تاریخ : 1396,دوشنبه 10 مهر18:50
کد خبر : 55797 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

زاهدی:

ایثارگران از تمام سهمیه خود در کنکور سراسری استفاده نکردند



رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید از ۳۰ درصد سهمیه رزمندگان، ایثارگران و شهدا در کنکور سراسری فقط ۱۶درصد آن پر شده و لذا اعتراضات مبنی بر افزایش سهمیه این قشر صحیح نیست.

محمد مهدی زاهدی در مورد برخی انتقادات در مورد سهمیه 5 درصدی فرزندان ایثارگر، گفت: اجرای این قانون تکلیف برنامه ششم است و وزارت علوم و سازمان سنجش باید آن را انجام می داد؛ بنابراین هیچ اقدام خلافی صورت نگرفته است.

نماینده مردم راور و کرمان در مجلس نهم، یادآور شد: امسال از 30 درصد سهمیه رزمندگان، ایثارگران و شهدا 16 درصد آن پر شده است و 14 درصد مابقی به سهمیه آزاد اختصاص یافت این در حالی است که می توانستند این سهمیه را حفظ و به آزاد اختصاص ندهند.

وی ادامه داد: بنابراین نسبت به سال های گذشته در رشته‌های مرتبط با وزارت علوم هیچ مشکلی وجود نداشته و حتی از تمامی ظرفیت‌های سهمیه نیز استفاده نشده و اعتراضات صورت گرفته هیچ مبنای قانونی ندارد.

تعیین تکلیف وضعیت رییس دانشگاه فرهنگیان مطالبه جدی کمیسیون

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در مورد تعیین تکلیف وضعیت رییس دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: مجلس در حوزه اجرا ورود نمی‌کند بلکه به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کند البته یکی از مطالبات کمیسیون از وزیر علوم این بوده که هر چه سریع‌تر وضعیت رییس تعیین تکلیف شود بنابراین تعیین تکلیف وضعیت دانشگاه فرهنگیان برای ما امری ضروری و یک مطالبه است که در این رابطه وزیر قول دادند که تا آخر مهرماه این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

پایان پیام/

 


منبع : خانه ملت