تاریخ : 1396,چهارشنبه 29 شهريور16:24
کد خبر : 55588 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

قانون محدودیتی برای اعاده به خدمت ایثارگران ندارد



س - با عرض سلام وخسته نباشی من فرزند شهید هستم  مدرک کارشناسی دارم ولی تا به حال استخدام نشدم ایا امید ی است که ما هم استخدام شویم
ج- سلام شما جزو اولویت های اصلی استفاده از سهمیه ایثارگران هستید در آزمونهای استخدامی برای بهره مندی از سهمیه ایثارگران شرکت کنید و علاوه بر آن با اداره کل اشتغال بنیاد هم ارتباط مستمر داشته باشید .

 

س - سلام. پدر من آزاده و جانباز بودند و فوت شدن و حقوقشون بین فرزندانشون و مادرم تقسیم می شد. وقتی من شاغل شدم و بیمه تامین اجتماعی برام رد شد حقوق  و بیمه نیروی های  مسلح من نیز قطع شد. الان هم می خوام ازدواج کنم می خواستم ببینم هدیه ازدواج از طرف نیروهای مسلح به من تعلق می گیره یا خیر؟
ج - سلام  با فرض سوال نیروهای مسلح در خصوص هدیه ازدواج شما مسئولیتی ندارد . این موضوع به دستگاه استخدامی شما   و سازمان تامین اجتماعی مربوط می شود .

 

س - باعرض سلام و ادب و احترام اینجانب . . .  جانباز 55% حالت اشتغال با مدرک لیسانس و ۳۱ سال سابقه در آموزش و پرورش اصفهان(24772830) از مهر ماه ۹۵ بدون درخواست بنده و بدون رعایت مراتب قانونی و بر خلاف قانون جامع ایثارگران( مبنی بر مجاز بودن تا ۳۵ سال)این سازمان بنده را بازنشست کرده و علیرغم درخواست صریح مدیر کل امور شاهد و مدیر کل امور حقوقی وزارت مبنی بر بازگشت حکم بنده به حالت اشتغال، سازمان متخلف همچنان از این درخواست تمردمیکند و بنده که تنها حقوق بگیر آموزش و پرورش هستم دچار مشکلات عدیده روزمره و مالی و درمانی و بانکی شده ام. با کمال تشکر از عنایت وراهنمایی شما.
ج- سلام در قوانین ومقررات محدودیتی برای اعاده به خدمت شما با وضعیت حالت اشتغال تا سی و پنج سال وجود ندارد . زیرا در ماده واحده حالت اشتغال قید شده است بر اساس مقررات استخدامی ذیربط با سنوات مقرر بازنشسته خواهید شد و در مقررات خاص ایثارگران که در قوانین بر آن تاکید شده است مجوز ادامه خدمت شما تا سی و پنج سال داده شده است .

 

س - باسلام درخصوص انتقال صندوق بازنشستگی از دستگاهی به دستگاه دیگر ایا لازم است شخصی که جانباز است پولی پرداخت کند؟
ج- سلام با شرایط مندرج در قانون برنامه ششم تا مدت پانزده سال شما از هر گونه پرداخت معاف هستید ولی برای بیش از این مدت حتما" مابالتفاوت آن را باید پرداخت کنید.

 

س - سلام من فرزند شهید هستم. وپزشک کارمند هستم از کار اخراج شدم ایا امکان برگشت مجدد به کار وجود داره؟
ج- سلام باید بیشتر توضیح می دادید. لکن اگر توسط مراجع ذیصلاح مثل هیئت تخلفات اداری اخراج شده باشید ، نمی توانید تقاضای اعاده به خدمت کنید .