تاریخ : 1396,سه شنبه 11 مهر19:45
کد خبر : 55830 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

ستاد کل باید به قانون عمل کند


ستاد کل باید به قانون عمل کند

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از دیدار اعضای کمیته پیگیری موضوع کسر خدمت فرزندان ایثارگر با رئیس مجلس شورای اسلامی برای نهایی شدن این مصوبه در هفته جاری خبر داد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از دیدار  اعضای کمیته پیگیری موضوع کسر خدمت فرزندان ایثارگر با رئیس مجلس شورای اسلامی برای نهایی شدن این مصوبه در هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم و رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه 11 مهرماه با تبیین فعالیت های کمیته پیگیری موضوع کسر خدمت فرزندان ایثارگران تصریح کرد: امروز ما در ساعت 3 بعدازظهر ملاقاتی با آقای دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت و طی آن هیئت رئیسه فراکسیون موضوع کسر خدمت فرزندان ایثارگران را به طور جد مطرح خواهد کرد.

وی گفت:حرف ما این است که مجلس قانون را تصویب کرده است و مبنای قانون کار علمی حاصل یک کمیته 9 نفره بوده است که دو نفر از آنها از ستاد کل نیروهای مسلح بوده و هفت نفر از آنها نیز از نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی هستند.

وی افزود: پزشکیان،رنجبرزاده، امیرآبادی(اعضای هیئت رییسه مجلس)، مفتح، جعفرزاده ایمن آبادی و حسن نوروزی اعضای کمیته پیگیری موضوع کسر خدمت ایثارگران را تشکیل می دهند و این ها،افراد عادی مجلس نیستند بلکه هر کدام در تخصص های خود وارد هستند.

رئیس فراکسیون ایثارگران ادامه داد:متاسفانه در مقابل این کمیته دونفر عضو از ستاد کل قرار دارند که با مقابله با قانون مصوب کسر خدمت فرزندان ایثارگران برخاسته و به دفتر مقام معظم رهبری هم منعکس کرده اند که اگر ستاد کل بخواهد به این قانون عمل کند نزدیک به 60 تا 70 هزار نفر معاف خواهند شد.

حجت الاسلام نوروزی با انتقاد از ارائه آمار نادرست و غیرکارشناسی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: حرف ما این است که شما این آمار 60 تا 70 هزار نفر را از کجا آورده اید، در حالی که پاسخ آنها به مطالبات ما این است که ما این موضوع را حدس می زنیم.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس خاطر نشان کرد:ما هم به عنوان نماینده ملت در پاسخ به آنها می گویم که " ما هم یقین داریم که این تعداد بیش از 10 الی 15 هزار نفر نیست، اگر حدش شما قوی تر از یقین ما است، شما یک سایت را برای ثبت نام فرزندان ایثارگر باز کنید تا مشخص شود چه تعداد هستند یا اینکه از سازمان های ذیربط اطلاعات مورد نظر را بخواهید، در غیر این صورت اجازه بدهید که مجلس با افتتاح سایتی این تعداد را مورد ارزیابی قرار بدهد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:الان  برنامه پنج ساله است و 7 ماه نیز از موعد اجرای آن گذشته است، حداقل در این 5 ماه مانده، باید به این قانون عمل کنیم، در حالی که همه ایثارگران که امسال نمی خواهند فرزندان خود را معاف و یا بری کسری خدمت آنها اقدام کنند، در صورتیکه این رقم از 20 هزار نفر بیشتر بود شما قانون را متوقف کنید، اگر کمتر از این تعداد شد باید به حرف مجلس عمل کنید.

