تاریخ : 1396,دوشنبه 03 مهر14:10
کد خبر : 55682 - سرویس خبری : اخبار

علاقه زیاد شهید بابایی به شهید ستاری



امیر غلامی از همرزمان و همکاران شهید ستاری بیان میزان علاقه شهید بابایی می‌گوید: بدون ستاری، بابایی هیچ تصمیمی نمی گرفت و حتما باید ستاری می آمد و با هم بحث می کردند.

شهید ستاری و شهید بابایی

سرتیپ امیرغلامی از همرزمان و همکاران شهید منصور ستاری با اشاره به اینکه در قسمت پدافندی، برای جانشین قرارگاه رعد که بالاسر آفند و پدافند قرار می گیرد، شهید ستاری را در نظر گرفته بودند، در تشریح کارویژه های این قرارگاه می گوید: قرارگاه رعد نهاجا یعنی فراتر از آفند و پدافند. چون شهید ستاری معاون طرح و برنامه بود و در محل قرارگاه رعد هم جانشین شهید بابایی. یکی از مسئولان وقت ارتش، با آمدن شهید ستاری که معاون طرح و برنامه نهاجا بود مخالفت کرد ولی شهید بابایی فردی تیزهوش و روانشناس بود و تلاش کرد تا جایگاه ستاری تضعیف نشود.

همرزم شهید ستاری در ادامه با بیان میزان علاقه شهید بابایی اضافه می‌کند: از طرف شهید بابایی علاقه و باور خیلی شدیدی نسبت به شهید ستاری وجود داشت و ایشان همیشه به من می گفت که من تصمیم هایم را بدون شهید ستاری نمی گیرم.

وی در ادامه افزود: شهید بابایی هرجا که قرار بود تصمیمی گرفته شود، شهید ستاری را دعوت می کرد و با خود می برد.

سرتیپ امیرغلامی در ادامه با بیان اینکه چون شهیدان بابایی و ستاری هم تراز بودند نمی شد یک معاونت بیاید و جانشین یک معاونت دیگر بشود، تصریح کرد: این دو فرد به یکدیگر علاقه بسیاری داشتند و به یکدیگر احترام می گذاشتند. ولی خب، ستاری معاون طرح و برنامه بود و بابایی هم معاون عملیات.

همرزم شهید ستاری ادامه داد: بدون ستاری، بابایی هیچ تصمیمی نمی گرفت و حتما باید ستاری می آمد و با هم بحث می کردند. مثلا گاهی اوقات شهید بابایی به من می گفت شما با شهید ستاری فعلا موضوع را در میان بگذار و ببین آیا او موافق است یا نه و من به یاد دارم که با شهید ستاری صحبت می کردم  و همیشه سعی می کردیم در تمامی جلسات ایشان، حضور داشته باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: شهید ستاری جانشین شهید بابایی در قرارگاه رعد نبود مقام اون هم با بابایی هم تراز بود و اصلا درست نبود که شهید ستاری بیاید معاون شهید بابایی بشود. ولی خب، شهید ستاری مغز متفکر قرارگاه بود و ایشان هر حرفی را که می زدند  بدون چون و چرا قبول و اجرا می کردیم چون شهید ستاری را یک دانشمند و فردی خاص می دانستیم.

امیر سرلشکر منصور ستاری در 15 دی 1373 در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه اصفهان به همراه تعدادی از افسران بلندپایه نیروی هوایی و همرزمان اش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/