تاریخ : 1396,دوشنبه 27 شهريور19:35
کد خبر : 55547 - سرویس خبری : مقاومت بین الملل

فعال و کارشناس یمنی در گفت و گو با حوزه مطرح کرد:

چشمان سازمان های بین المللی در قبال جنایات یمن بسته است



به گزارش «فاش نیوز»، عبد الناصر الراشدی کارشناس و فعال سیاسی یمنی در گفت و گو با سرویس بین الملل حوزه با اشاره به اتحاد اخیر دو حزب کنگره و انصارالله یمن در مقابل دشمن متجاوز سعودی به بیان آخرین تحولات این کشور و جنایات گسترده سعودی ها در یمن پرداخت .

 

سوال: تظاهرات اخیر مردمی در صنعا که در قالب وحدت ملی برگزار شد با چه اهدافی از سوی دو حزب کنگره و انصارالله یمن صورت گرفت؟

 

دو تظاهرات مردمی اخیر در صنعا با هدف اتحاد بین انصارالله و حزب کنگره در سالگرد تاسیس این حزب انجام شد و از مردم دعوت شد تا در میدان "سبعین" حضور پیدا کنند و مردم نیز از همه استان ها آمدند و جشن ملی برگزار کردند .در واقع هیچ تظاهراتی ضد انصارالله انجام نشد و تنها یک جشن بود  و نمایش اتحاد دو حزب در مقابل دشمنان یمن بود.

 

سوال: اظهارات اخیر علی عبدالله صالح در خصوص تجاوز عربستان چه مقدار از سوی انصارالله دارای اعتبار و پذیرش است؟

 

نظر علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق و رهبر حزب کنگره به قول سید ملک حوثی واضح نیست. در خصوص تجاوز عربستان وی ضد آنهاست و در رسانه ها در خصوص امارات هیچ حرفی نمی زند با اینکه امارات از کشورهای متجاوز به یمن است. وی در رسانه ها ضد عربستان صحبت می کند، اما در پشت پرده هیچ اقدامی برای دفاع از مردم یمن و یا جلوگیری از تجاوز آنها نکرده است و  فقط در این باره صحبت می کند. در واقع هیچ نتیجه و اقدامی از او ندیدیم و اما باید بگوییم مردم حزب کنگره با ما هستند و از مردم عزیز ما  هستند و ضد عربستان می جنگندند .

 

علی عبدالله و رهبران حزب کنگره  از عربستان ناراحتند ولی در خصوص اماراتی ها حرفی نمی زنند وگویا با امارات هستند همچنین پسرعلی عبدالله در امارات هست و آنجا فعالیت می کند.

 

مردم یمن

 

ارزش وحدت ملی در شرایط کنونی یمن با وجود دشمنان داخلی و خارجی این کشور چه اهمیتی دارد؟

 

وحدت ملی بین انصارالله یا همان حوثی ها و حزب کنگره اتفاق فوق العاده ای بود و منجر به وحدت یمنی ها شد. برخی از یمنی ها با انصارالله و بعضی با کنگره هستند از این رو مشکلاتی ایجاد شده بود .اما با این وحدت خانواده ها و مردم واقعا متحد شدند و همه تاکید کردند که ما ضد تجاوز عربستان به خاک یمن هستیم. و این نقطه وحدت همه یمنی ها از جمله سوسیالیست ها، حزب کنگره و انصار الله هست و تمام احزاب سیاسی ضد تجاوز عربستان سعودی و امارات هستند و باید در اینجا تاکید کنیم در صحنه های بین المللی فقط عربستان را به عنوان متجاوز نام می برند اگرچه عربستان سر مار و اصل مطلب هست اما باید بدانید که امارات خیلی اقدامات خبیثانه و مجرمانه ای  کرده و جنوب یمن را اشغال کرده و جزیره سوقطره و شبوه و جایگاه های نفتی یمن را اشغال کرده است و دست به کشتار مردم می زند اماراتی ها مانند عربستان دستشان به خون یمنی ها آغشته است.

