تاریخ : 1396,پنجشنبه 06 مهر13:45
کد خبر : 55752 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

در حاشیه جشنواره ورزشی جانبازان در هفته دفاع مقدس

«سلفی حقارت» و «جشن تولد اینستاگرام» از نگاه جانبازان


«سلفی حقارت» و «جشن تولد اینستاگرام» از نگاه جانبازان

هنوز از شوک خبر سلفی حقارتبار برخی از نمایندگان مجلس با خانم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یا به تعبیری نماینده کشورهایی که دشمنی با ایران اسلامی را در ادوار مختلف بارها و بارها فریاد زده اند- به خود نیامده بودیم که تب و تاب جشن تولد دوسالگی اینیستاگرام جعفرزاده ایمن آبادی نماینده ویلچر نشین رشت در مجلس، درفضای مجازی سروصدای بسیاری به راه انداخت.

صنوبر محمدی

فاش نیوز - هنوز از شوک خبر سلفی حقارتبار برخی از نمایندگان مجلس با خانم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  و یا به تعبیری نماینده کشورهایی که دشمنی با  ایران اسلامی  را در ادوار مختلف بارها و بارها فریاد زده اند- به خود نیامده بودیم که تب و تاب جشن تولد دوسالگی اینیستاگرام جعفرزاده ایمن آبادی نماینده ویلچر نشین رشت در مجلس، درفضای مجازی سروصدای بسیاری به راه انداخت.

در روز برگزاری جشنواره ورزشی جانبازان به مناسبت هفته دفاع مقدس به میان جانبازان نخاعی و البته ارزشیمان رفتیم تا با نشان دادن چند تصویر، درخصوص این دو واقعه، برداشت و نظر آنان را جویا شویم.

یکی از جانبازان بنام «مجتبی اخلاقی» با مشاهده عکس ها با کنایه می گوید: باید به نمایندگان مجلس بخاطر این عملشان تبریک گفت زیرا خود را مفت می فروشند!

وی در ادامه توضیح می دهد: این رفتار  به دور از شان نماینده جمهوری اسلامی است و برای جمهوری اسلامی ننگ است. امیدواریم این عمل آخرین بار باشد و  این نمایندگان از کرده خود پشیمان شوند.

جانباز شکرالله وفایی نیز با دیدن عکس های جشن تولد اینستاگرام جعفرزاده ایمن آبادی، آن را «بسیار مزخرف» می خواند و می گوید: او نماینده شهری (رشت) است که خود مردمش هم او را قبول ندارند. این نماینده در مجلس نیز گاها موضع گیری هایی انجام داده که نشان از بریدگی از جمع جانبازان دارد.

وی عکس سلفی برخی از نمایندگان مجلس با خانم موگرینی را خیلی ایراد نمی گیرد و معتقد است شاید نمایندگان در لحظه در فضایی قرار گرفته اند و به اصطلاح جوگیر شده اند و از طرفی رسانه ها نیز دراین باره کمی بزرگنمایی کرده اند.

 

عنایت الله آطاهریان  نیز با دیدن عکس ها می گوید: ما جانبازان از آقای جعفرزاده به عنوان یک جانباز توقع داریم کارهایی را صورت ندهد که در اجتماع مورد سرزنش واقع شود. امروز مشکلات زیادی بر جامعه حاکم است. ما در بند یک بودجه مختصر برای جانبازان هستیم که بتوانیم تحرکی را برای جانبازان ایجاد کنیم. ایشان به جای اینکه  در مجلس با طرح قوانین  و سعی در تصویب آنها، مشکلی از مشکلات جانبازان اعم از معیشت و یا امکانات رفاهی برای ایثارگران را از سر راه آنان بردارند برای اینیستاگرامش جشن تولد می گیرد.

درباره سلفی برخی نمایندگان در مجلس هم می گوید: واقعا باعث تاسف است. این چنین نمایندگانی آبروی نظام را می برند. سلفی گرفتن با شخصی که این همه خیانت را به کشور ما روا داشته اند واقعا تاسف بار است.

جانباز نخاعی "منصور فرج نیا" نیز در بحث سلفی نمایندگان حرف های شنیدنی بسیاری دارد. او با مشاهده عکس ها آه تاسف باری می کشد و می گوید:  ما درجبهه جوانانی را از نزدیک  می دیدیم که گلوله مستقیم تانک حتی تکه ای از آنها را برای خانواده شان باقی نگذاشته بود.  متاسفانه نمایندگان ما با این حرکت، خون شهدا را زیرپا گذاشتند.

وی در ادامه می گوید: کشور ما همواره زبانزد دنیا بوده است. در واقع نماینده سیاست خارجی اروپا باید با  نمایندگان ما عکس سلفی می گرفت نه ما با آنها. موگرینی نماینده کشوری است که از اول انقلاب تا به حال چوب لای چرخ ما گذاشته است.  با  چنین شخصی که  وطن ما را فروخته عکس سلفی گرفتن معنایی ندارد.

