تاریخ : 1396,دوشنبه 10 مهر18:40
کد خبر : 55799 - سرویس خبری : اخبار

چنارانی مطرح کرد:

پیگیری برای گنجاندن درسی به نام شهید حججی



نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس از پیگیری برای ایجاد درسی با نام داستان رشادت‌های شهید حججی در کتب درسی آموزش و پرورش خبر داد.

فاش نیوز - نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس از پیگیری برای ایجاد درسی با نام داستان رشادت‌های شهید حججی در کتب درسی آموزش و پرورش خبر داد.

 

هاجر چنارانی  با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ شهادت و به ویژه سبک زندگی شهید حججی، اظهار داشت: در دنیای امروز بسترهای فراوانی برای گمراه کردن نسل جوان ایجاد شده است؛ از سوی دیگر در مقابل این تبلیغات مضر و گمراه‌کننده، ظرفیت‌های بزرگی در جهت هدایت و رویش جوانان وجود دارد و لذا نیاز امروز جامعه و نسل‌های بعدی به آشنایی و درک بیشتر از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی بیش از پیش احساس می‌شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهید حججی نمونه بارزی از رویش‌های انقلاب بود. اخلاص، نیت پاک، به موقع حرکت کردن و وقت‌شناسی این جوان و سیر و سلوک معنوی که این شهید در زندگی خود پیموده است باعث شد خداوند متعال این شهید را در چشم همه مردم عزیز نماید.

چنارانی متذکر شد: امروز شاهد هستیم که جریان منحط غیر انسانی که در جهان حاکم شده است با صرف میلیاردها دلار، برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند تا بر افکار و رفتار عمومی ملت‌های جهان اثر سوء گذاشته و زندگی طبیعی و انسانی آنان را به انحرافات متعدد اخلاقی و رفتاری و اعتقادی دچار نماید.

وی افزود: این جریان خروشان مردمی و این غوغای پرشوری که مردم آگاه و قدرشناس مشهد، تهران و اصفهان و دیگر نقاط کشور در مراسم تشییع شهید حججی به پا کردند، نشان از آن دارد که همچون "حججی شدن" و در مسیر او حرکت کردن و سیر و سلوک آن را انتخاب کردن به یک آرزوی معنویی و مطالبه عمومی و درخواست ملی تبدیل شده است.

چنارانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: مسئولان فرهنگی کشور موظفند همراه و هم پای مردم "روحیه و جریان انقلابی را در محیط های مختلف تقویت و پشتیبانی نمایند"؛ از همین رو بنده پیشنهاد ایجاد درس جدیدی در کتب درسی آموزش و پرورش با عنوان " داستان زندگی شهید محسن حججی" ارائه نموده‌ام تا این حماسه بزرگ معنوی و سرمایه عظیم مردمی بیشتر و دقیق‌تر معرفی شده و در اختیار نسل‌های بعدی انقلاب قرار گیرد.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه کار پیگیری و اقدام شود تا به خواست و یاری خداوند، وزارت آموزش پرورش در سال آینده تحصیلی درس "زندگی شهید محسن حججی" را در کتاب‌های درسی وارد نماید تا جوانان این مرز و بوم شهد گوارای جوانمردی و ایثار و اخلاص را باری دیگر با تمام وجود چشیده و بیشتر درک نمایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نسل‌های بعدی با غرور و افتخار شاهد خواهند بود که شهدای سرافرازی همچون "شهید حسین فهمیده" مختص نسل اول انقلاب و دوران جبهه و جنگ نبوده و چه پُر تعداد شهدای دیگری همچون "شهید محسن حججی" نیز در نسل سوم انقلاب به رشد و بالندگی رسیده‌اند، این مسیری است که ملت آزاده ایران تا لحظه ظهور منجی، حضرت ولیعصر (عج) با صلابت و رشادت و اقتدار خواهند پیمود./


منبع : خانه ملت