‌های زمین به زمین 9 متری متجاوزین در نیمه‌های شب کوبیده می‌شوند و زن‌ها و کودکان در زیر خروارها گل و سنگ آجر می‌سوزند و تکه‌تکه‌هایشان را در می‌آورند و محاصره آبادان هر روز تنگ‌تر می‌شود و مردم مستضعف ما پا به پای رهبر خود امام خمینی به مقابله با متجاوزین آمریکایی عراق می‌روند.

چه کسانی که در داخل جبهه‌های جنگ هستند و چه کسانی که در شهرهای نزدیک جبهه هستند همگی مقاومت می‌کنند و پوزه سربازان متجاوز را به خاک می‌مالند هر روز شهید می‌دهند، هر روز بمباران می‌شوند ولی پا به پای رهبر سازش‌ناپذیرشان به مقاومت خود ادامه می‌دهند و شهر خود را ترک نمی‌کنند اما در این میان عده‌ای روشنفکر و تازه از فرنگ برگشته به عزای ملی‌گراها می‌نشینند و بدون توجه به سخنان امام و رهنمودهای آن که می‌گوید ملی‌گرایی خلاف اسلامی است.

افراد ملی به درد ما نمی‌خورند شروع می‌کنند به درفشانی در حالی که بارها تذکر داده‌اند کشور در حال جنگ است از ایجاد تفرقه جلوگیری کنید ولی انگار که گوششان این حرف ها را نمی شنود و صحنه های دانشگاه تهران را به وجود می آورد و دل دشمنان جمهوری اسلامی را شاد و شادتر می نمایند و گروه‌های چپ نیز به کف زدن و سوت کشیدن او را به وجد می آورند و از خود بی‌خود می شود ولی نمی داند که آنها نه تو را می خواهند و نه جمهوری اسلامی را.

آنها فقط می خواهند دولت را تضعیف کنند و بعد جای پایی برای همسایه شمالی یا همتای آمریکا باز شود و چنان که دیدیم بعد از این واقعه در لاهیجان چه کارها که نمی کنند و دولت متجاوز بعث عراق در پشت مرزها منتظر وخیم شدن اوضاع داخلی ایران است. آیا بمباران ایلام و حمله موشکی به دزفول و اهواز را می توان بی رابطه با این سخنان و فاجعه آفرینی ها دانست.

آقای رئیس جمهور! شما به عنوان فرمانده کل قوا چرا به نیروهای ارتش دستور نمی‌دهید که آبادان را از محاصره خارج کنند و دشمنان اصلی را فراموش کرده اید و به گارد خود دستور دستگیری مردم و تنبیه آنها را می دهید و قلب امام را به درد می آورید و با این کارها ماهیت خودتان را برای مردم آشکار می‌کنید. مردم به شما رأی نداده‌اند که مقابل امام قرار بگیرید و اگر به اینگونه اعمال ادامه بدهید مانند همه کسانی که تاکنون در مقابل امام قرار گرفته بودند از نظر مردم طرد خواهید شد.

سروران گرامی مواظب اینگونه افراد باشید مبادا گوش شما را با حرف های تو خالی پر کنند فقط به سخنان امام گوش بدهید و از او پیروی کنید و این را بدانید تا زمانی که امام در کار ماست همه توطئه ها خنثی خواهد شد و فقط سعی کنید تفرقه بین افراد ایجاد نشود و همگی را به اتحاد بخوانید و خطر آمریکا و شوروی را گوشزد نمایید هم‌چنان‌ که کسانی که در سخنرانی بنی‌صدر شرکت کرده بودند نه از «الله‌اکبر» خبری بود و نه از «مرگ بر آمریکا».

خلاصه سروران گرامی و برادران و خواهران ارجمند مواظب باشید گول این‌گونه افراد را نخورید به یاری خداوند جمهوری اسلامی ایران هم‌چنان که تاکنون پیروز بود من‌بعد هم به یاری خدا پیروزتر خواهد بود.

فقط برای سلامتی امام دعا کنید. به فکر فقرا باشید برای جنگ‌زده‌ها و جبهه پول و ماده غذایی بفرستید. سعی کنید محصولات کشاورزی بیشتری تولید کنید. برادران و خواهران عزیز درس خودتان را بخوانید و سنگر مدرسه را ترک نکنید به سخنان منافقین و گروه های چپ اعتنایی نکنید آنها تحت تأثیر تبلیغات قرار گرفته اند و بعداً ماهیت محرکین آنها برای خودشان روشن می شود و خود به خود به آغوش اسلام بر می گردند، مواظب باشید در مقابل هم قرار نگیرند که امام خمینی سفارش کرده است.

انقلاب ما تمام جهان را به حرکت در آورده است رژیم صدام الآن تو خالی شده است چیزی نمانده که مردم عراق به حساب او خواهند رسید و انشاء‌الله به زودی در جبهه جنگ اسرائیل باشیم و در مرزهای فلسطین اشغالی با سربازان اشغالگر قدس در نبرد باشیم.

من اینجا نیامدم که کشته شوم؛ بلکه باید زنده بمانم، من آمدم تا متجاوز را از خاک میهنم بیرون کنم. اگر کشته شدم مسئله‌ای نیست؛ آرزوی هر مسلمانی است کسی که به آخرت ایمان داشته باشد اینها برایش مهم نخواهد بود چه زندگی در این جهان یا جهان دیگر فرقی نخواهد داشت در صورتی که در آن جهان جاودان نیز هستیم و در این جهان موقت خواهیم بود.

 

منبع: دفاع پرس