تاریخ : 1396,چهارشنبه 05 مهر17:35
کد خبر : 55740 - سرویس خبری : ایثار و شهادت

عکاس و مستندساز جنگ تجلیل شد+تصاویر



«رضا برجی» هم سرباز رسانه است و هم سردار آن

خبرگزاری فارس: «رضا برجی» هم سرباز رسانه است و هم سردار آن

رییس حوزه هنری در مراسم تجلیل از ۳۵ سال تلاش «رضا برجی» عکاس و مستندساز جنگ گفت: ۳۰ سال است که برجی را می‌شناسم و می‌توانم بگویم او هم سرباز رسانه است و هم سردار آن!

آیین تجلیل از 35 سال تلاش «رضا برجی» در عرصه عکاسی جنگ و سینمای مستند، با حضور خانواده وی و چهره‌های فرهنگی و هنری از جمله رضا بنفشه‌خواه، محسن مؤمنی شریف، بهزاد تیمورپور، حمیدرضا شکارسری، محمد حمزه‌زاده، مازیار بیژنی و ناصر فیض عصر روز گذشته (سه‌شنبه 4 مهر)‌ در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

 

 

مؤمنی شریف رییس حوزه هنری در بخشی از این مراسم با اشاره به سابقه آشنایی 30 ساله خود با رضا برجی گفت: دو ویژگی اخلاص و فداکاری برجی او را دوست داشتنی کرده است.

وی با بیان اینکه برجی هم سرباز رسانه است و هم سردار آن، اظهار داشت: افرادی مانند آقای برجی سفیران و چشم و گوش انقلاب هستند؛ آن‌ها به جاهایی می‌روند که شاید سفیران ما نتوانند بروند، بنابراین حرف آنها باید برای مسئولان ما سند باشد.

رییس حوزه هنری خاطرنشان کرد: متأسفانه ما با وجود شعارهای بسیاری که می‌دهیم، نسبت به قدرت رسانه بی‌اعتنایی می‌کنیم. در حالی که نظام سلطه همه توان رسانه‌ای خود را برای اقناع مردم به کار گرفته است.

 

 

در بخش دیگری از این مراسم، برجی که در 16 جنگ به عنوان عکاس و مستندساز حضور داشته است، به بیان خاطراتی از سفرهایش پرداخت.

وی سپس با اشاره به 35 سال فعالیت هنری خود در این حیطه گفت: بودن با مرتضی آوینی و افکار رفیع او به من آموخت که از آرمانم کوتاه نیایم، بنابراین اگر به 35 سال پیش هم باز گردم، همین کارهایی را می‌کنم که تا الان کرده‌ام.

برجی افزود: در این 35 سال آنجایی که باید عکس و فیلم بگیرم، عکس و فیلم گرفتم. آنجایی که لازم بود بنویسم، دست به قلم شدم. گاهی هم هیچ کاری از عهده‌ام بر نمی‌آمد، جز همدردی و گریه کردن، پس گریه کردم.

 

 

برجی در پایان با اشاره به شهادت یکی از افراد خانواده‌اش در جنگ تحمیلی اظهار داشت: فکر می‌کنم اگر قرار است از کسی تجلیل شود باید از پدر و مادرم تجلیل شود، چرا که ما در سال 66 عزیزی را از دست دادیم و پس از 30 سال از این واقعه، هنوز جنگ در خانه ما حضور دارد. وی سپس به نشانه قدردانی از پدرش، دست وی را بوسید.

 

 

در پایان این مراسم علاوه بر رونمایی از مستند «عکاس صلح» و امضای قاب یادگاری، با اهدای هدایی از رضا برجی تجلیل به عمل آمد.

به نقل از خبرگزاری فارس