 

علی عبدالله صالح زیرک و مرد سیاست مداری است و البته خیلی خیانت می کند و نباید به او اعتماد کنیملإ اگرچه رهبر حزب کنگره هست ولی برخی از اعضای حزب دارای نیت سالم هستند و از کشورشان دفاع می کنند و برخی دیگر قابل اعتماد نیستند. این حزب ،حزب اصیل و اولین حزب در یمن است و از ملت غیور و عزیز یمن دفاع می کنند، اما خود شخص علی عبدالله صالح زمانی که رییس جمهور یمن بود کشتار در یمن راه انداخت و 6 بار به انصارالله حمله کرد. اما زمانی که حکومت در دست انصار الله بود اقدامی علیه وی انجام ندادند. ما به او امیدی نداریم و منتظریم که یک روز او به ما خیانت کند و معلوم نیست آن روز چه روزی است و یک درصد هم به او امید و انجام اقدام تاثیر گذار نداریم؛ چراکه  او با امارات هست و همکاری می کند و از او هیچ انتظار و امیدی نداریم .

 

مردم یمن

عبدالله صالح مرد امارات و از دوستان پادشاه این کشور است، اما بن سلمان با او مشکل داشت، از این رو سیاست عربستان ضد عبدالله صالح است. اماراتی ها می خواستند صنعا را تصرف کنند، اما با  اتحاد حزب کنگره و انصارالله در جشن سالروز تاسیس حزب کنگره که یک جشن و پیروزی بزرگ ضد امارات بود نقشه های عربستان با این وحدت در هم ریخت و مردم یمن اعلام کردند ما همه در یک جبهه ضد متجاوزان هستیم .

 

با این که امارات اعلام کرده بود وارد صنعا می شویم انصار الله از همه مردم خواست تا در صنعا گردهم بیاییند و برای رساندن غذا به کل جبهه های یمن به ویژه در مرز عربستان و در استان هایی که می جنگدند اقدام کنند و مردم حمایت خود را از صنعا در برابر تهدید امارات که می خواست به صنعا ورود پیدا کند، اعلام کردند .

 

سوال به عنوان یک فعال مدنی یمنی برای رساندن صدای مظلومیت یمنی ها به گوش جهانیان و سازمان های بین المللی چه اقداماتی انجام دادید؟

 

برگزاری نمایشگاه هایی با موضوع مظلومیت یمن در اروپا

 

برای رساندن جنایات عربستان تلاش های گسترده ای کردیم ، سازمان ها بین المللی گوش و چشم دارند اما کسی که ادعا می کند نابینا هست و نمی بیند را نمی توان وادار به دیدن کرد. این در حالی است که جنایات عربستان و کشتار زنان و کودکان واضح است . ما در همه کشورهای اروپایی نمایشگاه هایی برپا کردیم که مظلومیت مردم یمن را نشان دهیم و آنها خوب می دانند در یمن چه خبر است . 7 ماه پیش سازمان ملل اعلام کرد که عربستان را در لیست سیاه قرار داده اما چند روز بعد این کشور را از لیست خارج کرد؛ این واضح است که سازمان ها بین المللی زیر نظر آمریکا هستند و آمریکا از عربستان پول می گیرد و این جنایات گسترده در یمن بر عهده آمریکا و عربستان است .

 

در قبال جنایات وحشیانه عربستان و همپیمانانش در یمن واکنش های بین المللی را چگونه ارزیابی می کنید؟

 

تاکنون هیچ اقدام و نتیجه در خور و شایسته ای را از سازمان های بین المللی ندیدیم، در حالی که مردم یمن با وبا، قحطی و موشک های مسموم و بمباران های ممنوعه در سطح بین المللی دست و پنجه نرم می کنند هیچ واکنش تاثیرگذاری از کشورهای اسلامی و یا غیر اسلامی و عربی و سازمان های بین المللی ندیدیم و جامعه جهانی نسبت به این همه جنایت در یمن به مسوولیت خود عمل نکرده است.

 

 و از این جا دعوت می کنیم از همه آزادگان جهان که در خصوص یمن حرف بزنند و مظلومیت ملت یمن را مطرح کنند و مسلمان ها حامی مظلوم و انسانیت باشند. دو سال و نیم است که عربستان ضد انسانیت در یمن می جنگد، ما از کشورهای اسلامی و ملت شریف ایران خواهش می کنیم حامی یمن باشند و در این راستا کار فرهنگی و تبلیغی انجام دهند. ان شاءالله پیروزی از آن ما است و هرگز نمی پذیریم عربستان یمن را نابود کند و الحمدلله پیروزی ها و پیشروی های زیادی در مرزهای عربستان داشتیم و ان شاءالله فتح دوم مکه در راه است.

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی