تاریخ : 1396,دوشنبه 03 مهر15:45
کد خبر : 55696 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

مراقبت دائمی از مرزهای کشور توسط بالگردهای هوانیروز



امیر سرتیپ دوم «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامی‌ داشتن هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هوانیروز اظهار داشت: پرواز در پهنه آسمان و مقابله با دشمن نیازمند شجاعت است که خلبانان ما توانستند در دوران دفاع مقدس شجاعت و رشادت خود را به نمایش جهانیان بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان شیرودی، کشوری، شمشادیان، قاسمی و چاغروند شهدای شاخص هوانیروز هستند که با شجاعت تمام به دل دشمن زدند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.

http://defapress.ir/files/fa/news/1396/7/3/276465_601.jpg

امیر قربانی بیان کرد: هوانیروز در دوران دفاع مقدس، 256 نفر از خلبانان خود را تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرد. آنان با اینکه می‌دانستند شاید برگشتی در کار نباشد، با ذوق و شوق راهی را رفتند که یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا پیمودند.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: امنیت امروز کشورمان مرهون شهدای عزیز و جامعه ایثارگری کشور است.

وی در خصوص ماموریت‌های هوانیروز در نقاط مرزی کشور نیز بیان کرد: هر جا که یک سرباز از هر یگان و نیرویی از سپاه، ارتش و ناجا حضور داشته باشد، هوانیروز هم آنجا حضور دارد. هوانیروز به مراقبت دائمی از تمامی مرزهای کشور می‌پردازد.

امیر قربانی اضافه کرد: هوانیروز ماموریت‌هایی چون شناسایی، پشتیبانی آتش، هلی‌برن، انتقال مجروح، انتقال آذوقه و هر چه که از این یگان برمی‌آید برای پشتیبانی از نیروهای مسلح انجام می‌دهد.

انتهای پیام/


منبع : دفاع پرس