 وی می گوید: از طرفی من برای آقای جعفرآبادی واقعا متاسفم. البته افراد زیادی بودند که تا به یک پست و مقامی رسیدند عوض شدند؛ ایشان هم یکی از  این افراد است. ایشان فراموش کرده که برای چه هدفی ویلچرنشین شده. ما جانبازانی هم داریم که در خط سه و پشت جبهه  با "ترکش کمپوت"مجروح شده اند! به گمانم آقای جعفرزاده هم از همین دست افراد باشد.

او در ادامه نگاه دیگری به عکس ایمن آبادی می اندازد و می گوید: این لبخند نشان از تامین بودن و زندگی مرفه است. ما برای فرزندمان نمی توانیم یک جشن تولد ساده بگیریم آن وقت ایشان برای تولد اینیستاگرامش تولد می گیرد. این افراد باید یک روز جواب کارهایشان را پس بدهند. آقای جعفرزاده به عنوان یک جانباز،  100درصد محاکمه اش سنگین تر است زیرا روی صندلی ای نشسته که باید نماینده جامعه ایثارگری باشد و صدای جانباز را به گوش مسوولان برساند حالا خودش درست یکی مانند آنها شده است.

 

جانباز مسعودی  نیز با مشاهده عکس سلفی حقارت می گوید: من واقعا متاسف شدم و بیشتر از همه از این بنده خدا (علیرضا رحیمی) که در اسارت دشمن چه شعارهای آتشینی می دادند  وحالا...   

وی درخصوص عملکرد جانباز جعفرزاده هم می گوید: سکوت کنم بهتر است. جانبازان ما در چه وادی هستند و ایشان در چه وادی!

جانباز رمضانی نیز با دیدن این دو تصویر می گوید: اینها همه "از ما بهتران" هستند. او با مشاهده برخی از نمایندگان که چطور از خود بیخود شده اند می گوید: نمایندگان با چنین حرکتی خود را بی ارزش کردند. در تصویر آقای جعفرزاده هم در تولد اینیستاگرامش نوعی تفاخر و فخرفروشی دیده می شود. ایشان اصل و ریشه خود را گم کرده است و این قبیل کارها، کارافراد تازه به دوران رسیده است. مردم مملکت ما با مشکلاتی مانند ازدواج فرزندان، اجاره بهای سنگین و هزاران مشکل دیگر دست و پنجه نرم می کنند و امثال آقای جعفرزاده تنها به فکر عیش و نوش خودشان هستند و مشکلات را نمی فهمند و یا اینکه می فهمند و خود را به آن راه  می زنند.

سیدعلی عمادی جانباز قطع نخاع گردنی نسبت به تصاویر جشن تولد اینستاگرام نماینده رشت موضع دیگری دارد و می گوید: اگر این تولد با انگیزه شخصی باشد اشکالی ندارد.

 اما نظرش را درباره تصویر سلفی حقارت اینگونه بیان می کند که: فکر نمی کنم نمایندگان ما کار شایسته ای کرده باشند البته این عکس اگر یک عکس یادگاری و دسته جمعی بود اشکالی نداشت ولی عکس های سلفی آن هم به این صورت  که عظمت و اقتدار خودشان را بشکنند کار درستی نبوده است.

جانباز حسین مهرآیین هم  با دیدن نصاویر، برای لحظاتی سکوت می کند و می گوید: من اگرخودم را به عنوان یک جانباز نخاعی  نادیده بگیرم باید بگویم قطعا این افرادی که دور این جانباز نخاعی حلقه زده اند حس وطن پرستی، شکوه و جلال و عشق را و در کنار این جانباز بودن را به نوعی برای خود افتخار می دانند که روز محشر دست آنها را خواهد گرفت. اما درخصوص عکس سلفی نمایندگان مجلس با خانم موگرینی باید بگویم متاسفانه برای این افراد (نمایندگان) نه ملت و نه ارزش های مردم  اهمیتی ندارد. نمایندگان ما خود را بسیار حقیر و کوچک کرده اند و این حقارت را طوری نشان دادند که گویی می خواهند به ملت دهن کجی کنند. واقعا اگرقرار بود کنار یک جانباز بایستند و عکس یادگاری بگیرند آیا خودشان را از جانباز دور می کردند و یا نزدیک؟ البته نیت آنها این نبوده که با آن خانم عکس یادگاری بگیرند بلکه این عکس را برای رزومه کاری خود و برای آینده که بخواهند به نفع خود  استفاده ببرند کرده اند.