نماینده آزاده دوره دهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : ما در مقابل استدلال های ستاد کل عرض می کنیم که " راه جنگ و جهاد همچنان ادامه دارد و الان دارد پیکرهای شهدای ما، مانند حججی ها به کشور می آید و همانطوری که ما فرزند شهید حججی را می بوسیم، حدود 16 سال دیگر این کودک می خواهد برود سربازی باید همین ماده را برای او هم اجرا کنیم، فرزندان تمام کسانی که امروز پدران همان به عراق و سوریه می روند یا در لب مرزهای ما می جنگند و شهید می شوند، این ها باید بدانند که نظام پشتیبان فرزندان آنها است، نه اینکه دونفر بلند می شوند و در مقابل آنه ایستادگی می کنند و می گویند نه، نباید قانون اجرا شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: بنابراین ما این قانون را تصویب کردیم، اگر چه عمل به قانون بد بهتر از عمل نکردن به قانون و باید به قانون عمل شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس دهم با ارائه آمار و ارقام در مورد مصوبات ایثارگری خاطرنشان کرد: اگر این مصوبه درباره فرزندان ایثارگران اجرا شود همین امسال تعداد آنها را می توانیم احصا کنیم و اگر تعداد زیاد بود و احتیاج به اصلاح قانون بود مصوبه را متوقف می کنیم اما اگر تعداد منطقی بود چرا ما باید رزمندگان و ایثارگران را از نظام برنجانیم.

نوروزی با انتقاد از عدم پایبندی ستاد کل نیروهای مسلح به قانون خرید خدمت فرزندان ایثارگران در سال جاری افزود: ما به آنها گوشزد کرده ایم که از موعد مقرر اجرای قانون فقط سه ماه دیگر مانده است و اگر شما به همین قانون کنید بین دو تا سه هزار نفر شامل آن خواهند شد.

رئیس فراکسیون ایثارگران ادامه داد: به اعتقاد بنده عده ای به خاطر اینکه خودشان در کمیته پیگیری نبوده اند با یک قانون مسلمی که مجلس به آن در برنامه ششم رای داده است تقابل می کنند و متاسفانه در کشور ما مقابله با قانون و تخلف در مقابل اجرای قانون مد و باب شده است.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به بعد نظارتی مجلس تاکید کرد: مجلس باید تکلیف خود را با این قانون گریزی مشخص کند. وی در پاسخ به این سوال که در صورت عدم تمکین ستاد کل، رئیس مجلس می تواند از اختیارات قانونی خود برای اجرای قانون استفاده کند گفت: قطعا مطمئن هستیم که در جلسه امروز، آقای لاریجانی مطالب ما را استماع و تذکر جدی به قانون شکنان خواهند داد.

رئیس فراکسیون ایثارگران اضافه کرد: نظر رئیس مجلس در خصوص موضوع کسر خدمت فرزندان ایثارگران صد درصد مثبت است و وقتی به حرف حق برسد با قانون گریزان مماشات نخواهند داشت.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید به محوریت مجلس در اجرای قوانین در کشور یادآور شد: رئیس جمهور اگر از مردم رای می گیرد قطعا زمانی رئیس جمهور خواهد بود که از رهبری معظم انقلاب تنفیذ داشته باشد و علاوه بر آن همین مجلس می تواند  رئیس جمهور را استیضاح و از کار برکنار کند، این مجلس باید رای از ملت بگیرد و بعد از رای ملت است که مجلس خودش به خودش رای اعتماد می دهد، بنابراین مجلس در راس امور است و به این قانون باید رییس جمهور، دفتر مقام معظم رهبری، شورای نگهبان همه باید عمل کنند.

حجت الاسلام نوروزی در پاسخ به سوال خبرنگار فاش نیوز، در مورد عدم تمکین ستاد کل و واکنش مجلس اظهار داشت: ما در این صورت تکلیف خود را مشخص خواهیم کرد، ما اگر چه راه زیادی در پیش داریم اما آنها باید به قانون عمل کنند و در این مجلس که بیش از 100 ایثارگر وجود دارد،سکوت نخواهد کرد و ما هیچ وقت رزمندگان خودمان را به حرف دونفر کنار نخواهیم گذاشت و تابع رهبر و مخلص رزمندگان هستیم و باید از خون و راه و مسیر همسنگرانمان دفاع کنیم.


کد خبرنگار : 17