تاریخ : 1396,دوشنبه 03 مهر18:00
کد خبر : 55686 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

سهمیه ایثارگری در کنکور امسال اجرایی شد



س - باسلام.اینجانب چانباز سی درصد وشاغل بیمارستان بودم وباتوجه به اینکه سنم به پنجاه سال نرسیده بودوسه ماه قبل از ۵۰سالگی بازنشست میشدم با سی سال خدمت کامل.متاسفانه ازقانون زیر پنجاه سال بعلت اطلاع نداشتن ۷روز مانده به بازنشستگی اقدام کردم ولی به نتیجه نرسید وهم اکنون هم یک میلیون ازحقوقم کسرشده.آیا میتوانم به دیوان عدالت شکایت کنم.آیا کمک مالی حقوقی میتوانم ازبنیاددریافت کنم.به چه نحوی.
ج- سلام  اگر تقاضای خود را قبل از تکمیل سنوات بازنشستگی تا سی سال داشته اید این موضوع قابل پیگیری در دیوان عدالت اداری است.

 

س - با سلام  من فرزند جانباز ٢٥ درصد هستم. در سال ٩٣ مراحل استخدام در شرکت نفت رو از طریق مصوبه ١٤٩٧ شروع کردم و سمت رسمی هم گرفتم اما چند ماه بعد دستور توقف از سوی وزیر نفت تا الان صادر شد نمیدونم چطور میشه این مشکل رو حل کرد لطفا راهنماییم کنید  با تشکر
ج- سلام ابتدا از طریق اداره کل اشتغال بنیاد به صورت اداری پیگیری کنید و در صورت عدم نیتجه  از طریق پدرتان به کمیسیون ماده 16 شکایت کنید .این کمیسیون می تواند پیگیری حقوق قانونی شما را در صورت تضییع  از وزارت نفت بخواهد .

 

س - سلام خسته نباشید من فرزند رزمنده هستم و پدرم بیش از یکسال سابقه جبهه داره میخواستم بدونم طبق کمیسیون تلفیق  ششم که در مورد بهره مندی  فرزندان رزمنده سهمیه ی  کنکوره هست آیا این بند واقعا اجرا میشه و من می تونم در کنکور  سراسری۹۶ از آن استفاده کنم یا نه ممنون
ج- سلام بله اجرا شده و برای سنوات بعدی هم قابلیت اجرا دارد.

 

س - سلام  خواستم ماشینهایی که پلاک جانبازی دارن این پلاک چه مزایایی برایشون دارد لطفا توضیح دهید
ج - سلام اکنون بیشتر برای ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد در تهران و برخی شهرها که مقررات ورود به محدوده ترافیک در آنها جاری است کاربرد دارد که جریمه نشوند  . ولی برای آن از گذشته  آیین نامه ای پیشنهاد شده که اگر در دولت به تصویب برسد تسهیلات دیگری مثل پارکینگهای عمومی ، عوارضی بین شهرها ، عدم حمل با جرثقیل و . . . در آن پیش بینی شده است .

 

س - با سلام خدمت برادر بزرگم ...فرزند جانباز پنجاه درصد هستم ،برای دریافت هدیه پانصدهزار تومانی ازدواج ، به کجا باید مراجعه کنم؟؟؟؟
ج- سلام این هدیه در آیین نامه داخلی بنیاد بود که باید به بنیاد محل پرونده مراجعه کنید ولی قانون هدیه ازدواج چیز دیگری می گوید و مقدار آن هم بیش از این مبلغ است که اگر پدر شما یا خود شما در دستگاهی شاغل باشید از آن طریق  و اگر بیکار باشید از طریق بنیاد باید اقدام کنید.

 

س - سلام من بسیجی زمان جنگ هست از پارسال ب ما حقوق میدهند (ما شش ماه ب بالا هستیم)تا عید پارسال534 هزار تومان ب ما میداند بعد ب 450رسید  همین ماه بیست هزار تومان از حقوق کم شد وبه 430هزار تومان رسید علت کم شدن حقوق را میخواستم بدانم و وضعیت ما رزمنده ها چگونه است
ج- سلام مصوبه قانونی بیش از این مبلغ است ولی به بهانه عدم تامین بار مالی آن توسط دولت همان مبلغی را که تخصیص می دهند بین شما سر شکن می کنند که حاصلش همین مبلغ است .

 

س - سلام بنده بسیجی جانباز25درصد ودبیربازنشسته هستم میخواستم بدانم حالت اشتغال وماده51شامل حال من می شود باتشکر ازکانال خوبتون
ج- سلام تشخیص حالت اشتغال با کمیسون پزشکی بنیاد یا نیروهای مسلح است که شما را ازکارافتاده کلی تشخیص دهند. قانون  فوق العاده ایثارگری ماده 51 درباره بازنشسته ها دارای ابهام است و تا رفع این ابهام توسط مجلس صورت نگیرد قابلیت پرداخت ندارد.