تاریخ : 1396,دوشنبه 10 مهر15:30
کد خبر : 55787 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

متولی امور رزمندگان سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح است



س - سلام و عرض ارادت .من جانباز ۷۰درصد هستم وکارمند حالت اشتغال وزارت کشاورزی وجانباز بسیجی .من حقوق حالت اشتغال را از اداره وحق پرستاری را از بنیاد دریافت میکنم . سوال ایا ماده ۳۸ به ما تعلق میگرد  .پاداش ایثار چطور  . ایا حقی دیگر برای ما هست یاخیر .والسلام مچکرم از اطلاع رسانی شما .
ج- سلام چون شما از امتیاز حالت اشتغال در دستگاه محل خدمت خود استفاده کرده اید مشمول ماده 39 قانون جامع می شوید به این معنی که نیروهای مسلح حکم حقوقی شما را صادر و دستگاه محل خدمت نسبت به پرداخت آن اقدام خواهد کرد. اگر منظور شما پاداش پایان خدمت است که در پایان خدمت از طریق دستگاه محل خدمت به شما پرداخت خواهد شد و اگر هدیه ایثار منظور شماست که باید از طریق رده خدمتی خود در نیروهای مسلح پیگیر باشید.

 

 

س - سلام وعرض ادب بنده جانباز ده درصد شاغل دراموزش وپروش ودانشجوی کارشناسی‌ارشد هستم چندتاسوال داشتم ازحضورتون ممنون میشم پاسخگوباشید
1ایاهدیه ایثار به بنده تعلق میگیرد درصورت مثبت بودن چگونه وازچه طریق
2بنده ماموربه تحصیل آموزشی شدم که امسال برخلاف سال قبل مبلغ 400"هزارتومان ازحقوق بنده کم شده سه بندازبندهایی حکم شامل سختی کار وبدی آب وهوا ... ایامیتونم شکایت داشته باشم وبه کجا
ممنونم پاسخگویی شما

ج- سلام
1- بله هدیه ایثار به شما هم تعلق می گیرد و باید از طریق رده خدمتی که در آن مجروح شده اید پیگیری کنید.
2- هر چند در قانون ذکر شده با حقوق و مزایای کامل مامور به تحصیل می شوید ولی چون مقنن تهیه آیین نامه اجرایی را بر  عهده دولت گذاشته است  و در این  آیین نامه برخی ردیف های حقوقی از حکم شماحذف می شود ولی برای اطمینان از آنکه این کسورات برابر با آیین نامه است می توانید به کمیسیون ماده 16شکایت کنید .

 

 

س - با سلام. حاج آقای عزیز. لطف کنید و به بنده بفرمایید جهت گرفتن تخفیف شهریه دانشگاه فرزندم با بیش از دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه به کجا مراجعه نمایم.
ج- متولی امور رزمندگان سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح است . دعا کنید مسئولین وزارت دفاع زودتر از خواب بیدار شوند تا شما بتوانید به حق تان برسید . بیش از شش ماه از تصویب قانون برنامه ششم می گذرد و دولت بر خلاف رویه های جاری اعلام کرده این قانون را در هیات وزیران به دستگاهها ابلاغ کرده ولی دریغ از اینکه وزارت دفاع تکانی به خود بدهد.

 

س - سلام خسته نباشید لطفا بگید چرا ساخد نسخه های خانواده جانبازان ارتش را مثل قبل پرداخت نمی کند ممنون
ج- سلام سازمانهای بیمه ای به طرق مختلف از اجرای کامل قانون خدمات درمانی ایثارگران طفره می روند، ساخد هم یکی از آنان است که دائما" با ابلاغیه هایی نشان می دهد قصد دارد که قانون را اجرا کند ولی در هیچ زمانی قانونی خدمات درمانی ایثارگران به درستی اجرا نشده است . ضمنا" این امور از رویه های داخلی هر سازمان است که با توجه به منابع و محدودیتها اعمال می شود، ایثارگران باید به صورت عمومی  پیگیر حق قانونی باشند تا دستگاهها مجبور به تمکین شوند.

 

س - سلام . جانباز 25%با 13ماه جبهه بسیجی و کارمند اداری آموزش و پرورش ودارای 27سال سابقه کار می باشم ودرخواست بازتشستگی پیش از موعد می باشم و متولد شهریور 49هستم و بخاطر بارمالی آموزش وپرورش موافقت نمی کند ومن دیگرتوان کار را ندارم باید چکار کنم؟
ج - سلام چاره ای ندارید در صوت عدم تمکین دستگاه اجرایی به قانون ، به دیوان عدالت اداری مراجعه و طرح شکایت کنید .

 

س - باسلام وسپاس خدمت شما  من رفتم اداره اخرین مدرکمو مسئولین نمیپذیرن میگن چون شما در حال ادامه تحصیل هستین و بنیاد شهریه تونو میپردازه تو سیستم  اشتغال یا همون ثبت وضعیت بیکاری نمیشه باشین یا باید درستونو بخونین یا انصراف بدین سپس مدرکتونو بیارین تا ثبت کنیم میخواستم ببینم ایا همینطوری ک میگن‌هست یا میشه اخرین مدرکو گذاشت و ادامه تحصیلم داد؟
اینهمه استخدام ارتش میشه نیروی انتظامی میشه چرا پس بنیاد از استخدامشون باخبر نیس یا فقط شهرستان ماخوابه اون ارگانا ک دولتی ن پس ایراد از بنیاد شهیده دیگه فقط بخدا اسمش مونده چرا جم نمیکنن من موندم تا کی میخوان عذر موجه بیارن من موندم  بازم شما که لااقل ی جواب درست میدین  ممنون ازتون  از شهرستان ، م...

ج- سلام یکی از شرایط استخدام در سازمانها و دستگاههای اجرایی دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی است . یک اشتباهی که از گذشته در بنیاد وجود داشت این است که فرض را گذاشته اند بر اینکه دانشجو نمی تواند استخدام شود و باید تحصیلات خود را به پایان برساند. این مورد برای کسانی که فاقد مدرک دانشگاهی هستند و مثلا" در مقطع کاردانی یا کارشناسی تحصیل می کنند درست است چون هنوز فاقد مدرک دانشگاهی هستندولی برای کسانی که مقطع کاردانی یا کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارند و در مقطع بالاتر دانشجو هستند با دارا بودن مدرک دانشگاهی شرط عمومی استخدام برای آنان محقق است و منع قانونی برای استخدام  آنان وجود ندارد . بنیاد باید به اصلاح رویه قبلی اقدام کند تا فرصت استخدام ایثارگران از بین نرود.
همه دستگاههای اجرایی مشمول مقررات استخدامی ایثارگران و سهمیه استخدامی آنان هستند  . دایره  شمول ماده 2 قانون جامع بسیار وسیع است ولی متاسفانه برخی از این دستگاهها بدون توجه به قانون از زیر بار این مسئولیت شانه خالی می کنند. البته بنیاد با توجه به اختیارات کمیسیون ماده 16  و اختیارات نظارتی از ابزارهای قانونی کافی برای برخورد با دستگاههای متخلف برخوردار است که  این سیاست برخورد با دستگاههای متخلف باید از راس سازمان و ریاست عالی بنیاد با جدیت  پیگیری شود.