تاریخ : 1396,دوشنبه 27 شهريور19:13
کد خبر : 55542 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

به بهانه شناسایی پیکر شهید «محمد اسدی»



فاش نیوز- این روزها تحولات مثبت جبهه مقاومت اسلامی و پیروزی‌هایی که در عراق و سوریه نصیب این جبهه می‌شود را نه تنها در میدان نبرد که در داخل کشورمان نیز شاهد هستیم. بازگشت پیکر شهدای مفقودالاثر از پیامدهای پیروزی‌های میدانی است که به چشم‌انتظاری چند ساله خانواده‌های این عزیزان پایان می‌دهد.

در حالی که اخبار متعدد و متناقضی از تحویل پیکر شهید محسن حججی شنیده می‌شود، پیکر تعداد دیگری از شهدای مفقودالاثر مدافع حرم نیز بی‌سر و صدا تحویل خانواده‌های‌شان می‌شود و هر از گاهی خبر شناسایی و تحویل یکی از ابدان مطهر شهدای مدافع حرم شنیده می‌شود.

همین چند روز پیش بود که خبر آمد پیکر شهید محمود شفیعی از رزمندگان مدافع حرم شناسایی شده است. شهید شفیعی در سال 94 به شهادت رسید و پیکرش دو سال بعد تفحص و شناسایی شد. هنوز این خبر تازه بود که برادر شهید محمد اسدی نیز با ما تماس گرفت و از شناسایی پیکر برادرش خبر داد. شهید اسدی فرمانده گردان غلامان عباس از لشکر فاطمیون بود که 17 خرداد 1395 مصادف با اول ماه مبارک رمضان در سوریه آسمانی شد.

چند ماه پیش که گفت‌وگویی با علی اسدی برادر شهید داشتیم، ایشان از چشم‌انتظاری خانواده برای بازگشت پیکر عزیزشان می‌گفت. اینکه پدر و مادر منتظر بازگشتش هستند و هرچند شهادتش محرز شده، اما والدین شهید در انتظار شنیدن خبری از بازگشت پیکر دردانه‌شان به سر می‌برند تا تسلای خاطری برای قلوب‌شان باشد.

شهید محمد اسدی متولد سال 64 در مشهد بود. یک جوان مذهبی که برای حضور در جبهه مقاومت اسلامی ابتدا با هزینه شخصی‌ به عراق رفت و سپس با جا زدن خود به عنوان یک مهاجر افغانی، همراه لشکر فاطمیون به سوریه اعزام شد. شهید اسدی در فاطمیون به قدری خوش درخشید که فرمانده گردان غلامان عباس این لشکر شد.

علی اسدی برادر شهید از اشتیاق برادر برای حضور در جبهه مقاومت اسلامی می‌گفت: محمد از اواخر سال 93 تلاش کرد به سوریه برود، اما اعزامش نمی‌کردند. برای اینکه بتواند برود و کسی سد راهش نشود 40 روز روزه گرفت و هر شب تا صبح مشغول نماز شب و عبادت شد و سه شبانه‌روز هم در حرم امام رضا(ع) راز و نیاز و دعا کرد تا با اعزامش موافقت شود. عاقبت برادرم با هویت یک تبعه افغانی به سوریه رفت. حتی پس از اینکه به آنجا رفته بود، به گفته همرزمانش 80 روز دیگر روزه گرفت به خاطر اینکه به او اجازه دفاع از حریم ناموس حضرت علی (ع) داده شود.

حالا پیکر پاک این شهید پاکباخته مدافع حرم به خانه بازگشته است. یوسف گمگشته به کنعان آمده تا همان طور که رفتنش چراغ هدایتی برای ما بود، بازگشت پیکر «ارباً اربا»یش نیز چشم‌های خواب‌زده‌مان را به روی ارزش‌های والایی باز کند که گویی در حالی فراموشی هستند.


منبع : روزنامه جوان