وی همچنین اضافه می کند: من  با دیدن این عکس ها حال بدی پیدا کردم زیرا ما یک زمانی برای خانم موگرینی و امثال ایشان فخرمی فروختیم و آنها شوق  این را داشتند که به بهانه ای با ما وارد گفت و گو شوند؛ حالا ما باید طوری رفتار کنیم که دو روز دیگر قطع به یقین ما باید برویم و منت آنها را بکشیم. انشاالله که هیچ وقت آن روز نیاید.

جانباز مهدی مرجانی که 35سال از مجروحیتش می گذرد درخصوص شان و منزلت نمایندگی می گوید:  زمانی که نمایندگان مجلس انتخاب می شوند بایستی یک سری شوونات  را رعایت کنند؛ مثلا یک نماینده مجلس هیچگاه برای امرار  معاش نباید به مسافرکشی روی بیاورد. در واقع نمایندگان ما باید با دیدن یک خانم آن شان نمایندگی مجلس ملت ایران را حفظ می کردند.

وی در توضیح عکس جشن تولد اینستاگرام جعفرزاده ایمن آبادی نیز می گوید: وقتی ما این همه انسان را در کشورمان داریم که نمی توانند زندگی روزمره شان را تامین نمایند آن وقت  یک دوست عزیز! که به عنوان یک مجروج جنگی و برای دفاع از کشور جانباز شده برای اینستاگرامش جشن تولد می گیرد.  نمی دانم افرادی که نان شبی برای خوردن ندارند با دیدن این نمایندگان چه می گویند. امیدوارم این موضوعات در دوره بعدی اصلاح شوند.

وی پیامی هم برای مسوولین دارد و می گوید: مسوولان ما در حق  کشور و ملت ایران کوتاهی بسیاری داشته اند. کشوری که منابع وجود دارد نباید یک فرد نیازمند داشته باشد. وضعت بسیار خطرناک و بدی در کشور ما شکل گرفته است که اگر مسوولین به فکر نیفتند و اگر تنها به فکر "ژن خوب" باشند قاعدتا روزهای بدی را خواهند دید.

خانم صمدی همسرجانباز زارعیان نیز در توضیح عکس سلفی نمایندگان می گوید: زمانی که  می بینم نمایندگان ما بخصوص نماینده ای که در اسارت سختی های زیادی کشیده چطور بخودش اجازه داده  با کسی که خط فکری و سیاسی مخالفی با جمهوری اسلامی دارد اینطور مشتاقانه برای عکس سلفی هجوم می برند، باور چنین صحنه هایی برایم واقعا مشکل است. و بدتر از آن اینکه این نمایندگان اعلام کرده بودند ما به مجلس نمی آییم تا صدا و سیما بخاطر گرفتن این عکس ها و رسانه ای کردن آن از ما عذرخواهی کند!

وی خطاب به این نمایدگان می گوید: آیا شما فکر آبروی نظام را نکردید؟ شما عکسی گرفته اید که هیچگاه به عواقب آن نیندیشیدید. به واقع شما مایه تمسخر همان بیگانگان قرار گرفتید.

وی درتوضیح تصویر مربوط به نماینده رشت می گوید: این تصویر درد بزرگی برای من به عنوان همسر جانباز 70 درصد است. چون شما از قشر ما هستید. ما توقع این رفتار را  نداشتیم که یک چنین جشن باشکوهی با این هزینه را برای دوسالگی اینستاگرامتان بگیرید. مردم گیلان شاید به خاطر این که شما جانباز 70درصد بودید به شما  اعتماد کردند و رای دادند. شما با این کارتان به اعتماد مردم پشت پا زدید و با این کار ثابت کردید مردمی که به شما رای داده اند در مورد شما اشتباه فکر کرده اند و این ضربه بزرگی بود که به من همسر جانباز وارد شد.

مرتضوی جانباز 70درصد با دیدن تصاویر با کنایه می گوید: این عکس ها واقعا شاهکار است. این عکس سلفی یکی از شاهکارهای ضعف نمایندگان مجلس ما را نشان می دهد.  چرا که اگر به 40 سال قبل برگردید نماینده کشور نروژ در مقابل بانوی ایران زانو  می زند ولی متاسفانه نمایندگان ما درمقابل این خانم کم می ماند بیفتند و قطع نخاع شوند! و یا یک نماینده که لباس روحانیت به تن دارد و من نوعی  باید از او درس بگیرم اینگونه رفتار کند واقعا تاسف بار است!

وی در خصوص تصویر نماینده مردم رشت هم می گوید: من کاری به بینش سیاسی این فرد ندارم اما کسی که بتواند رای بیاورد  وارد مجلس شود قطعا تلاش زیادی کرده و برای تولد اینیستاگرامش هم باید بگویم: دارندگی است و برازندگی!

گزارش از صنوبر محمدی


کد خبرنگار : 23